נער בן 14 נפצע הערב (יום ו') באורח קשה מירי תועה ביישוב מגוריו ג'סר א-זרקא. לפי החשד אלמונים פתחו שם באש לעבר בניין כנקמה על הרצח בתחילת השבוע של נער אחר ביישוב, ג'לאל עמאש בן ה-17, ופגעו בטעות בנער.
2 צפייה בגלריה
וליד סאמי שהאב
וליד סאמי שהאב
הנער שנפצע, ווליד סאמי שהאב, וזירת הירי בג'סר א-זרקא
לפי התושבים במקום הנער שנפצע, ווליד סאמי שהאב, נפגע מהירי כשהלך ברחוב כדי לקנות פיצה. בימים האחרונים כבר היו ביישוב מספר אירועי ירי, הצתות רכבים והשלכות רימונים בעקבות סכסוך בין שלוש משפחות ביישוב שעמד מאחורי הרצח של עמאש.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 20:50. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את הנער לבית החולים הלל יפה בחדרה כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב. פרמדיקית מד"א תמרה יודלביץ שליט סיפרה: "הנער שכב ברחוב כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת קשה בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל נוזלים ותרופות לעצירת דימומים וביצענו ניתוח חירום זעיר בשטח ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ולא יציב".
עמאש, הנער שהרצח שלו עומד כאמור לפי החשד מאחורי הירי הערב, נורה למוות ביום שני בחנות ירקות בג'סר א-זרקא ששייכת לדודו של עמאש. המשטרה הודיעה בהמשך כי עצרה 11 חשודים בחשד למעורבות ברצח. לפי החשד, הרקע לרצח הוא סכסוך בין שלוש משפחות המתגוררות ביישוב - שהאב, עמאש וטיארה - שבמסגרתו התרחשו בעבר כמה מקרי ירי לעבר בתים שהסתיימו ללא נפגעים, ובנוסף נתפסו כלי נשק ונעצרו חשודים.
2 צפייה בגלריה
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, זירת הרצח בג'סא א-זרקא
ג'לאל עמאש, וזירת הרצח שלו בג'סא א-זרקא
( צילום: דוברות המשטרה)
אביו של עמאש, שנרצח בג'סר א-זרקא

סאלח עמאש, אביו של הנער, סיפר בהמשך ל-ynet: "כואב לנו מאוד. לא צפיתי שירצחו את בני, רצחו אותו בדם קר. הוא היה אדם טוב וביחסים טובים על כל מי שהכיר אותו מקרוב". האב סיפר על השיחה האחרונה עם בנו. "הוא אמר לי 'אבא, אני רוצה להתחתן וללמוד נהיגה'. ביקשתי ממנו שלא יחשוב על חתונה ויחכה עד שנסיים את הבית שבניתי לו. היו לי המון שיחות איתו, קשה לי לתאר במילים".
הוא הוסיף כי הוא "מאשים את משטרת ישראל ואת ההורים ברציחות והאלימות. יש משפחות שלא מעניין אותן מבניהן ולא עוקבות אחריהם כדי לשמור עליהם. היום רואים צעירים שהולכים לעבוד רק כדי להשיג משכורת של 6,000 שקל לצורך רכישת נשק. צריך למגר את התופעה הזאת, אסור לעבור על כך בשתיקה".