1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"אם יפסלו חוק יסוד - מדובר בעבריינים". חיות ואמסלם
(צילום:אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסק )
השר במשרד המשפטים דודי אמסלם שוב מעורר סערה, והפעם כשבחר לתקוף את בית המשפט העליון - כחודש לפני הדיון בבג"ץ בעתירות על ביטול עילת הסבירות: "המוסד הזה חיסל את הכנסת, אם הם יפסלו חוק יסוד - מדובר באנשים עבריינים". כך אמר הבוקר (יום ראשון) בריאיון לגלי ישראל, פחות משבוע לאחר שקרא "לטפל במורדים בצבא". ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי ל-ynet Live על התבטאויות חברים בממשלה נגד בכירי מערכת הביטחון: "מצפה מרה"מ שיעמוד כחומה בצורה לצידם, גם אם זה בא מהקואליציה שלו".
השר אמסלם אמר בריאיון: "אני מכבד מאוד את בית משפט העליון, אנחנו רוצים מוסד חזק. היום המוסד הזה חיסל את הכנסת. אני אומר לך באופן חד משמעי - בג"ץ נמצא בניגוד עניינים חמור, הוא יודע את זה וכל הציבור יודע את זה. אם בג"ץ יפסול חוק יסוד - מדובר באנשים עבריינים. גם שופט, אם עובר על החוק, דינו להיות מועמד לדין.
"אין להם סמכות, לכל אזרח יש מקור אחד שממנו הוא שואב את הסמכות שלנו, החוק. בג"ץ החליט בשנים האחרונות שהוא מעל החוק. באו כאן אנשים יהירים, שמאז 1977 אוחזים במוקדי הכוח".
ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר אמר בתגובה לדברי אמסלם: ״האמירות הביריוניות והעברייניות של השר דוד אמסלם נגד מערכת המשפט ושומרי הסף, מובילות אותנו פעם אחר פעם לשפל חדש וחמור מקודמיו. לבית המשפט מלוא הסמכות לפסוק לפי הבנתו וההתנהגות העבריינית היחידה היא של השר שמסית את העם בשקרים נגד השופטים ומנסה להלך עליהם אימים לפני הדיונים בבג"ץ".
התבטאות זאת של אמסלם מגיעה כאמור פחות משבוע לאחר שתקף את בכירי הצבא, מה שהוביל גם לגינוי של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שנמנע מלהתייחס למתקפות על בכירי הצבא. גם שר הביטחון יואב גלנט גינה בשבוע שעבר את המתקפות מצד שותפיו לממשלה ולקואליציה נגד בכירי צה"ל, ובתום סיור בבסיס רמון עם מפקד חיל האוויר תומר בר הוא כתב בטוויטר: "‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".
בחודש שעבר תקף אמסלם בנאום במליאת הכנסת את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, והצהיר שהיא "האדם הכי מסוכן במדינת ישראל". לדברי אמסלם, "בסוף הממשלה באמת לא שולטת, הפקידים מחליטים מה שהם רוצים. תראה את היועמ"שית, אתמול סגרו את הרכבת - הכול טוב, שדה התעופה - הכול בסדר, מדינה בכאוס - הכול בסדר. היועצת המשפטית עושה פנים ורולים ולא רואה כלום. היא לטעמי הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל. יש היום מרד הלכה למעשה בצה"ל, והיועמ"שית לא רואה ולא שומעת. כל פקיד עושה מה בראש שלו, מי זו הממשלה? אה... הממשלה ממליצה".
ח"כ טרופר ל-ynet Live: "הממשלה תוקפת ללא הרף את ראשי מערכת הביטחון"
(צילום: אבי חי)

הבוקר התייחס ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי למתקפות של שרים וגורמים בקואליציה נגד בכירי הצבא. בריאיון ל-ynet Live אמר:"אני לא זוכר תקדים כזה שממשלה ושרים תוקפים את הרמטכ"ל. כל ההורים של הילדים ששולחים אותם לצבא רוצים לסמוך על הרצי הלוי, בטוחים שמדובר בפטריוט ישראלי ובגיבור שצריך לתת לו גיבוי, והממשלה הזאת תוקפת ללא הרף את מפקדי צה"ל וראשי השב"כ".
כשנשאל מה הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות בנידון, השיב טרופר: "מאוד קשה לצפות מרה"מ לעשות משהו, כי אם זה מגיע ממנו, זה בדרך כלל מגיע באיחור ובשפה רפה. אני מקווה ומצפה מרה"מ שיעמוד כחומה בצורה לצידם של מפקדי צה"ל, השב"כ וכל ראשי מערכת הביטחון, אל מול מי שתוקף אותם, גם אם זה בא מהקואליציה שלו".
לדבריו, "זו חרפה איומה מה שקורה פה, שנעשה כאן דבר כל כך ציני. הממשלה הזאת מדברת על צבא העם ומנגד תוקפת את מפקדי צה"ל ואת אלו שהפסיקו להתייצב לשירות מילואים, ועסוקה כל הזמן בלהשאיר פטור של מגזר שלם מכל שירות צבאי או אזרחי למען מדינת ישראל. איך אפשר להאמין לאנשים האלה שהם באמת נותנים גיבוי לצה"ל?".