בית משפט השלום בראשון לציון האריך הלילה (בין שבת לראשון) בשמונה ימים את מעצרו של איברהים אבו לבן (37) מרמלה, שלפי החשד ניסה לרצוח את אחותו למיס אבו לבן (26) בסוף השבוע. האחות שנפצעה קשה מירי מאושפזת בבית החולים אסף הרופא בצריפין. בעלה לשעבר, שנעצר אף הוא לאחר הירי, שוחרר למעצר בית.
"קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות", אמר השופט איתי רגב בהחלטתו. "לא ניתן בשלב זה לשחרר את החשוד כי יש פעולות חקירה שצריכות להיעשות וחלקן ניתנות לשיבוש".
1 צפייה בגלריה
למיס אבו לבן
למיס אבו לבן
למיס אבו לבן. "עברה ימים קשים בחייה"
למיס, נזכיר, אותרה לאחר הירי בתוך רכב ברחוב המסגר בעיר, ופונתה לבית החולים במצב לא יציב. בלילה שבין שישי לשבת היא נותחה והועברה למחלקת טיפול נמרץ, שם מצבה התייצב אך עדיין מוגדר קשה.
אבו לבן התחתנה בגיל מאוד צעיר, כשעוד הייתה נערה, והתגרשה לפני מספר שנים. בתקופה האחרונה עברה להתגורר עם שלושת ילדיה בחיפה, והייתה מוכרת ומטופלת על ידי מחלקת הרווחה של עיריית חיפה. "היא עברה ימים קשים בחייה", סיפרו מכריה לאחר הירי. "בסביבתה לא כולם היו מרוצים מהחלטתה לעבור לגור בחיפה. לא מזמן היא חזרה ללוד, ואתמול ניסו לחסל אותה", אמרו.
אחת מחברותיה הוסיפה כי "מאוד מזעזע לראות אותה פצועה. היא אישה נהדרת שאוהבת לטפל בילדיה. היא עברה קשיים וסבלה בחייה, ולצערי לא מצאה ביטחון אז עברה לחיפה. שם היא הייתה בטוחה, אך כשחזרה ללוד ירו בה". מתחילת השנה נרצחו שבעה בני אדם מהחברה הערבית, בהם שתי נשים.
ניסיון הרצח של אבו לבן אירע יממה לפני הרצח אמש באָזוֹר: גבר בן 35 מרמלה נדקר סמוך למסעדה בעיר – ולאחר מכן הגיע לפתח המסעדה והתמוטט. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה ואספה תיעודים ממצלמות האבטחה במקום, אולם בשלב זה החוקרים לא יודעים לומר מה בדיוק קרה, ואם דוקר ארב לאיש בעת שיצא מהמסעדה – או שמדובר בקטטה שהחלה בשטח סמוך.