ירי לעבר ביתו ורכבו של ראש מועצת ג'וליס

ירי רודף ירי בחברה הערבית: אלמונים פתחו הלילה (בין שבת לראשון) באש לעבר ביתו ורכבו של ראש מועצת ג'וליס בצפון ויסאם נבואני בזמן ששהה בו עם בני משפחתו. לא היו נפגעים, המשטרה פתחה בחקירה ובודקת חשד שלפיו הירי קשור לעבודתו של ראש המועצה. נזק נגרם לבית ולרכב. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה), נראים אלמונים מתקרבים לביתו של נבואני ופותחים באש.
נבואני אמר בתגובה לירי: "הרקע למעשה הוא החזרת שליטה של המועצה על קרקע שמיועדת לבית ספר. צר לי שהגענו למצב כזה".
מהמשטרה נמסר: "החוקרים החלו באיסוף ראיות וממצאים במטרה לאתר חשודים במעשה. כוחות רבים נמצאים ביישוב על-מנת לשמור על השקט והסדר הציבורי".
7 צפייה בגלריה
ירי לעבר ביתו ורכבו של ראש מועצת ג'וליס
ירי לעבר ביתו ורכבו של ראש מועצת ג'וליס
תיעוד הירי והנזק לבית ולרכב
7 צפייה בגלריה
ירי לעבר ביתו ורכבו של ראש מועצת ג'וליס
ירי לעבר ביתו ורכבו של ראש מועצת ג'וליס
סימני הקליעים שנורו לעבר ביתו ורכבו של ראש המועצה
ראש העדה הדרוזית השייח מואפק טריף אמר: "לצערי ולדאבוני הרב, לילה לא שקט עבר על היישוב ג'וליס. אנו מגנים בתוקף כל אירוע של אלימות מכל סוג שהוא ובכל מקום שהוא נגד כל אדם, בין אם זה ראש הרשות או אדם פרטי.
"אינני יודע מי עומד מאחורי האירועים הלילה. גם בסמוך לבית התפילה ביישוב היו התפרעויות ואירועי הפרות סדר הלילה. חוששני כי יד נעלמת מנסה להפר את השלווה והשקט המאפיינים את היישוב. תקוותי ובטוחני כי נצליח להתגבר על האירועים ולהחזיר את השקט. רק בהידברות ושיח פורה ניתן לפתור מחלוקות".
תיעוד הירי בפורדיס ובג'דיידה-מכר

ביישוב פורדיס תועד ביום שישי ירי לעבר גבר שנפצע קשה. "היורים משתוללים ללא חשבון לאף גורם משטרתי או למכובדים. אין מי שיעצור את הפשיעה שפוגעת בכולם", אמרו בפורדיס.
ביישוב ג'דיידה-מכר בצפון תועד בשבת גבר יורה לעבר בית. לא היו נפגעים, נזק נגרם לבית.
7 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'סא א-זרקא
זירת הירי בג'סא א-זרקא
זירת הירי מחוץ לאולם החתונות בג'סר א-זרקא
ביממה האחרונה אירעו עוד מקרים של ירי ביישובים ערביים. בג'סר א-זרקא ירו אלמונים לעבר חוגגים שיצאו מאולם חתונות. גבר, שלפי החשד אליו כוונה האש, נפצע בינוני. גם אישה ונער, שלא קשורים לסכסוך, נפגעו בינוני מירי תועה.
צוותים של מד"א פינו את הנפגעים לבית החולים הלל יפה בחדרה. המשטרה פתחה בחקירה, ולפי החשד הרקע לירי קשור לקטטה שהתפתחה ביישוב ביום שישי. החוקרים סבורים כי היורים הגיעו לאזור אולם החתונות כדי לנקום במעורבים בקטטה.

"נשארנו במקלט כי פחדנו"

ביישוב כפר ברא שבמשולש הדרומי ירו אלמונים לעבר בית וכמה כלי רכב. לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם לבית ולכלי הרכב. "זה היה מאוד מפחיד, הילדים שלי בכו כל הלילה", העידה תושבת היישוב. "נשארנו במקלט כי פחדנו שיהיה עוד ירי ויפגעו בנו. תמיד אין עצורים, אז לפחות שנהיה במקום יותר בטוח".
תושב אחר בכפר ברא, אב לארבעה ילדים, אמר: "שמענו את הירי ומיד הכנסנו את הילדים מתחת למיטות. הייתה הרגשה כאילו מישהו יורה לעבר הבית שלנו. הילדים ימשיכו לישון מתחת למיטות כי הירי כאן נמשך ללא הפסקה. כבר קרו מקרים שאנשים נרצחו מירי תועה, לא נופתע אם אני אחד מבני משפחתי יהיו הקורבנות הבאים". גם במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה, לא דווח על עצורים.