בבית העלמין במושב כפר הרי"ף נערכה היום (ב׳) אזכרה לציון שנה להירצחם של רועי עידן, צלם ynet ו״ידיעות אחרונות״ בדרום, ואשתו סמדר. בני הזוג, תושבי קיבוץ כפר עזה, נרצחו בביתם ב-7 באוקטובר. שניים מילדיהם, עמליה ומיכאל, הסתתרו במשך שעות בארון וניצלו. בתם הקטנה, אביגיל, נחטפה לעזה יחד עם הגר ברודץ' וילדיה, שגרו בשכנות אליהם, ושוחררה לאחר 51 ימים.
כיום, את שלושת הילדים של רועי וסמדר מגדלים בחום ובאהבה לירון, אחות של סמדר, ובעלה זולי, להם גם שלושה ילדים ביולוגים.
2 צפייה בגלריה
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
סמדר ורועי עידן ז"ל, עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
בטקס, אליו הגיעו גם ראש השב"כ רונן בר ובכירים בארגון, ספדה לרועי ז״ל גיסתו, טל עידן: ״ימים רבים אני שואלת את עצמי, מה יש להגיד שעוד לא נאמר. מה המשמעות שאדבר איתך, ועלייך בקול רם? החיים יחזרו למסלולם? הסיוט יגמר? הלב שלך נדם. וזה לא ישתנה כבר לעולם.
״במעמד שכזה יש תכונה לדבר בשבחו של אדם. ולי בכלל בא לכעוס עלייך, כי זה עושה אותך הרבה יותר חי וקיים. בחיי שאתה לא מושלם. ידעת להתפנק בחיים, למשל כששלומית שמרה במקומך על הילדים ואתה נצנצת אצל חברים. ידעת להעריך ולהתמוגג על יין טוב ופאייה משובחת, ונהנית שבעתיים כששילמו לך הכול ואתה יצאת בזול. היה לך לב ענק ויד מושטת לכל חבר וחברה. ולא התבלבלת, יומיים לפני שנרצחת, לתת טרמפ הפוך לכיוון הנסיעה לעזתי שהיה זקוק לעזרה. כזה אתה. כזה היית.
״ממש אשמח לעזרה שלך, כי אני לא מוצאת שום טוב בלעמוד כאן מעלייך כשאתה מתחת לאדמה״, המשיכה, ״הילדים היפים שלכם הם עוגן שמחה של כולנו. במבטם, בחיוכם ובחיבוקם, ניתן להרגיש אתכם. המשפחה והחברים עוטפים אותם באהבה גדולה, אבל חסרונכם ניכר בכל יום בחייהם. הלוואי והאור בקצה המנהרה יאיר כבר. אם לא לך, אז ל-101 החטופים שעדיין יכולים לחזור לחיים".
חשש לחדירה: מצנחי הרחיפה שנשאו מחבלים, שניות לפני הטבח
(צילום: רועי עידן)

2 צפייה בגלריה
קבריהם של רועי וסמדר עידן ז"ל
קבריהם של רועי וסמדר עידן ז"ל
קבריהם של סמדר ורועי עידן ז"ל
עם פרוץ מתקפת הפתע של חמאס, רועי יצא מביתו בקו הראשון של כפר עזה, מול גבול הרצועה. הוא צילם את חוליית המחבלים שחדרה לקיבוץ במצנחי רחיפה ממונעים, והספיק לצלם גם את מטחי הטילים והיירוטים לאזור. רועי חזר לביתו מיד, שם היו סמדר אשתו ושלושת הילדים. שניות לאחר שצילם את החולייה, המחבלים יצאו למסע רצח המוני בבתים.
המחבלים הגיעו גם לביתו של רועי, ורצחו ביריות את סמדר. מיכאל ועמליה, שהתחבאו בארונות, נותרו בממ"ד כ-14 שעות עם גופתה של אמם. רועי, שהיה מחוץ לבית, החזיק את אביגיל על הידיים כאשר נורה למוות.
על הסיקור והתיעוד של החיים בעוטף עזה ובנגב, רועי ז״ל נמנה עם הזוכים בפרס המכון הישראלי לעיתונות.