שוטרי משטרת התנועה הארצית חסמו אחר הצהריים (יום חמישי) כמתוכנן, בדיוק בשעה 17:00, את אחד מצירי התנועה המרכזיים בישראל - נתיבי איילון דרום, סמוך למחלף משה דיין בראשון לציון. לאחר מכן, בשעה 20:00, נחסמה התנועה במקום גם לכיוון צפון. החסימה תימשך עד מחר בשעה 19:00. החסימות - בשל עבודות לבניית גשר להולכי רגל.
רפ״ק נתן אונפנגר ממשטרת התנועה הארצית אמר ל-ynet כי "הציבור הקשיב וכל השיח התקשורתי גרם לכך שכבר בשעה שלפני החסימה, התנועה באיילון דרום הייתה פחות עמוסה מבכל יום חמישי רגיל". עם זאת, זמן קצר אחרי החסימה החל להיווצר פקק ענק שהשתרך לאורך כמה קילומטרים, שבו אלפי כלפי רכב מנותבים לנתיב בודד שיוצא מאיילון לכיוון מתחם האלף. בהמשך הוא השתחרר.
העבודות באיילון והנהגים המתוסכלים
(צילום: ליאור שרון, קובי קואנקס)

5 צפייה בגלריה
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
רגע החסימה באיילון
(צילום: קובי קואנקס)
5 צפייה בגלריה
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
היו נהגים שהתייאשו
(צילום: קובי קואנקס)
5 צפייה בגלריה
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
העבודות במחלף משה דיין
(צילום: קובי קואנקס)
5 צפייה בגלריה
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
עבודות בכביש איילון במחלף משה דיין
(צילום: קובי קואנקס)
 החסימות בנתיבי איילון במחלף משה דיין
כביש משה דיין הסמוך לסינמה סיטי נראה די ריק, באופן לא אופייני לימי חמישי ובמיוחד בשעות האלה. "הציבור שנחשף לדיווחים כל השבוע באמצעי התקשורת על החסימה, נהג בחוכמה, ורבים העדיפו לחזור מוקדם או לעבוד מהבית", אמר רפ"ק אונפנגר.
תנועת כלי הרכב באיילון דרום בזמן החסימה מוסטת דרך מחלף משה דיין מערב לרחוב רחבעם זאבי. לאחר מכן, הנהגים מופנים שמאלה לרחוב דיסקונט (כביש 27), ומשם לרחוב שדרות הראשונים (כביש 51) עד להתמזגות חזרה לאיילון דרום. במקביל, תנועת הרכבים באיילון צפון מוסטת דרך מחלף משה דיין מזרח, ומשם ירידה חזרה לאיילון צפון.
כמו כן, תנועת כלי רכב בשדרות הראשונים, במקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לנתיבי איילון (כביש 20) מתאפשרת לכיוון מזרח בלבד, ובמקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לבין שדרות מרילנד מתאפשרת התנועה לכיוון מערב בלבד. בנוסף, לא מתאפשרת תנועת כלי רכב בכביש 52, במקטע שבין שדרות רחבעם זאבי לשדרות הראשונים וברחוב הפארק (כביש 6), במקטע שבין כביש 52 לבין רחוב דיסקונט (כביש 27).
במסגרת החסימות נסגרו לחלוטין חמש תחנות רכבת מרכזיות באזור. התחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין נסגרו היום בשעה 20:30 וייפתחו מחדש עם צאת השבת. בשל כך, רכבות בקו אשקלון-הרצליה פועלות במתכונת מפוצלת בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה עד תל אביב סבידור בלבד. הרכבות לא עוצרות בתחנות תל אביב השלום וההגנה, חולון, בת ים וראשון לציון משה דיין.
למרות שמדובר בכבישים עמוסים, נציין, במשרד התחבורה סירבו להתחיל את העבודות ביום שישי - ורבים העבירו ביקורת על ההחלטה שהתקבלה בעקבות הסטטוס קוו שהמשרד מחויב לו - ולפיו בקואליציה מונעים עבודות בשבת כדי לא לפגוע במפלגות החרדיות.
ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד פנה בשאילתה לשרת התחבורה מירי רגב ושאל מדוע העבודות להשלמת הגשר לא יבוצעו בשישי בערב עד מוצאי שבת, ומדוע מתעקשים לפגוע בציבור שימצא עצמו בפקקי ענק. "הפסקת העבודות בשבת מונעת משיקולים פוליטיים, מה שמוביל לשיבושים בימי חול ולפגיעה כלכלית", כתב טופורובסקי. "31-30 במאי בפרויקט משה דיין - המחשה לתעדוף הפוליטי על פני נוחות הציבור ויציבות כלכלית. האם קיימת סיבה לא פוליטית להפסקת העבודות? והאם הממשלה תפצה את הציבור על הפגיעה?".
סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) השיב לשאילתה: "גאה להיות בממשלה שהנחת העבודה היא שעוצרים את הכל בשבת. הנחת היסוד צריכה להיות - 'עבודה? לא בשבת'". בנוגע לפקקי הענק הצפויים לקראת גמר גביע המדינה בבלומפילד בין הפועל באר שבע למכבי פתח תקווה, והעובדה שהאוהדים יתקשו להגיע ולחזור עקב החסימות, אמר מקלב: "מודה ומתוודה, אינני יודע שיש משחק כדורגל. אני לא יודע מה קשור מחלף בראשון לציון למשחק".
במענה לשאלתו של ח"כ טופורובסקי האם אזרחי ישראל יפוצו על הנזקים הכלכליים והאחרים שיגרמו העבודות, ענה סגן השרה: "נפצה את תושבי מדינת ישראל בזה שאנחנו מחזקים את שמירת השבת. זו לא פגיעה, אלא הפוך".