הסרטונים שנשלחו לנוסעים, וההמתנה בטרמינל
(צילום: מיתר חן)

נוסעים בטיסה של חברת פגסוס איירליינס שהייתה אמורה להמריא לאיסטנבול אמש (שני) הורדו מהמטוס לאחר שקיבלו סרטונים מאיימים בעודם ממתינים להמראה. מדובר במקרה הרביעי השנה שבו טיסה עם נוסעים ישראלים מתעכבת בעקבות איומים שנשלחים לבעלי מכשיר אייפון באמצעות כלי ה"AirDrop" של אפל.
הסרטונים כללו תיעוד של גבר יורה במטווח ושל אדם רעול פנים רוכב על אופנוע. לפני כן, נשלחה תמונה של רקע שחור עם כיתוב בערבית - "יש ערבים במטוס?" - משפט מוכר לשחקני המשחק הפופולרי "PUBG", שהפך עם הזמן לבדיחה ברשת. כוחות הביטחון עיכבו נוסע ערבי ישראלי החשוד במעשה.
2 צפייה בגלריה
החומרים שהעביר הילד לנוסעים
החומרים שהעביר הילד לנוסעים
"יש ערבים במטוס"
האירוע התרחש לאחר סיום תהליך העלייה למטוס, ועם קבלת הקבצים החלה מהומה. מיתר חן, שהיה על הטיסה, סיפר בשיחה עם ynet כי "צעיר שלח תמונות ב-AirDrop לכל יושבי המטוס. לקחו אותו לתשאול וחברים שלו עשו קצת בלגן. אחרי שעה הורידו את כל הנוסעים מהמטוס".
עוד הוסיף שהצעיר לא הסתיר את זהותו ונראה כמי שמתגאה במעשיו. "הוא שלח תמונה שלו ואת הטיקטוק שלו ואפילו את המושב שלו", אמר חן. "כולם כעסו עליו, גם הנוסעים הערבים".
2 צפייה בגלריה
החומרים שהעביר הילד לנוסעים
החומרים שהעביר הילד לנוסעים
בחור צעיר יורה במטווח. מתוך הסרטונים שנשלחו לנוסעים
לפני ארבעה חודשים עוכבו טיסות מוונציה ומדובאי לישראל לאחר שתמונות של מטוסים מרוסקים נשלחו למשתמשי אייפון בעזרת כלי ה"AirDrop" של אפל. הטיסות עוכבו במספר שעות לצורך בדיקות של צוותי האבטחה.
מקרה נוסף קרה בחודש מאי השנה, שבו מטוס שהיה אמור להמריא לטורקיה מישראל הוחזר לטרמינל לאחר שהנוסעים דיווחו לצוות הטיסה על תמונות מזירות התרסקות שהופיעו בטלפונים האישיים שלהם. תשעה נוסעים עוכבו לחקירה והמטוס המריא בעיכוב של ארבע שעות.
פורסם לראשונה: 23:06, 21.11.22