1 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
יו"ר הנהגת ההורים הארצית שיף ושר החינוך קיש
(צילום: אבי מועלם, יריב כץ )
התלמידים יישארו בבית? הנהגת ההורים הארצית הודיעה על השבתת הלימודים היום (רביעי) בכיתות ז'-י"ב בכל רחבי הארץ, במחאה על עיצומי ארגון המורים העל-יסודיים והתנגדותם למתווה החדש של שר החינוך יואב קיש למבחני הבגרויות החיצוניים. "משרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח", אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף.
בהנהגת ההורים הארצית הבהירו כי ההשבתה בחטיבות הביניים ובתיכונים לא תכלול תלמידים שנערכים לבחינות הבגרות והמתכונות, משתתפים בסיורי מגמות ופעילויות חוץ-בית ספריות שאינן ניתנות להזזה וכן תלמידים שנמנים עם החינוך המיוחד.
ארגון המורים, שנוקט עיצומים בגלל טענה לפגיעה בתנאי שכר, נוטה "ליהנות" מהצעד של ההורים ובשל כך לא משבית היום לימודים כפי שעשה בימים האחרונים בכמה יישובים. גורמים בארגון המורים אמרו: "ההורים עושים עבורנו את העבודה, ולא יופחת שכר למורים בשביתה של הורים".
יו"ר ארגון המורים רן ארז באולפן: תוספת של 350 שקל לחודש למורה? בנטו זה אולי מחיר של סטייק
(צילום: אבי חי)

"היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות מבלי שיידעו כמה קיבלו בבחינות המגן? ואם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות", ציין יו"ר הנהגת ההורים הארצית שיף.
הוא הוסיף: "אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו ולכן החלטנו להשבית את המערכת, דווקא ביום שבו ועדת החינוך עוסקת בנושא. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו את גודל השעה ויחזרו בהם מהפגיעה המתמשכת והלא מוצדקת בילדינו".
יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי אמר כי "אנחנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לחתום על הסכם שכר הוגן בהקדם. כל השביתות והעיצומים פוגעים בשגרה של התלמידים ומזעזעים את היציבות הרגשית והחברתית שלנו. אנו דורשים ומצפים מכל הגורמים המעורבים לפתור את הסוגיה בהקדם למענינו - תלמידי ישראל ולמען החינוך כולו".
דברי שר החינוך יואב קיש
(צילום: משרד החינוך)

במשרד החינוך הודיעו כי הלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרם ומתחו ביקורת על ההורים שלדבריהם דורשים שלא יתקיימו שביתות והם בעצמם עושים זאת.
"אנו מצרים על הודעת הנהגת ההורים", אמרו במשרד החינוך. "ההנהגה טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים' כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל".
עוד אמרו במשרד החינוך: "תוכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומניסטיקה היא תוכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק של שיתוף ציבור של מעל ל-10,000 משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים שבהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התוכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח: מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות.
"זאת ועוד, מדובר בתוכנית גמישה, ישימה ובעלת תיקוף, שמפתחת את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21. בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר. כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא לחצי וחלוקת החומר וההיבחנות יתפרשו על זמן של שלוש שנים, מכיתה י' ועד י"ב".
פורסם לראשונה: 20:21, 21.03.23