בעומק של 20 מטר וללא מודיעין מוקדם: כוחות צה"ל איתרו את גופות ששת החטופים במנהרה ברפיח שנמצאת במרחק של קילומטר מזו שבה נמצא החטוף פרחאן קאדי ששוחרר. צה"ל לא ידע במדויק על מיקום השישה בחודשים האחרונים, אך ידע שיש חטופים במרחב, ולכן הפעולה ברפיח הייתה מדורגת ואיטית מאז החלה שם הלחימה הקרקעית.
1 צפייה בגלריה
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
(צילום: באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
במהלך הפעילות לא הייתה היתקלות עם המחבלים שרצחו את השישה וברחו, וייתכן שחוסלו בלחימה שנמשכה שם עד לאחרונה מעל הקרקע. לאחר שאותרו, הגופות הוצאו לשטח הישראלי בגבול, ושם ב-4 לפנות בוקר צוותי זיהוי של המשטרה והרבנות אימתו את זהותם.
ששת החטופים - אורי דנינו, אלכס לובנוב, הרש גולדברג-פולין, אלמוג סרוסי, עדן ירושלמי וכרמל גת - נחטפו מצפון הרצועה, ובמהלך הזמן הועברו עד לרפיח, שם נרצחו.
הבוקר (ראשון) פרסם דובר צה"ל כי "צה"ל ושב"כ איתרו והשיבו את גופותיהם של החטופים כרמל גת ז"ל, עדן ירושלמי ז"ל, הירש גולדברג-פולין ז"ל, אלכסנדר לובנוב ז"ל, אלמוג סרוסי ז"ל ורס״ר אורי דנינו ז"ל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה. לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות. צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן. לא ניתן לתאר במילים את מה שעובר על החטופים מאז ה-7.10. הבשורה הזו מטלטלת את כולנו".
לשאלת ynet אם מציאת הגופות מחדדת את המלצת צה"ל ללכת לעסקה, השיב: "בחדרים סגורים הדרג המדיני מקבל החלטות, ואנחנו נממש אותן".
על פי הערכות, מדובר בפעם השנייה שבה מחבלי חמאס רוצחים חטופים ובורחים, וזאת לאחר שנמצאו סימני ירי גם על גופותיהם של חטופים נוספים שהוחזרו לקבורה בישראל.
דבריו של דניאל הגרי לאחר הירצחם של שישה החטופים בשבי חמאס
(צילום: דובר צה"ל)

כרמל גת נחטפה מבארי, והיתר נחטפו מהמסיבה בנובה. דנינו היה בשירות קבע כשבילה במסיבה. גורם ישראלי שבקיא בפרטי המשא ומתן התייחס למציאת גופותיהם של ששת החטופים ואמר: "שלושה מהם היו ברשימה שחמאס הסכים להשיב, ולמעשה אפשר היה לאשר ב-2 ביולי. על הרש הייתה הסכמה בגלל שהיה פצוע, גם על כרמל ועדן".