זירת הפיגוע בבקעת הירדן
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הטרור ממשיך להכות - פעם שלישית ביממה החולפת: אישה בת 31 נפצעה בצהריים (רביעי) באורח קל מרסיסי זכוכיות בפיגוע ירי מרכב חולף לעבר מכונית סמוך לצומת חמרה בבקעת הירדן. אדם נוסף לקה בחרדה. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר מבצעי הירי שנמלטו מהזירה. מלבד האישה שנפצעה היו ברכב שספג את הירי בעלה ושני ילדיהם, בני 6 ו-9. על הרכב זוהו סימנים של שישה קליעים.
הדיווח על הפיגוע התקבל במרחב גלבוע במד"א בשעה 12:34. חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי לאישה שנפצעה קל ונפגעה בפניה מרסיסי זכוכיות. החובש הבכיר יונתן שנבאי סיפר: "כשהגענו לזירה ראינו את הרכב עם סימני ירי. בתוך הרכב היו ארבעה נוסעים, ובאורח נס רק נוסעת אחת נפצעה באורח קל משברי זכוכיות. הענקנו לה טיפול רפואי בשטח ופינינו אותה לבית חולים הדסה הר הצופים בירושלים".
במסגרת המרדף אחר המחבלים, שאליו הוקפץ גם כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר, נחסמו כניסות באזור שכם. חלק מהנשק של המחבלים אותר בזירה.
4 צפייה בגלריה
רכב שנפגע בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רכב שנפגע בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
הרכב שספג את הירי
4 צפייה בגלריה
מיקום זירת הפיגוע בבקעת הירדן
מיקום זירת הפיגוע בבקעת הירדן
זירת הפיגוע
הירי בבקעת הירדן אירע יום אחרי הפיגוע ליד הקניון במעלה אדומים שבו נפצעו שישה בני אדם, בהם שניים באורח קשה. את הפיגוע ביצע המחבל מוהנד מזארעה (20) מהעיירה הפלסטינית אל-עיזריה שסמוכה למעלה אדומים. לוחם משמר הגבול שהיה במספרה לאחר תורנות חתר למגע וחיסל את המחבל הצעיר. אביו של המחבל מועסק 25 שנה בעיריית מעלה אדומים, אולם כעת מתכננים לפטר אותו לאחר שהתברר כי הוא התחנן למעסיקיו שבנו יוכל גם כן לעבוד בעיר.
מפקח א', לוחם משמר הגבול שחיסל את המחבל, סיפר הבוקר ל-ynet live: "הבנתי שיש פה אירוע שאני נקלע אליו ובעצם צריך לבצע את מה שעליי לעשות. התחלתי לסרוק אחר המחבל, ניסיתי לקבל הכוונה מאזרחים, עד לרגע שבו אני מזהה בחור שלובש אפודה זוהרת בצבע צהוב. אני מסתכל עליו, צועק לעברו לעצור. הוא לא עוצר ומתחיל לבצע ירי לעברי. באותו רגע הבנתי שמדובר במחבל, ביצעתי ירי חזרה ונטרלתי אותו".
תיעוד מפיגוע הירי במעלה אדומים
(מתוך מצלמות האבטחה)

4 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע באשתמוע
זירת ניסיון הפיגוע באשתמוע
זירת ניסיון הפיגוע באשתמוע
כמה שעות לאחר הפיגוע במעלה אדומים, ניסה מחבל לדקור קצינה וחייל בצומת אשתמוע שבדרום הר חברון. לא היו נפגעים. המחבל, מוחמד אל-זעאריר (15), חוסל.
מחקירת האירוע עלה כי סגן ר', סגנית קצין ההגנה המרחבית של חטיבת יהודה, נסעה סמוך לצומת וזיהתה חשוד בתחנת האוטובוס. יחד עם הנהג ברכב הם קיבלו החלטה לחזור ולתחקר את החשוד, ששלף לעברם סכין וניסה לדקור אותם. הנהג ברכב פתח באש ונטרל את המחבל שנפצע אנושות ובהמשך מת.
הפיגוע היום התרחש סמוך לזירת פיגוע הירי בצומת חמרה שבו נרצחו באפריל לאה (לוסי) די (48) ובנותיה רינה (15) ומאיה (20) מהיישוב אפרת. מחבלים פתחו אז בירי לעבר הרכב שבו נסעו בנות משפחת די ונמלטו מהזירה. כמה שבועות לאחר מכן חוסלו המחבלים, שני פעילי חמאס, בפעולה בקסבה של שכם שבה השתתפו כ-200 לוחמים.