(צילום: ירון ברנר)

מארגני המחאה הכריזו על "ליל ההתנגדות", שכולל פעולות שיבוש, והחל הערב (חמישי) מהשעה 18:00. בין היתר המפגינים מתכוונים לחסום צירים ולמחות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, כשבמקביל נמשכת צעדת המוחים לירושלים - לקראת ההצבעה על ביטול עילת הסבירות במליאת הכנסת הצפויה בשבוע הבא.
למעשה, המוחים ינסו ליצור פעולות המזכירות את ימי השיבוש, כפי שראינו ביום שלישי האחרון ובזה שלפניו, אך לצמצם את הפעילות לשעות מרוכזות בערב.
4 צפייה בגלריה
צעדת מחאה
צעדת מחאה
צעדת המחאה לירושלים, הבוקר
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
4 צפייה בגלריה
צעדת הפגנת חירום על פגיעה בזכויות נשים לשגרירות ארה"ב בתל אביב
צעדת הפגנת חירום על פגיעה בזכויות נשים לשגרירות ארה"ב בתל אביב
הפגנות יתקיימו ברחבי ת"א במסגרת "ליל ההתנגדות", אך הפעם לא בקפלן
(צילום: נמרוד גליקמן)
בין נקודות המחאה: פארק המדע ברחובות, לשם כבר הגיעו מאות רבות של אנשים, צומת רעננה, כיכר פריז בירושלים, צומת כרכור, מול ביתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בקרית אונו ומספר צעדות במוקדים שונים בתל אביב - בהם כיכר הבימה, כיכר מילאנו וכיכר רבין. כמו כן, צפויות מחאות נוספות בערים השונות ולסיום: ניסיון "לכבוש" את נתיבי איילון, שכבר נחסמו לתנועה השבוע, וכן התכנסות הצעדה לירושלים בקיבוץ נחשון בשעה 20:30.
בין המוקדים שפורסמו בלטה בהיעדרה המחאה המסורתית בקפלן, שם תתקיים במוצאי השבת הקרובה ההפגנה המרכזית, זו הפעם ה-29, מאז הציג שר המשפטים יריב לוין את תוכניתו למהפכה של ממש במערכת המשפט. עם זאת, לא מן הנמנע שגם הערב יגיעו המוחים שיצעדו בתל אביב בסופו של דבר לקפלן.
רועי נוימן, אחד ממובילי המחאה, אמר בשיחה עם ynet: "זאת החובה של כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה לצאת ולהגן עליה הערב. אנו בימים אפלים וקשים בהם הממשלה מנסה להשתלט בצורה אלימה על הרשות השופטת והתקשורת החופשית. יש לנו חלון זמן צר לעצור את החקיקה, זה אפשרי רק עם מאות אלפים ברחובות".
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
במוצ"ש המוחים יתכנסו שם בפעם ה-29. קפלן
(צילום: אמיר גולדשטיין)
"ההסתה החמורה מפיו של השר אמסלם ("היועמ"שית היא האדם המסוכן במדינה") משרטטת בדיוק איך תיראה הדיקטטורה הישראלית אם חלילה תצליח ממשלת החורבן להשיג לעצמה כוח בלתי מוגבל", אמרו מארגני ליל ההתנגדות. "זה הזמן לצאת להתנגד, רק כך נציל את הדמוקרטיה הישראלית".
כבר אחר הצהריים הודיע ב"כוח קפלן" על התוכניות לימים הקרובים, ועל הנואמים השונים בהפגנה המרכזית בקפלן במוצאי השבת בהם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. הם הודיעו כי "החל מיום ראשון תירשם עלייה לירושלים במקביל לסיום צעדת 'עולים לרגל' שיצאה לדרך ביום שלישי בערב ותגיע אל מחוץ לכנסת". בראשון ובשני יתקיימו סדרת אירועים באזור הכנסת וצעדות ברחבי העיר שיימשכו עד להצבעה על "חוק הדיקטטורה לחיסול עילת הסבירות", כלשונם.
בין האירועים הצפויים בירושלים: הקמת "מאחז הדמוקרטיה" בגן סאקר עם אוהלים, תפילה המונית בכותל לשלום העם וקריאה להסכמה רחבה שתסתיים בצעדה לכנסת, צעדת רופאים, שיירות רכבים והפגנות מחוץ לכנסת בראשון ובשני. "אנחנו נכנסים לימים הגורליים ביותר בתולדות המדינה. זו מלחמת העצמאות של רוב מובהק של אזרחי ישראל, פטריוטים שעזבו הכול ובמשך חודשים ארוכים נלחמים על עתידה כדמוקרטיה ליברלית. אנחנו רגע לפני חורבן בית שלישי והממשלה והעומד בראשה חייבים לשמוע את זעקת העם ולעצור. החל ממוצ"ש כולנו ברחובות, רק התנגדות נחושה תעצור את הדיקטטורה", מסרו.
מי שיצטרפו למחאות הצפויות בשבוע הבא הן האוניברסיטאות, שנשיאיהן הודיעו על "יציאה ליום שביתה אישי ללא שכר ביום ראשון", כדי להצטרף לפעולות המחאה הפומביות הצפויות באותו יום. "אנו סבורים שהשלמת הליך חקיקת צמצום עילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית בכנסת הינה מהלך מסוכן והרסני לאקדמיה הישראלית ולמדינת ישראל כולה. אנו מצטרפים לקריאות לעצור את הליך החקיקה לאלתר ולהגיע להסכמה רחבה, בטרם ייגרמו לחברה הישראלית עוד נזקים בלתי הפיכים".
מטה מאבק האקדמיה ומחאת הסטודנטים והסטודנטיות בירכו על החלטת נשיאי האוניברסיטאות, אך דרשו מוועד ראשי האוניברסיטאות "שיחריפו את צעדי ההשבתה של המוסדות עם התקדמות החקיקה בכנסת". לדבריהם, "זו שעה קשה בה ייבחן חוסנה של האקדמיה ושל הדמוקרטיה בישראל. נעמוד זו לצד זה כדי לבלום את גל החקיקה העכור המתרגש עלינו".

