תיעוד: השלכת חפצים ליציע של מכבי חיפה

סרטוני האלימות המשטרתית הקשה בסיום משחק הכדורגל בין מכבי חיפה להפועל תל אביב, שבהם נראים שוטרים מכים את אוהדי הקבוצה האדומה, עוררו זעם רב. אמש (שלישי) התפרסמו צילומי מצלמות האבטחה מאצטדיון סמי עופר, שמבהירים מה קדם לפריצה המשטרתית ליציע האדום: בצילומים נראים כמה מהאוהדים משליכים חפצים על אוהדי מכבי חיפה, בין היתר חלקים ממושבים שנעקרו.
התיעודים הללו ותיעודים נוספים הועברו לידי צוות החקירה במשטרת חיפה, כשבמקביל ייחקר המקרה גם במח"ש - אחרי שהפועל תל אביב הגישה תלונה על האלימות המשטרתית שתועדה היטב.
תיעוד האלימות המשטרתית אמש בסמי עופר
(מתוך הרשתות)

השלכת מזנק כיבוי אש ובקבוק בסמי עופר
(צילום: דוברות המשטרה)

"זכותו של כל אדם אשר נפגע מהאלימות אמש, להגיש תלונה במח"ש, במטרה למצות את הדין עם אותם שוטרים", נמסר מהפועל תל אביב. "מכאן אנו שולחים חיזוקים וחיבוק חם לאוהדי הקבוצה שנפגעו מאלימות חסרת רסן של שוטרים".
נדגיש כי על אף התיעוד ממצלמות האבטחה, עשרות סרטונים ועדויות שהגיעו למערכת ynet מהתקרית הציגו עליית מדרגה באלימות כלפי אוהדים, שבכל שבוע מוצאים את עצמם חוזרים חבולים ופצועים ממשחקי הכדורגל. שר התרבות והספורט, חילי טרופר, פנה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומתח ביקורת על המשטרה שהתנהלותה, לדבריו, מעוררת שאלות קשות.
כך למשל, יאיר, מאוהדי הפועל תל אביב, סיפר שהבחין בשני אוהדים צעירים שוכבים על הקרקע מחוץ לאצטדיון, כשהם מוקפים על-ידי שוטרים שאוסרים על העוברים והשבים לצלם אותם. "האוהדים שכבו מפורקים על הרצפה, השוטרים לא רצו שנצלם את מה שנראה כמו גופות", סיפר האוהד שחזר חבול לביתו וטען כי השוטרים לא נשאו תגי שם. "פתאום הגיע גל נוסף של שוטרים בריצת אמוק, כאילו שרגע לפני עשינו איזה פיגוע - והרביצו לכל מי שעבר בדרכם", שחזר. "ילדים ונשים נזרקו לרצפה, בעטו לאנשים בפנים, נתנו סטירות ואגרופים לאוהדים שבאו לראות כדורגל וחזרו כקורבנות".
באחד הסרטונים מהמהומות שלשום תועד אחד האוהדים על מדרגות האצטדיון, כשלפתע קופץ עליו שוטר ומרתק אותו לרצפה, ושוטר נוסף בועט בו בעודו שוכב. "הוא לא עשה כלום ורואים את זה בסרטונים", אמר חברו של האוהד המותקף. "השוטר פשוט קפץ עליו והעיף אותו על המדרגות כאילו שתפס מחבל בזמן אמת".
ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך משחק כדורגל שנערך אמש באצטדיון סמי עופר, החלו עשרות אוהדים לעקור כסאות ממקומם ולהשליכם לעבר אוהדי הקבוצה היריבה, אנשי צוות ושוטרים שהיו במקום. בתוך כך נעצרו שני חשודים בחשד להשלכת החפצים ותקיפת השוטרים, השניים נחקרו ושוחררו בתנאים ובהם הרחקה ממגרשי הכדורגל. בעקבות האירוע ומקרים נוספים שאירעו בעת האחרונה, מינה המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי את ר' אג"מ, ניצב סיגל בר צבי, לתחקר את האירועים החריגים שהתרחשו בשבועות האחרונים במגרשי הספורט".
פורסם לראשונה: 22:57, 22.02.22