"מקסים עכשיו רוקד בשמיים", כך הגיבה בשמחה מהולה בעצב אלכסנדרה ריז'קוב כשחבריו של אחיה, רס"ר מקסים ריז'קוב ז"ל, ביחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, סיפרו לה שהם סגרו מעגל. השבוע הם חיסלו את המחבל שהפעיל את המטען שהרג את מקסים. המחבל חוסל באמצעות שני טילים שנורו מכטב"ם אל הרכב שבו נסע. ריז'קוב נפל בקרב במחנה הפליטים נור א-שמס בתחילת מלחמת חרבות ברזל, שבו מספר לוחמים נוספים נפצעו.
מסתערבי מג"ב ליד הרכב בטול כרם, בו חוסל המחבל מחמד אבו עטיה, שהרג את רס"ר מקסים ריז׳קוב ז"ל
(באדיבות מג"ב)

בשבוע החולף צה"ל, השב"כ ולוחמי מג"ב לחמו בשטחי איו"ש לתפיסת המחבלים, כשביום רביעי האחרון בסביבות השעה 21:00 הגיעה ידיעת זהב כי המחבל מחמד אבו עטיה המכונה "מריו" יצא ממקום המסתור שלו במחנה הפליטים, שליד טול כרם, ונסע ברכב עם עוד שני מחבלים.
רפ"ק א', מפקד פלגה בימ"ס איו"ש וחברו הטוב של ריז'קוב ז"ל, סיפר כי "אנחנו יחד מהשרות ביחידה בסדיר. היינו יחד בתחילת המלחמה בפעילות בנור א-שמס, כבר כמעט סיימנו כשקיבלתי דיווח שהופעל מטען נגד מקסים. טסתי לבית החולים לפגוש אותו וכשהגעתי שאלו אותי אם אני יכול לזהות אותו. לא הבנתי למה לזהות ואז הבנתי שמקסים נהרג ואני הייתי זה שזיהה את הגופה שלו".
רפ"ק א' מספר ש"מאז שמקסים נהרג במטען שהפעיל, המחבל מריו נעלם במחנה הפליטים. לאחרונה התחיל להגיע מודיעין שהוא יצא ממחילת המסתור שלו. כל הזמן לחצנו את המפקדים ביחידה שעלינו להגיע למחבל הזה ולסגור איתו חשבון".
3 צפייה בגלריה
מסתערבי מג"ב ליד הרכב בטול כרם, בו חוסל המחבל מחמד אבו עטיה, שהרג את רס"ר מקסים ריז׳קוב ז"ל
מסתערבי מג"ב ליד הרכב בטול כרם, בו חוסל המחבל מחמד אבו עטיה, שהרג את רס"ר מקסים ריז׳קוב ז"ל
מסתערבי מג"ב יחד עם רס"ר מקסים ריז'קוב ז"ל, שאינו מטושטש מצד ימין
(צילום: באדיבות מג"ב)
ביום רביעי, אחרי שהגיעה ידיעת הזהב, הכוננות הוגברה, ורפ"ק א' מספר כי "חיכינו לרגע הזה מאז נפילת מקסים לפני 11 חודשים, וביקשנו לסגור מעגל. הבנו שהוא יצא מהמחילה במחנה הפליטים, והיינו מוכנים עם הציוד לצאת ולסגור עליו. אז התקבלה החלטה שמחסלים אותו מהאוויר. כטב"מ ירה שני טילים לעבר הרכב עם המחבלים. ירו שני טילים כדי שבטעות הוא לא ישרוד את הראשון. המודיעין ידע טוב מאוד היכן הוא נמצא ועם מי. אחרי ירי הכטב"מ הגענו לרכב שהיה שרוף לחלוטין עם הרבה אמל"ח ובמודיעין אישרו שהוא זה שחוסל".
רפ"ק א', כמו לוחמי הפלגה שעליה הוא מפקד, אומר ש"ההרגשה כשהגענו לרכב שבו חוסל המחבל מריו, הייתה שסגרנו מעגל". ליד הרכב השרוף, כשסביבו הלוחמים, הוא אמר לחבריו ליחידה: "ברכב הזה היה המחבל שהפעיל את המטען על מקסים ריז'קוב ז"ל וככה נגמרו חייו. היידה מקסים", הוא קרא וכולם ענו לו: "היידה מקסים".
3 צפייה בגלריה
yk14037397
yk14037397
רס"ר מקסים רז'ינקוב ז"ל
3 צפייה בגלריה
חבריו של מקסים ריז'קוב ז"ל ערכו לזכרו יום נינג'ה
חבריו של מקסים ריז'קוב ז"ל ערכו לזכרו יום נינג'ה
אחותו אלכסנדרה ואמו אולגה באירוע לזכרו של מקסים
(צילום: דוברות מג"ב )
רפ"ק א' שלח מהשטח את הסרטון לאלכסנדרה, אחותו של מקסים, שהתגייסה בעקבות נפילת אחיה לפני כחודש למג"ב. א' מספר ש"זה נותן נחת למשפחה. חיכינו לרגע הזה והייתה התרגשות מטורפת כשכוחות הביטחון חיסלו את המחבל. עשינו תמונה וסרטון למשפחה ליד הרכב שהפך לעיסת ברזל. זאת תחושה מטורפת לסגור מעגל עם המחבל שרצח את מקסים שהיה לי לאח ולחבר מהסדיר". אלכסנדרה סיפרה לחבריו של מקסים ז״ל שהיא מתחתנת בקרוב, בשורה שריגשה אותם.
האחות אלכסנדרה אמרה: "קיבלנו את הבשורה בערב הפעילות ממפקד ימ"ס איו"ש ולא יכולנו לדבר על כך יותר מדי, עד שזה היה וודאי והתפללנו כולנו שזה אכן יקרה. שמחנו שהמחבל שלקח את חייו של מקס חוסל. ומצד שני הכאב התגבר כי זה לא באמת מה שיחזיר את מקס אלינו. אנחנו מאמינים שמקס יסגור את החשבון איתו למעלה וימשיך לשמור ולחזק אותנו ואת החברים. הצוות המטורף של ימ"ס איו"ש תמיד הבטיחו שהם יסגרו את החשבון איתם בשביל המשפחה".