דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, הפציר הבוקר (שבת) בעקורים ותושבים בארבע שכונות נוספות ברפיח להתפנות מהמרחב. בין האזורים החדשים שיפונו, מחנות הפליטים שבורה, ממנו חולצו החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן, וכן שכונות אל-עדארי, אל-ג'ניינה, חרבת אל-עדס.
כרוזים הוטלו הבוקר בשכונות אלה, שאמנם נמצאות במזרח רפיח - אך ממוקמות מערבית מהשכונות שכבר פונו. "בשכונות שבהן אתם נמצאים הייתה פעילות טרור של חמאס בימים ובשבועות האחרונים, עליכם ללכת מיד לאזור ההומניטרי המורחב באל-מוואסי", נמסר.
פלסטינים עוזבים את רפיח, השבוע

2 צפייה בגלריה
רפיח
רפיח
הכרוזים שהוטלו ברפיח, הבוקר
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
בהודעתו קורא אדרעי גם לתושבים ועקורים באזורים בצפון הרצועה להתפנות למקלטים ממערב לעיר עזה, לקראת פשיטה חוזרת בבית חאנון וג'באליה. בין היתר הוא קורא לתושבי ג'באליה, בית חאנון ובית לאהיה לעזוב מיד. "אתם נמצאים באזור לחימה מסוכן", כתב ברשת החברתית X. "חמאס מנסה לשקם את היכולות שלו באזור, ולכן צה"ל יפעל בעוצמה רבה נגד ארגוני הטרור באזור שבו אתם נמצאים. כל מי שנמצא באותם אזורים חושף את עצמו ואת משפחתו לסכנה".
לקראת הצהריים, דובר צה"ל עדכן כי בהמשך לפעילות צה"ל במרחב מזרח רפיח ובהתאם לאישור הדרג המדיני, ולאור פעילות טרור וירי של חמאס מהמרחב, צה"ל קרא לאוכלוסייה מאזורים נוספים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המורחב באל-מוואסי. לפי דובר צה"ל, פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הטלת כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.
הודעת צה"ל מגיעה כיממה וחצי לאחר שקבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני החליטו פה אחד להמשיך בפעולה ברפיח ו"להעמיק אותה", חרף איומי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעצור את העברת חלק מהחימושים לצה"ל.
2 צפייה בגלריה
פלסטינים עוזבים את רפיח
פלסטינים עוזבים את רפיח
המשך הפינוי, למרות איומי ביידן
(צילום: רויטרס / REUTERS / Mohammed Salem / Brendan SMIALOWSKI / AFP / EPA)
אינפו
למרות זאת, גם כעת היקף המבצע נשאר פתוח ותלוי למעשה בראש הממשלה בנימין נתניהו. לכאורה הקבינט אישר אופציה להרחיב את הפעולה בהמשך ואם יהיה צורך אף לגייס כוחות מילואים נוספים - אבל ההערכה שבעצם משאירים כאן מרחב תמרון לנתניהו מול האמריקנים.
כ-300 אלף פלסטינים כבר עזבו את רפיח מאז החל פינוי האוכלוסייה מהעיר לפני ימים בודדים, כך לפי נתוני צה"ל. לפי אונר"א, המספרים נמוכים יותר ועומדים על כ-110 אלף בני אדם, בעוד שבכלי תקשורת אחרים נטען כי מספר העזתים שעזבו את העיר הדרומית עבר את רף ה-150 אלף בני אדם.
יום לאחר שהחל פינוי האוכלוסיה מרפיח, כחלק ממה שהוגדר כ"מבצע מוגבל" בעיר, כוחות צה"ל השתלטו על צידו העזתי של מעבר רפיח. אתמול, ביום של קרבות עזים ברפיח, כבשו טנקים ישראליים את הכביש הראשי שמפריד בין החצי המזרחי והחצי המערבי של העיר, כך שהם מקיפים למעשה את כל צידה המזרחי של העיר בדרום רצועת עזה. טנקים כבר איגפו עם תחילת המבצע את מזרח רפיח מדרום, והשתלטו על מעבר רפיח שבין העיר למצרים.