נהג משאית נפצע אמש (יום חמישי) באורח בינוני לאחר שהותקף על ידי מתנחלים בבנימין, שככל הנראה חשבו כי מדובר במשאית המכילה סיוע הומניטרי המיועד לתושבי רצועת עזה. בנוסף לתקיפת הנהג, המתנחלים הציתו את המשאית. מאוחר יותר צה"ל הודיע כי כוח הוקפץ למקום וניסה להפריד בין התוקפים לבין הנהג. במהלך האירוע נפצעו שלושה מהלוחמים במקום באורח קל, בהם שני קצינים.
עימותים בבנימין לאחר שמתנחלים תקפו נהג שחשבו שמוביל סיוע לעזה

כאמור, האירוע התרחש אתמול בשעות הערב, כאשר קבוצה של עשרות מתנחלים זיהוי את המשאית וסברו כי היא משמשת להובלת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. מצה"ל נמסר כי עם קבלת הדיווח על התקיפה, כוח הגיע למקום ופעל כדי להפריד בין המתנחלים לנהג. בצה"ל תיארו כי הכוח ניסה להעניק טיפול רפואי לנהג, שנפצע כאמור באורח בינוני, והדגישו כי המתנחלים "הגיבו באלימות כלפי הכוח", והביאו לפציעת שלושת הלוחמים.
אוהד קרקובר, רב ההתנחלות כוכב השחר שבסמוך אליה אירעה התקרית, גינה את המעשים. לדבריו, "אתמול בלילה נעשה דבר חמור בצומת הסמוך ליישוב. מפגינים שניסו להכות נהג ערבי, הכו גם את חיילי המילואים שניסו להגן עליו מפני פגיעה. כל אלימות היא פסולה ומסוכנת, אבל הכאת חיילים היא דבר חמור שאסור בשום אופן להשלים איתו ולעבור עליו לסדר היום. מי שמרביץ לחיילי צה"ל מרביץ לכולנו, שהרי צה"ל הוא צבא העם".
הרב הוסיף: "יצאתי לצומת ודיברתי עם החיילים, שמעתי את הכאב והעלבון שלהם והתביישתי. חיילי מילואים שעזבו את הבית, חלקם שכנינו מההתיישבות בשביל להגן עלינו מוכים בידי מתיישבים - זהו דבר בלתי נסבל. אני לא מאמין שלמעשה היו שותפים תושבי היישוב, כיוון שזו אינה דרכנו. אבל כיוון שזה נעשה בסמיכות ליישוב, אנחנו מחויבים למחות ולומר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: אנשים שמוכנים להרביץ לחיילים מכל סיבה שהיא אין מקומם איתנו".
תקיפת הנהג והצתת המשאית מצטרפת לפעולות השיבוש האחרונות של פעילי תנועת "צו 9", שבשבוע האחרון עצרו משאיות סיוע הומניטרי שהגיעו מירדן, שפכו את תכולתן ואף הציתו כמה מהן. התקיפות גררו גל של גינויים חריפים הן מצד ירדן וכן מהממשל האמריקני, בנוסף לבריטניה וגרמניה - ולאחר ההצתה בערב יום העצמאות אף הודיעו בצו 9 על הפסקה זמנית של הפעילות.
1 צפייה בגלריה
 עימותים בבנימין לאחר שמתנחלים תקפו נהג שחשבו שמוביל סיוע לעזה
 עימותים בבנימין לאחר שמתנחלים תקפו נהג שחשבו שמוביל סיוע לעזה
המהומות בבנימין
היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, גינה את התקיפות בחריפות רבה, ואמר כי "זאת שערורייה מוחלטת שיש אנשים שתוקפים ובוזזים את השיירות האלה שמגיעות כדי לספק סיוע הומניטרי".
מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל פרוסים בגזרה ופועלים לשמירה על ביטחון התושבים, החוק והסדר. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות כנגד חייליו וכוחות הביטחון, ויפעל למיצוי הדין", נמסר.
ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ הגיב: "אין שום מקום לאזרח לקחת את החוק לידיים ולנהוג באלימות. הצבא וההתיישבות לובשים את אותם המדים ופועלים במשותף. שום ארוע מגונה לא יפגע בקשר הקרוב עם כוחות הביטחון, שרבים מהם אלו תושבינו".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום