אולה קרבצ'נקו בריאיון לאולפן ynet
(צילום: משה מזרחי)

"אלה חדשות נהדרות, אני רוצה לעשות זאת ולהעיד על העלילה ועל העוול שנגרם לי. הגיע הזמן". כך אמרה היום (ראשון) אולה קרבצ'נקו, שקיבלה את ההודעה על כך שהוספה כעדת תביעה במשפטו החוזר של רומן זדורוב. קרבצ'נקו שוהה בימים אלה אצל בני משפחתה באוקראינה. מוקדם יותר הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד רומן זדורוב המייחס לו עבירה של רצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בנערה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת. השינוי הוא בהתאם לרפורמת עבירות ההמתה, שנכנסה לתוקף לאחרונה.
בציוץ שפרסמה הערב התייחסה קרבצ'נקו להתפתחות, ושיתפה כי היא "לא שמחה מזה; לא מפחדת; מוכנה נפשית". היא הוסיפה כי אין לה מה להסתיר, ותהתה למה אדיר חבני, בן זוגה לשעבר שטען שהיא הרוצחת של ראדה ולטענתה התעלל בה - לא בכלא.
כתב האישום הוגש במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגד זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב גם עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן התווספו 14 עדים חדשים מטעם התביעה, רובם מומחים, אנשי מז"פ, שוטרים, וכן קרבצ'נקו (שהייתה מוכרת כא"ק), ששמה עלה במסגרת הסדרה "צל של אמת" שבה הובלטה האפשרות שביצעה את הרצח. היא זוכתה מחוסר אשמה.
1 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
קרבצ'נקו ועורכי דינה קיבלו את ההודעה על הוספת שמה לרשימת העדים רק שעות ספורות לפני שהוגש כתב האישום ובו רשימה של 168 עדי תביעה, בהם 14 עדים חדשים. בתביעה הסבירו את הצורך בעדים חדשים, נוכח חומרי חקירה חדשים שנאספו בשלב הערעור והמשפט החוזר, "ופעולות חקירה שהתבקשו בעקבותיו".
רק לפני כמה חודשים התנגדה המדינה בכל תוקף לדרישת סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, לזמן את קרבצ'נקו לעדות מוקדמת. עם זאת, במקביל להודעה על עריכת משפט חוזר, הודיעה הפרקליטות לפני מספר שבועות כי תיק החקירה נגדה נסגר מחוסר אשמה.
היום אמרו בפרקליטות כי ההחלטה לזמן את קרבצ'נקו התבצעה "כדי שתוכל להעיד שהיא לא רצחה". לדברי הפרקליטות, על פי רוב מעיד ראש צוות החקירה שמספר בעדותו על כלל כיווני החקירה שנבדקו ונשללו, "אבל הכיוון שלה נבדק בשלב מאוחר יותר, ובמקום לזמן חוקר משטרה שיעיד הוחלט לזמן אותה".
רומן זדורוב מגיע למעצר הבית בקצרין
(צילום: אסף מגל)
"לאחר שתיק החקירה נגדה נגנז מחוסר אשמה ובצדק, קיווינו כמובן שהיא לא תצטרך עוד לקחת חלק בפרשה שאינה קשורה אליה", אמר היום סניגורה של קרבצ'נקו, עו"ד דניאל חקלאי. "עם זאת, אולה שמחה על ההזדמנות לספר בבית המשפט על עוצמת עלילת השווא האיומה שנרקמה נגדה והיא תעשה זאת בלב שלם".
כעדת תביעה, תהיה קרבצ'נקו חשופה לחקירה נגדית של עו"ד הלוי, שטען בעבר כי באמצעות עדותה יביא לזיכוי של מרשו. היום אמר עורך דינה, כי בעדותה, תרחיב קרבצ'נקו ותבהיר כיצד נרקמה העלילה נגדה. "תהיה חקירה נגדית לא נעימה, אבל אולה תהיה בסדר", אמר עו"ד חקלאי. "להערכתי התביעה רוצה להביא אותה כדי להפריך את התזה האלטרנטיבית ולשלול אותה מכל וכל. הם חייבים לשלול כל ספק סביר".
רומן זדורוב יוצא מכלא שאטה למעצר הבית בקצרין
(צילום: עידו ארז)

כתב אישום מחודש על רצח נגד זדורוב: עקב אחרי תאיר ראדה ושיסף את גרונה

כתב האישום המתוקן מתאר כיצד זדורוב עקב אחר תאיר כשהלכה לשירותים, וכיצד שיסף את גרונה באמצעות סכין יפנית שנשא עימו בקביעות. לפי כתב האישום, זדורוב הותיר את תאיר בתא השירותים, כשהיא שרועה על מושב האסלה. הוא נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופת המנוחה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על גוף המנוחה, דרך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה.
לפי האישום, זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לאחר הרצח, שבר את להב הסכין ששימש לפגיעה במנוחה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו.
את כתב האישום המתוקן הגיש צוות הפרקליטים החדש המטפל בתיק, הכולל את עורכי הדין ויאאם קבלאוי, מיטל חן-רוזנפלד, משה מרציאנו, שרון הר-ציון ובנימין משה.