2 צפייה בגלריה
נועה תשבי
נועה תשבי
תשבי אצל מאהר.
(צילום: מתוך התוכנית Real Time with Bill Maher )
במשרד החוץ בוחנים את האפשרות לסיים את ההתקשרות עם השליחה המיוחדת למאבק באנטישמיות, נועה תשבי, שמונתה על-ידי יאיר לפיד כשהיה שר החוץ. המפיקה והשחקנית שמוכרת בתקשורת האמריקנית כאחד הקולות הפרו-ישראליים החזקים ביותר בארצות הברית, הביע ביקורת על המהפכה המשפטית בריאיון לביל מאהר ובטור שפרסמה ב-ynet.
"אני רגילה לדברר את ישראל לעולם, וכעת אני מרגישה צורך בהול לדברר את העולם לישראל: יהדות התפוצות ושאר ידידינו הוכו בהלם מההפיכה המשטרית. לא בטוח שאתם מבינים את העוצמה והנזק", כתבה תשבי בטור ב-ynet. במשרד החוץ טוענים שהם כבר זמן רב לא מרוצים מתפקודה, וההערכה היא שהתואר שלה יישלל.
"זהו הטקסט הפומבי הקשה ביותר שאי פעם כתבתי. אגיד את זה בצורה החדה והבהירה ביותר: יהדות התפוצות ותומכי ישראל בעולם מזועזעים. הם בהלם. בכאב רב הם מביטים ורואים איך המדינה שהם הגנו עליה בחירוף נפש - בקונגרס, בתקשורת, ברשתות או מול ממשלות זרות - משנה את פניה. והעולם לא יבוא לעזרתה של ישראל. כשמדינה דמוקרטית רוצה לחסל את עצמה מבפנים, העולם עומד מנגד ומושך בכתפיו. הלוא לכל דמוקרטיה יש זכות מלאה להפוך למשהו אחר", כתבה תשבי בטור שפורסם ב-ynet לפני כשבוע וחצי.
למרות ההתבטאויות הביקורתיות הנוקבות של תשבי נגד המהפכה המשפטית בישראל, בתוכנית האירוח של ביל מאהר Real Time with Bill Maher ששודרה ביום שבת ברשת HBO Max, בשיחה שפונה בעיקר לקהל אמריקני, היא השמיעה גרסה מרוככת בהרבה של הביקורת שלה. "כרגע, אנחנו מקבלים תצוגה מלאה של דמוקרטיה וזה די מדהים", אמרה בניסיון לחלוק את הצדדים החיוביים של ההתנגדות האזרחית ההמונית כחלק מהחוויה הדמוקרטית בארץ.
2 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
הביע דאגה מהמהפכה המשפטית, וזומן לבירור במשרד החוץ. זמיר
( צילום: הדר יואביאן)
תשבי אמרה בנוסף בריאיון: "לפני כמה חודשים נתניהו ניצח בבחירות ובגללהשיטה הפרלמנטרית בישראל, הוא גיבש קואליציה שנוטה לימין הקיצוני ולמפלגות הדתיות. כמו בארצות הברית, כשממשלות חדשות ממונות, הן קופצות בזריזות לעשות שינויים חדים, וזה מה שהממשלה הזאת החליטה לעשות. הם הציעו מהפכה משפטית שהולכת רחוק מאוד והעם בישראל ברובו נגד כל זה".
במקביל, זומן אסף זמיר, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, לשיחת בירור בירושלים לאחר שהביע דאגה מפני המהפכה המשפטית באירוע גיוס תרומות עם מאות תורמים יהודים בניו יורק. "אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון שבו המדינה הולכת כרגע. אם רוצים שיהיה לנו בית לאומי ושהוא יהיה הבית של כולם - הוא חייב להיות דמוקרטי", אמר זמיר באירוע. לפי הערכות במשרד החוץ, זמיר לא יוחזר לארץ בתום הבירור והוא ימשיך לכהן בתפקידו.