ערב אישור ביטול עילת הסבירות, הפגנה בעד המהפכה

ערב ההצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית בכנסת, צפויה להתקיים הפגנה של תומכי המהפכה המשפטית. איפה? ברחוב קפלן בתל אביב, שם נערכות כאמור הפגנות הנגד. המשתתפים צפויים לקרוא לממשלה, בשעות הקריטיות בטרם ההצבעה, "העם איתכם, השלימו את החקיקה". את העצרת מובילים ארגוני הימין השונים, ובראשם תנועת "תקומה 2023" שארגנו גם את "הפגנת המיליון" המרשימה בירושלים ערב פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, בהשתתפות יותר מ-200 אלף איש.
מדובר בהפגנה שעובדים עליה כבר יותר משבוע, ו"הכל תוך כדי הליכה", כך אמר גורם שמעורה בנושא. המארגנים מדברים על "התארגנויות ברחבי הארץ", אך לא צופים שיגיעו אליה אותם מספרים שהיו בהפגנה ההיא בירושלים. שר המשפטים לוין צפוי לנאום בשידור חי מהכנסת, לצד עוד חכי"ם שינאמו באותה הדרך. בנוסף, חלק מהשרים יגיעו פיזית לתל אביב. לעומת "הפגנת המיליון", שבה ארגנו אוטובוסים בצורה מסובסדת למפגינים, הפעם הדבר הזה לא יקרה.
(צילום: אריק מרמור, ירון ברנר)

4 צפייה בגלריה
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
בקואליציה מתכננים הפגנת תמיכה בחקיקה, לוין ינאם מהכנסת
(צילום: יריב כץ, EPA)
עצרת התמיכה צפויה להתקיים במקביל לדיונים במליאת הכנסת לקראת העברת החוק בקריאה שניה ושלישית כבר למחרת בבוקר. העצרת תתקיים ביום ראשון הקרוב החל מהשעה 18:00 בצומת קפלן בתל אביב, מקום שהפך לסמל בחודשים האחרונים של מתנגדי המהפכה המשפטית, ורק השבוע קיבל שם חדש מראש העיר - כיכר הדמוקרטיה.
לדברי המארגנים, בעקבות הקריאות למה שהם מכנים "סרבנות", צפויים לצעוד ביום ראשון הקרוב מאות אנשי מילואים ולקרוא נגד התופעה. "הרוב הגדול של משרתי המילואים מתקשה לשבת בבית כאשר יש מיעוט קטן וקולני שמנסה לפרק את צבא העם", טענו.
הצעדה תחל בשעה 17:00 בכיכר הבימה ומשם יצעדו אנשי המילואים עד לגשר הקריה מול מגדלי עזריאלי. במודעה שיוצאת לקראת הצעדה נכתב כי לנוכח "קריאות סרבנות ואיומים מצד גנרלים לשעבר", נצעד אל הקריה בתל אביב ונקרא בקול גדול: "מילואים ללא תנאים, שומרים על הבית ונאמנים לרוח צה"ל".
עשרות רבנים, ובהם ראשי ישיבות ורבני יישובים, חתמו בימים האחרונים על קריאה לצאת ולהשתתף בעצרת הימין שתקיים ביום ראשון הקרוב. במכתב כותבים הרבנים כי "לא יעלה על הדעת שמיעוט קולני יכפה את דעתו רק בגלל שהוא לא מוכן לקבל את דעת הרוב". כמו כן קוראים הרבנים לממשלה להעביר את החקיקה ולקיים את רצון העם.