העיתונאי ירון אברהם דיווח הערב (יום שני) בקשת כי אברה מנגיסטו והישאם א-סייד נכללים ברשימת 33 החטופים שישראל דורשת לשחרר במסגרת השלב הראשון של העסקה עם חמאס. לאחר שחרורם, דווח, הצד הישראלי ישחרר 47 אסירים פלסטינים ששוחררו בעסקת שליט ונכלאו מחדש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: השבוי הישראלי בידי חמאס
תיעוד: השבוי הישראלי בידי חמאס
אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
לפי הדיווח, וכפי שפורסם אתמול באל-ג'זירה, הראשונות לשחרור במסגרת העסקה יהיו האזרחיות החטופות. תחילה ישוחררו שלוש אזרחיות כבר ביום הראשון - ולאחר מכן, ביום השביעי, חמאס ישחרר ארבע חטופות אזרחיות נוספות. לאחר מכן כידוע ישוחררו שלושה חטופים בכל שבעה ימים, כשהנשים תחילה - גם החיילות. החטופים החיים ישוחררו לפני הגופות, וחמאס יספק מידע לגביהם ביום השביעי לעסקה.
ישראל, במסגרת העסקה, מתחייבת לשחרר בתמורה לגופות החטופים את כל הנשים והילדים מתחת לגיל 19 שנעצרו ברצועת עזה מאז 7 באוקטובר, כבר בשבוע השישי של ההסכם. היא גם מתחייבת שלא לעצור אסירים פלסטינים שישוחררו בגין עבירות שביצעו לפני העסקה החדשה.
הפרטים הללו, נציין, לא מופיעים בסעיפי מסמך העקרונות המלא שפורסמו אתמול ברשת אל-ג'זירה. בהצעה, כמו בהצעות שקדמו לה, לא מוזכר מי יהיה הגורם השלטוני בעזה ביום שאחרי - על אף שהנשיא ג'ו ביידן דיבר על הצורך במציאת חלופה לחמאס.
היום פרסם חמאס הודעה משותפת עם הג'יהאד האיסלאמי, שבה נמסר כי לא יסכימו לעסקה שלא כוללת נסיגה ישראלית מלאה והפסקה סופית של המלחמה. מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מצהיר שוב ושוב כי לא יסכים לסיים את המלחמה ללא השגת היעדים - ובהם חיסול ארגון הטרור.
לשכת ראש הממשלה מסרה הערב כי "המסמך שהוצג הוא חלקי ומטעה את הציבור. הטענה כאילו ישראל הסכימה לסיים את המלחמה לפני השגת כל מטרותיה היא שקר וכזב. לפי המסמך המלא, ישראל לא תפסיק את המלחמה עד לקיום כל תנאיה - כלומר להילחם עד לחיסול החמאס, השבת כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".