דיון הארכת המעצר של המורה החשודה בעבירות מין בתלמידה בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

המורה לחינוך מיוחד החשודה שפגעה מינית בתלמידתה בת ה-14 שסובלת מבעיות נפשיות והתנהגותיות תישאר במעצר שלושה ימים נוספים, לאחר שבית משפט השלום בקריות האריך היום (שני) את מעצרה פעם נוספת. החשודה, נשואה ואם לילדים מקיבוץ בצפון, נעצרה לפני כשבוע, ויום לאחר מכן בית משפט השלום הורה לשחרר אותה. אולם, המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה, שהאריך את המעצר בפעם הראשונה בחמישה ימים.
בדיון שהתקיים היום, טען נציג המשטרה כי 16 העדויות שנגבו מאז הארכת המעצר הקודמת חיזקו את החשדות נגד המורה בת ה-37, וכי "עדיין קיימת מסוכנות מצד החשודה, ועדיין קיים חשש לשיבוש בהליכי החקירה", לדבריו. בהחלטתו להאריך את המעצר, ציין השופט שלמה מיכאל ארדמן כי "אינני סבור שבשלב זה ניתן לבחון חלופת מעצר". המורה חשודה במעשים מגונים ובבעילה אסורה של קטינה תוך ניצול מחלת נפש.
5 צפייה בגלריה
המורה החשודה בעבירות מין בתלמידה
המורה החשודה בעבירות מין בתלמידה
"עדיין קיים חשש לשיבוש בהליכי החקירה". המורה בדיון להארכת המעצר, היום
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
בעלה ואמה של המורה
בעלה ואמה של המורה
"הבת שלי עשתה שום דבר, והיא גם לא מסוגלת לעשות". אימה של החשודה בבית המשפט, בשבוע שעבר
(צילום: אביהו שפירא)
אימה של המתלוננת אמרה בתום הדיון כי היא "מאמינה שהצדק ייצא לאור ושהחקירה מתנהלת כראוי, אנחנו סומכות על המשטרה שתעשה את העבודה. החלטת בית המשפט מוכיחה שבתי דוברת אמת". לעומתה, אימה של החשודה טענה כי מדובר בתלונה שקרית. "המשטרה אמרה הרבה דברים לא נכונים, הכול הפוך. הבת שלי לא עשתה שום דבר, והיא גם לא מסוגלת לעשות. היא הבן אדם הכי עדין, הכי אדיב, הכי נותן, והכי אוהב שיש בעולם", אמרה אימה של המורה.
היא הוסיפה כי "הבת שלי הייתה טובה מדי, זה הכול. היא רק רצתה לעזור לנערה להתפתח ולהרגיש יותר טוב, ובאמת היא הייתה בתקופה טובה". האם אמרה כי "אימה של המתלוננת אמרה שהיא תתפור לה תיק, והיא אכן תפרה לה תיק. כנראה שמשהו לא התאים לה".
5 צפייה בגלריה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
ההתכתבויות של המורה עם התלמידה
ההתכתבויות בין המורה לתלמידה
החקירה נגד החשודה נפתחה לפני כחודשיים, אז התלוננה הנערה על המורה, שהייתה מחנכת כיתתה. בהתכתבויות שנחשפו בשבוע שעבר, והתגלו על ידי אימה של התלמידה, שלחה המורה לתלמידה תמונה אינטימית וכתבה לה: "הצלחתי לצלם את זה". התלמידה עונה לה באכזבה: "לא אבל שלחי לי מה שאמרנו", והמורה משיבה: "אני אעשה את זה מאוחר יותר, מבטיחה לך".
מאז שהתלוננה הנערה, נחקרה המורה פעמיים בשבועות האחרונים ושוחררה בתנאים מגבילים, אולם היא זומנה לחקירה נוספת - ובסיומה נמסר לה כי הוחלט לעצור אותה. הפרשה נחשפה לאחר שאימה של התלמידה גילתה התכתבויות ותמונות אינטימיות של המורה בטלפון הנייד של בתה. משפחתה של הנערה טוענת כי המורה נהגה לפגוש אותה במחסן ליד בית הספר, במקום שאמור לשמש לשיעורים פרטיים. לאחר חשיפת הקשר - פוטרה המורה מעבודתה.
5 צפייה בגלריה
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
"יש לחשודה ילדים חולים בבית שצריכים את אימא שלהם". עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י
(צילום: ליאור אל-חי)
עו''ד שני אלקובי, שמייצגת את התלמידה, אמרה בתום הדיון כי "יש בידינו ראיות חד-משמעיות לעבירות מין חמורות, ואני מקווה שעד הדיון הבא כבר יוגש כתב אישום. היו שיחות וידאו בין המתלוננת לחשודה, ובמהלכן החשודה ביקשה מהמתלוננת לבצע בעצמה מעשים שנחשבים לעבירות מין". עו"ד אלקובי הוסיפה כי "אני לא מכחישה שהכול נעשה בהסכמת המתלוננת, אבל הסכמה זו לא נחשבת בעיני החוק".
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י שמייצגים את המורה אמרו כי היא מכחישה פגעה מינית בתלמידה. הם הוסיפו כי המתלוננת הטילה על החשודה אימה ודרשה ממנה להיות עימה בקשר. בנוגע לחשש לשיבוש הליכה חקירה, אמרה עו"ד אולמן כי "מרשתי ידעה על החקירה, נחקרה ושוחררה הביתה, ולא שיבשה דבר".
הסנגורית הוסיפה כי "היא מודעת לחומרת העבירות ולא תיצור קשר עם המתלוננת. היא הוחזקה מספר ימים בתא קטן. בושה למשטרת ישראל להחזיק אותה בתנאים קשים כל כך. יש לה ילדים חולים בבית שצריכים את אימא שלהם, אפשר לשחרר אותה בתנאים מגבילים".