זירת הפיגוע
(צילום: אריק מרמור, לירן תמרי, TPS, דוברות מד"א.)

פיגוע רודף פיגוע: אישה בת 40 נרצחה וגבר בן 39 נפצע באורח קשה הבוקר (שני) מירי בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים בהר חברון. לפי החשד, רכב חולף פתח באש לעבר מכונית ישראלית, שבה הייתה גם בתה של הנרצחת, שלא נפגעה. צוותי מד"א פינו לבית החולים סורוקה את הפצוע.
דובר צה"ל מסר: "פיגוע ירי בוצע מרכב חולף על ציר 60, בסמוך לעיר חברון, לעבר אזרחים שנסעו במקום. שני אזרחים נפצעו, בהמשך נקבע מותה של הפצועה. כוחות צה"ל ומד"א במקום מעניקים טיפול רפואי לפצוע הנוסף. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסימות במרחב".
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
כאמור, כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר חשודים סביב זירת האירוע, שהתרחש בנקודה שבין העיירה יטא לאזור התעשייה הדרומי של חברון, ובסמוך למפקדת חטיבת יהודה. המצוד מתמקד באזור העיירות בני נעים, ממזרח לזירת הפיגוע, וביטא, מדרום לזירה. החשש הוא שהמחבלים נמלטו לכיוון יטא בחברון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא כעת בביקור בבסיס קליטה ומיון תל השומר, מתעדכן בפרטי הפיגוע. מיד אחרי הפיגוע החל צה"ל בחסימת כבישים באזור, בניסיון ללכוד את המפגעים לפני שיגיעו למקום המסתור. מסוק של חיל האוויר הוזנק לזירת הפיגוע, וכוחות מיחידת דובדבן ויחידה לאיתור עקבות כבר פועלים במרחב הפלסטיני שליד הזירה. צה"ל הטיל כותר נושם על החלק הדרומי של חברון כחלק מהמצוד.
גורם צבאי ציין: "כוחות צה"ל כרגע מבצעים מרדף אחר רכב המחבלים ופורסים חסימות במרחב, בנוסף לחסימות נושמות מסביב לחברון ולכפרים בסביבה. בנוסף הוקפצו כוחות דובדבן, מרעול, 636 וחוזי כדי לסגור מעגל על החשודים כמה שיותר מהר".
(צילום: שמוליק דודפור)

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "פעולות ההחייאה באישה שנפצעה אנוש לא עלו בטוב, ולצערנו הרב אנו מדווחים על קביעת מותה. פצוע נוסף עושה את דרכו לבית החולים בבאר שבע בניידת טיפול נמרץ. אנחנו מגדירים את מצבו של הפצוע כקשה".
הפרמדיקים נתנאל יאמין ואלישיב אמתי וחובש בכיר במד"א בניה וינברגר סיפרו: "הגענו מהר למקום וחברנו לכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בנפגעים. ראינו גבר ואישה כבני 40 עם פצעי ירי. הוציאו אותם מחוץ לרכב כשהאישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק - עם פצעי ירי קשים. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה. לצערנו, לאחר מאמצי החייאה נאלצו לקבוע את מותה. הגבר היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצעי ירי בגפיים. העלינו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ, וביחד עם כוח רפואה של צה"ל פינינו אותו לבית החולים סורוקה כשמצבו קשה".
בבית החולים סורוקה מסרו: "לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה פונה מאזור הר חברון פצוע ירי בן 39. בשלב זה הוא מקבל טיפול ראשוני לייצוב מצבו. מצבו מוגדר קשה. פרטים נוספים יימסרו בהמשך".
(צילום: שמוליק דודפור)

דובר חמאס חאזם קאסם בירך על הפיגוע: "המבצע בחברון מגיע בהקשר הטבעי שלו בהתמודדות מול מלחמת הדת נגד המקומות הקדושים. עמנו והתנגדותו ימשיכו להגן על אל-אקצא ועל זהותו האסלאמית והערבית, ולא יאפשרו לכיבוש לבצע שם את התוכניות שלו".
בג'יהאד האיסלאמי הוסיפו: "אנו מברכים על מבצע הירי ההרואי שכוון לכלי רכב של מתנחלים פושעים מדרום לחברון. המבצע הוא תגובה טבעית ולגיטימית לפשעי הכיבוש ולתוקפנות מתנחליו נגד עמנו, ומבשר על המשך התגובה הישירה להרתעת האויב בכל הזירות".
באזור דרום הר חברון היו לא מעט פיגועי ירי בעבר, ולא פעם מצליחים המחבלים לירות לעבר ישראלים ולהימלט מהר מאוד - בין השאר לחברון או לכפר יטא. יש בתא השטח המון כלי נשק ותשתית חמאס פעילה.
צומת האר"י, הידוע גם כצומת הכבשים, ממוקם בכביש 60 בין העיירה הפלסטינית יטא לחברון, מעט אחרי היציאה מבית חגי. מדובר במוקד שכבר התרחשו בו פיגועים קטלניים בעבר, ולכן יש שם פילבוקס קבוע - שלעיתים מאויש בכוח צה"ל.
7 צפייה בגלריה
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
נרצחו בשבת בחווארה. שי סיילאס ניגרקר ואביעד ניר
(מתוך עמוד הפייסבוק של שי סיילאס ניגרקר)
בתוך כך, כוחות הביטחון מנהלים ביממות האחרונות, מאז רגעי הפיגוע בחווארה ביום שבת, מצוד אחר המחבל שרצח ביריות מטווח אפס את שי סיילאס ניגרקר (60) ובנו אביעד ניר (28) במכון לשטיפת מכוניות. דיווח על התקדמות נרשם אתמול במישור המודיעיני והחקירתי, אולם המחבל עדיין לא נתפס. בשעות אלה מתמקד המצוד במישור המודיעיני, בצל ההערכות שהמחבל פעל לבדו.
בשטח, כוחות הביטחון ממשיכים בבידוקי מכוניות ובסריקות אחר המחבל, לצד צמצום מסוים בפעילות - לאור ההתמקדות במישור המודיעיני. הכוחות מהדקים את הטבעת סביב המחבל וצפויים להגיע אליו באמצעות מודיעין ממוקד של שב"כ, פטרולים והבידוקים באזור.