סוף לתחרות הפיצוחים בעפולה

זה לקח יותר משישה עשורים, אבל המאבק על הגמוניית הגרעין בעפולה הגיע סוף-סוף להכרעה: בית הקלייה הראשון בעיר, "מגדן", רכש את בית הקלייה המתחרה, "כתרי". לפני מספר ימים הופתעו תושבי עפולה לראות שלט ענק מתנוסס מעל "מגדן", שמפנה את כל הלקוחות למתחרה "כתרי" עד לסיום השיפוצים במקום.
למרות היריבות ההיסטורית, הקולה הוותיק אבי רבינוביץ', לשעבר בעלי "כתרי", נשאר בחברה הרוכשת כשכיר בחצי משרה.
2 צפייה בגלריה
אבי רבינוביץ בקליית כתרי בעפולה
אבי רבינוביץ בקליית כתרי בעפולה
"תוכלו למצוא אותנו ב'כתרי'"
בית הקלייה "מגדן גרעיני עפולה" נפתח ב-1947. "ההורים שלי פתחו את העסק שבמשך שנים משך לקוחות מכל האזור", מספרת הבעלים מיקי יהב, "היינו היחידים עד שמשפחת רבינוביץ' הקימה את העסק שלהם. זו עבודה קשה ותובענית, והבנתי מאבי שגם לו נמאס".
רבינוביץ', היום בן 70, היה בן שמונה בלבד כשהוריו הקימו בשדרה בעפולה את חנות "כתרי". "אבא שלי הקים את העסק בשנת 59' וגרנו ממש כאן, בצמוד לחנות. גדלתי בין מכונות הקלייה", הוא נזכר. "הייתה לנו תחרות עם 'מגדן', אבל תחרות חיובית, בימי שישי בערב ישבו כולם בבתים, פיצחו גרעינים והתווכחו אצל מי הגרעינים יותר טובים, היינו שני המותגים החזקים בעיר".
2 צפייה בגלריה
אבי רבינוביץ בקליית כתרי בעפולה
אבי רבינוביץ בקליית כתרי בעפולה
"הייתה תחרות חיובית". אבי רבינוביץ' בקליית 'כתרי' בעפולה
על מכירת העסק למותג המתחרה אומר רבינוביץ': "הילדים שלי לא בתחום, והגיל עושה את שלו. קיבלתי הצעה טובה והיה חשוב לי שמי שקונה עובד בתחום הפיצוחים. ככה המותג 'כתרי' ימשיך לפעול, ואני אמשיך לעבוד בחצי משרה".
אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה, הוסיף כי "האיחוד בין שתי המעצמות הגרעיניות האלה הוא בהחלט בשורה של אהבת חינם. הגרעינים בעפולה הם מזמן כבר לא רק שחור ולבן אלא בצבעים ובטעמים שונים, בדיוק כמו הגיוון של תושבי העיר".