1 צפייה בגלריה
נתניהו בפגישה ראשונה עם הרצי הלוי
נתניהו בפגישה ראשונה עם הרצי הלוי
הספר על שולחנו של נתניהו, בפגישתו הראשונה עם הלוי
ספר הביוגרפיה של הקיסר הרומאי אוגוסטוס הונח אמש (רביעי) על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפגישה ראשונה שקיים עם הרמטכ"ל החדש הרצי הלוי. הספר על הקיסר שבתחבולותיו כפה על הסנאט למנותו למנהיג עליון לכל חייו, עורר סקרנות והעלה את השאלה האם הונח במכוון או באופן תמים, מתוקף תחביבו הידוע של נתניהו בקריאת ביוגרפיות, במיוחד כאלה של מנהיגים דגולים.
אוגוסטוס היה בנו המאומץ של יוליוס קיסר והיה לקיסר הרומאי הראשון. הוא משל ברומא 57 שנה ומוכר כמי שכונן את "השלום הרומי" שנמשך מאות שנים ושם קץ למלחמות האזרחים של תקופת הרפובליקה והוביל את רומא לתקופה משגשגת ושלווה.
בשנת 28 לפני הספירה מונה אוגוסטוס על ידי הסנאט לקונסול יחד עם מרקוס אגריפה. בשנת 27 לפנה"ס, אחרי שהתבסס בהנהגה בתוקף היותו טריאומווירי, כלומר, אחד משלושה מנהיגים, ומכוח סמכויות אחרות שהוענקו לו, בחר אוגוסטוס להשיב את סמכויותיו "לסנאט ולעם הרומי" ובכך חידש את המשטר הרפובליקני.
כך עמד אוגוסטוס בראש משטר חדש שהתהווה לאט-לאט ובהדרגה, שלימים נודע כמשטר הקיסרות. אוגוסטוס הפך לשליט החזק ביותר בקיסרות מתוקף זה שהחזיק ב-21 מתוך 26 לגיונות מצבא רומא, משום ששלט על הפרובינציות שבהן פעלו לגיונות אלה, זאת למרות שרשמית, הפרינקפס מונה לתפקיד על ידי הסנאט והיה תלוי בו לאישור המינוי. בהמשך הצליח אוגוסטוס להכפיף למרותו את כל הלגיונות פרט ללגיון האפריקני.
בין השנים 26-24 לפנה"ס, כיהן אוגוסטוס כקונסול ואז ניסח את ההסדר השני, שהשלים את סמכויות הפרינקפס. הוא זכה בתואר לאימפריום פרוקונסולרי מאיוס, זאת אחרי שוויתר על תפקיד הקונסול, וכך יצא שאם ישנם חילוקי דעות בין הקונסולים, דעתו של אוגוסטוס היא הקובעת. בכך הפך למנהיג העליון.
על פי הערכות, לא יאוחר משנת 19 לפנה"ס, ניסח אוגוסטוס מעין הסדר שלישי שמסדיר את סמכויות הפרינקפס ובכך הצליח, כנראה על ידי תמרון פוליטי – לזכות באימפריום באיטליה. ההסדר השלישי אפשר לו להקים לגיון ברומא, הקוברטה הפרטוריאלית, שהייתה יחידה מובחרת שתפקידה להגן על המצביא.