מסוק של יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר הוזעק לחלץ תיירת אמריקנית מאוניית פאר שהפליגה מחיפה לקפריסין, בעקבות חשד שהיא לוקה בליבה. הכוח פינה את התיירת למרכז הרפואי רמב"ם שבחיפה, שם אושפזה לאחר שעברה סדרת בדיקות.
1 צפייה בגלריה
האוניה ממנה חולצה התיירת
האוניה ממנה חולצה התיירת
האונייה שממנה חולצה התיירת
(צילום: רויאל קריביאן)
המקרה אירע בספינת התענוגות "Odyssey of the Seas" של חברת רויאל קריביאן, עליה היו אלפי נוסעים שעשו את המסלול במזרח התיכון בין יוון, ישראל וקפריסין. בארץ היא עוצרת בנמל חיפה ובנמל אשדוד. סמוך לשעה 02:30 בלילה האורחת של חברת רויאל קריביאן, סבלה מקשיים רבים בנשימתה שהעלו חשש בצוות הספינה שהיא חווה אירוע לבבי. כדי למנוע הידרדרות במצבה, הצוות בספינה דיווח לחיל האוויר על מצבה, ובצבא הוחלט להזניק את יחידה 669, שחילצה אותה במסוק כשעה וחצי לאחר מכן והעבירה אותה לטיפול בבית חולים.
בחברת רויאל קריביאן מסרו כי "מיד שצוות הספינה הבין כי ישנה בעייה הוא פעל במהרה בהתאם לנהלי החירום של רויאל קריביאן ותוך שמירה מקסימלית על שלומה של הנופשת. אנו מאחלים לנופשת ומשפחתה בריאות והחלמה מהירה".
מהמרכז הרפואי רמב"ם נמסר: "התיירת האמריקנית סובלת ממצוקה נשימתית. ככל הנראה אין המדובר בהתקף לב. היא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ לב, מעורפלת הכרה ומצבה מוגדר קשה".