פינוי המאחז, היום
(צילום: נחלה)

כוחות הביטחון מפנים בצהריים (ראשון) את המאחז החדש-ישן גופנה, שהוקם הלילה שוב באזור בנימין - אחרי שכבר פונה בשנה שעברה. המתנחלים מגרעין של תנועת "נחלה" עלו למקום בשעות הלילה, ליד ההתנחלות נחליאל, והקימו שם כמה מבני אבן ומבני עץ.
5 צפייה בגלריה
מאחז גופנה שבבנימין
מאחז גופנה שבבנימין
המאחז גופנה בבנימין
(צילום: תנועת נחלה)
5 צפייה בגלריה
לקראת עוד עימות על הסמכויות?
לקראת עוד עימות על הסמכויות?
לקראת עוד עימות על הסמכויות?
(צילום: EPA, עמית שאבי)
את המאחז הקימו שש משפחות יחד עם עשרות בני נוער. "המשפחות ובני הנוער מתגוררים במספר מבני קבע שנבנו במקום ובכוונתם לפתח את הנקודה ולהכין את השטח לעליית עוד עשרות משפחות", מסרו בתנועת נחלה.
חברת מזכירות גופנה, טליה פרקש, אמרה כי "10 נרצחים בירושלים בשבועיים האחרונים לא הותירו לנו מקום של ספק שהנקודה צריכה להיות מוקמת בהקדם האפשרי כדי לחזק את ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. אנחנו מצפים לקבל גיבוי מלא מחברי ממשלת הימין שצריכים להבין שמול הטרור הרצחני שמרים ראש, נקודות התיישבות הן התשובה ההולמת". דניאלה וייס, יו"ר תנועת נחלה, אמרה כי "החיבור לאדמת ארץ ישראל הוא הדבר היעיל ביותר למנוע את המשך שפך הדם". גורמי ביטחון אמרו כי המאחז שהוקם הלילה הוא בלתי-חוקי, וממוקם על קרקע פרטית.
5 צפייה בגלריה
מאחז גופנה שבבנימין
מאחז גופנה שבבנימין
מאחז גופנה שבבנימין
(צילום: תנועת נחלה)
תיעוד מפינוי המאחז גופנה ביולי 2022
(צילום: TPS)

הפינוי מגיע על רקע המתיחות ששוררת בקואליציה סביב הקמת מאחזים. לפני כשלושה שבועות הוקם המאחז "אור חיים" לזכרו של הרב חיים דרוקמן, ופונה על ידי כוחות מג"ב. הפינוי יצר מתיחות חריפה בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמכהן גם כשר שני במשרד הביטחון.
סמוטריץ' טען כי גלנט הורה אז על פינוי המאחז בניגוד להסכמים הקואליציוניים, ולמרות הנחיה מטעמו למתאם פעולות הממשלה בשטחים לעצור את הפינוי לפני דיון בראשותו. "שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה", אמרו אז בלשכת סמוטריץ'. גלנט זכה לגיבוי מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לשכתו של גלנט מסרה אז כי "שר הביטחון שוחח עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, והעניק גיבוי מלא לצה"ל וכוחות הביטחון. כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".
הבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי הקבינט המדיני-ביטחוני שיתכנס היום ידון בפעולה רחבה נגד מבצעי הטרור ותומכיו במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. לצד זאת, נתניהו הוסיף כי "הממשלה תסמיך את הקבינט לחזק את ההתיישבות בארצנו, שאותה המחבלים מנסים לעקור".