בתום הערכת מצב, 48 שעות אחרי חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, עדכן דובר צה"ל הערב (ראשון) על הקלות בהנחיות פיקוד העורף באזור חיפה. במסגרת השינויים הוחלט על הקלות באזור המפרץ, למעט הקריות, וביישובים דליית אל כרמל ועוספיא, שבמסגרתן יחל מעבר ממדרג פעילות מצומצת למדרג פעילות חלקית, המאפשר פעילויות חינוכיות במקומות שבהם ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
באותם יישובים ניתן יהיה להתקהל בשטח פתוח עד 30 איש ובמבנה סגור עד 300. בדובר צה"ל הדגישו כי יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: דובר צה"ל)
כמו כן, ביישובים יהיה ניתן להפעיל מקומות עבודה במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
ביישובי הגולן, הגליל העליון, מרכז הגליל, גליל תחתון, העמקים, קריית אתא, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית ים, ואדי ערה והמועצרה האזורית מגידו ויקנעם עלית - עדיין ישנן הנחיות ל"פעילות מצומצמת, ואין לקיים פעילויות חינוכיות. באותם יישובים ניתן להתכנס בשטח פתוח עד 10 בני אדם ועד 150 במבנה. החופים יהיו סגורים לציבור.
בפיקוד העורף הדגישו כי ביישובי קו העימות, צפון הגולן ודרום הגולן, למעט יישובי המועצה האזורית עמק הירדן, יש לפעול בכפוף להנחיות פיקוד הצפון.
ראש העיר חיפה יונה יהב התייחס להחלטת פיקוד העורף, ומסר:" אני מודה לקציני פיקוד העורף שמילאו אחר בקשתי להחזיר בצורה הדרגתית ובטוחה את התלמידים למוסדות החינוך בעיר. אני מבקש מכל תושבי העיר להמשיך ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף ולא להיכנס לשאננות".
מאז שהחלה ההסלמה בצפון, עם פתיחת מבצע "חיצי הצפון", עדכן פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות, ומגבלות הוטלו על שורת יישובים מאזור עמק יזרעאל וצפונה.