בעל המספרה, שנפצע בפיגוע: "יצאתי מזה בנס"
(צילום: גלעד כהן)

משה תורג'מן (37), בעל מספרה במעלה אדומים, הוא אחד הפצועים בפיגוע הירי היום (שלישי) ליד הקניון בעיר. במספרה שלו חיכה לתורו קצין מג"ב, וכשהשניים שמעו ירי הם רצו החוצה - וחיפשו אחר היורה. במהלך המרדף, חלפו על פניו של המחבל מוהנד מזארעה.
"שמענו ירי וראינו ילדים רצים. הוא (הלוחם שחיסל את המחבל, ג"כ) עם נשק שלוף - ואני אחריו, שיהיה עוד זוג עיניים. ככל הנראה עברנו את המחבל, הוא היה עם וסט ועברנו אותו. השכנים צעקו: 'זה הוא, זה הוא'. רצנו בחזרה ואז הוא כבר הספיק לפגוע לי ביד ובעוד בחור ברגל. קצין מג"ב הגיבור הזה חיסל אותו", שחזר בשיחה עם ynet ממיטת בית החולים הדסה הר הצופים.
תיעוד הפיגוע - והמרדף אחר המחבל

3 צפייה בגלריה
תיעוד פיגוע הירי בקניון במעלה אדומים
תיעוד פיגוע הירי בקניון במעלה אדומים
בעל המספר ותיעוד המחבל בזירה
לדבריו, נורה לעיני הוריו, שעובדים יחד איתו. "יש לנו מספרה בכיכר יהלום בעיר", אמר. הוא סיפר על מה שעבר לו בראש במהלך המרדף אחר המחבל: "חשבתי רק על הילדים מסביבי ורק שהוא לא יפגע בעוד אנשים. צריך לנטרל אותו כמה שיותר מהר, ואחרי שנפגעתי, חשבתי על שני הילדים שלי, על אשתי (שעובדת כאחות בבית החולים, ג"כ), על המשפחה שלי. ההורים שלי ראו אותו יורה בי, אז הם בטראומה רצינית".
עם זאת, הוא סיים בנימה אופטימית: "ברוך השם יצאתי בנס, אין לי שברים, אין לי פגיעה עצבית. כרגע רק כאבים. תודה לאל. באמת יצאתי בנס".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיים בזמן הפיגוע הערכת מצב בפיקוד מרכז יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, התייחס בסיומה לירי במעלה אדומים: "אני מבקש לשבח את קצין מג"ב שחתר למגע, פעל בנחישות ובמהירות וחיסל את המחבל במעלה אדומים. אני בהחלט מעריך את זה. אני מזכיר לכם שעד עכשיו, כל מי שרצח ישראלים - באנו איתו חשבון".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בביקור בפיקוד המרכז
בנימין נתניהו בביקור בפיקוד המרכז
גלנט ונתניהו בפיקוד מרכז, בזמן הפיגוע
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
לוחם מג"ב שחיסל את המחבל בשיחה עם המפכ"ל
(צילום משטרת ישראל, דוברות המשטרה)

מלכה אסתר, שעברה לגור במעלה אדומים ליד נכדיה לאחר שכלתה נפטרה, מטופלת כעת גם היא בבית החולים - ומוגדרת כנפגעת חרדה במצב קל.
"חזרתי מנסיעה ליד הבית, שמעתי יריות. הוא ירה במקביל לאיזה בחור שעבר על יד. באו אנשים ואמרו לי שהוא ירה בתוך המבורגרייה, ושיש פצוע במצב קשה. במקביל קראו למשטרה ולמד"א. המחבל ברח והמשיך לירות. חשבתי על הנכד שלי שישב במרכז מסחרי ואכל פיצה. צעקתי ובכיתי, זה פחד. אני מאוד מבוהלת".
פרמדיקית מד"א מרים שרביט סיפרה על ההתרחשות בזירה וציינה כי "יחד עם כוחות הביטחון סרקנו את הזירה שהייתה מורכבת מכיוון שחלק מהפצועים ברחו והסתתרו בחנויות ובחניון המרכז המסחרי". לדבריה, "הכנסנו לניידת טיפול נמרץ את אחד מהפצועים, גבר בן 29 שסבל מפצע ירי בגפיים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשמצבו יציב. במהלך הדרך סיפר הפצוע שישב עם אשתו ובתו בת ה-5 במסעדה כשלפתע שמעו קולות ירי. הוא החביא את אשתו והילדה בשירותים ויצא החוצה כדי לחתור למגע עם המחבל. כשיצא מחוץ לבניין הוא נפגע מירי".