למשכן הכנסת הגיעו היום (ג') 120 שורדי ושורדות שואה מכל הארץ, חלקם לביקור ראשון בחייהם במשכן.
את הבוקר הם התחילו בסיור והסבר על משכן הכנסת, ובצהריים נערך טקס הדלקת נרות חנוכה. האירוע התקיים במעמד יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, ח״כ ולדימיר בליאק וח״כ סימון דוידסון.
3 צפייה בגלריה
גיבורי וגיבורות היופי בכנסת
גיבורי וגיבורות היופי בכנסת
גיבורי וגיבורות היופי בכנסת
3 צפייה בגלריה
גיבורי וגיבורות היופי בכנסת
גיבורי וגיבורות היופי בכנסת
אל"מ במיל' רונית לב
להדלקת הנרות הוזמנו גיבורים וגיבורות עם סיפור אישי ומיוחד, אשר הדליקו את הנרות בליווי בני הדור הצעיר יותר, שנפצעו ונפגעו במהלך שירותם הצבאי. הנר השלישי הודלק על ידי אורית מרק אטינגר, שהקימה את ארגון ״אור מיכאל״, לאחר שאיבדה את אביה בפיגוע ואת אחיה בתאונת דרכים. הוא הוקדש לשורדי ושורדות השואה שחוגגים החודש יום הולדת, המבוגרת שבהם סופיה קסיוק, בת 96 מאשקלון.
האירוע נערך במסגרת מיזם חברתי רחב - "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים" - למען שורדי שואה בהובלת אל"מ במיל' רונית לב. "יש לנו את הכבוד להביא גיבורים שכאלה למשכן שמסמל יותר מכל את הדמוקרטיה הישראלית, ואת ניצחונו של העם היהודי לאחר התלאות שעבר בגולה", אמרה לב. "אותם 120 גיבורים וגיבורות, חייהם היו אפלים, אך בזכות הגבורה שלהם הצליחו לצאת מהחושך ולהאיר אור גדול. כחברה חשוב לנו להוקיר אותם ואת סיפוריהם, ולהגשים להם את החלומות כל עוד הם עדיין איתנו״.