סערה בלשכת ראש הממשלה: לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט על מינויו של מנכ"ל משרד התפוצות, אבי כהן סקלי, לתפקיד "פרויקטור הצפון", כפי שנחשף ב-ynet - גורמים פוליטיים מנסים לחבל במינוי, שנעשה רק אחרי יותר משמונה חודשים שבהם עשרות אלפי תושבים מפונים מבתיהם.
חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, המקורבת לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שוחחה עם כמה ראשי ערים ואמרה להם שמינויו של כהן סקלי בוטל והוא לא יהיה פרויקטור הצפון. במקביל, גם חברת הכנסת המכהנת קטי שטרית פועלת לבטל את המינוי, בניסיון לקדם לתפקיד את בנה, המשנה לראש העיר בית שמש משה שטרית.
2 צפייה בגלריה
אסנת מארק אבי כהן סקלי קטי שטרית
אסנת מארק אבי כהן סקלי קטי שטרית
כהן סקלי והפועלות נגד המינוי - מארק ושטרית
(צילום: גיל יוחנן, אבי רוקח)
ח"כ שטרית הכחישה, ובנה התייחס לטענה באומרו: "אני במילואים בחודשים האחרונים. אין לי זמן/יכולת/רצון להתבחבש ולהתערבב ובטח לא לסכל לאחרים ולדחוף את עצמי. ולגבי האמא היקרה שלי, היא בוודאי רוצה הכי טוב לילדים שלה, אבל לא תפעל בשיטות כאלה לדחוף את ילדיה. הם מספיק מוצלחים להצליח לבד. לג'וב המדובר חשיבות אדירה. תושבי הצפון במצוקה אמיתית וליבי איתם. ויחד עם זאת שליבי איתם, אותו לב לא היה מאפשר לי לקחת תפקיד כזה גם אם היה מוצע לי".
הגורמים הפוליטיים שמנסים לבלום את המינוי משתמשים בטיעון שסקלי "לא נאמן מספיק", ולראייה תמך במועמדותה של עליזה בלוך לראשות עיריית בית שמש - למרות שהליכוד לא תמך בה.
אולם בכירים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי למרות "שנאת חינם" מצד אותם גורמים, המינוי יעבור בשבוע הבא ויאושר בנציבות שירות המדינה. לדבריהם, מאחר שסקלי הוא מנכ"ל של משרד ממשלתי צריך להסדיר את התקן שלו כפרויקטור הצפון וזה יקרה בימים הקרובים. הם אמרו שנתניהו לא עצר את המינוי ואנשים נתנו פרשנות לא נכונה לעיכוב הבירוקרטי באישור התקן.
2 צפייה בגלריה
אסנת מארק בהפגנה בדרישה להקמת ועדת חקירה בפרשת NSO
אסנת מארק בהפגנה בדרישה להקמת ועדת חקירה בפרשת NSO
אסנת מארק. "טענה לרדיפה - ומטרפת מינוי מסיבות אישיות"
(צילום: מוטי קמחי )
( צילום: ירון ברנר)

גורמים בכירים אומרים שהתנהגותה של מארק "לא פחות ממביישת. מארק, שפסלו מינויים שלה וטענה לרדיפה, מנסה לטרפד מסיבות אישיות מינוי אדם שמסכימים שהוא מוכשר".
מינויו של סקלי לראש מינהלת מטה היישום לתוכנית הצפון נעשה בהמלצת מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, ושר התפוצות עמיחי שיקלי בירך על כך. המינוי הגיע על רקע ביקורת חריפה נגד הממשלה מצד תושבי הצפון, שנעקרו מבתיהם עם תחילת המלחמה מחשש שחיזבאללה יבצע פלישה דומה לזו שביצעו מחבלי החמאס במהלך טבח 7 באוקטובר.
שר העלייה והקליטה אופיר סופר, התומך במינוי, אמר: "לתושבי הצפון ראוי שייבחר איש מקצוע מהשורה הראשונה ואבי כהן סקלי הוא האיש הנכון לביצוע המשימות והאתגרים הנדרשים. שמחתי על ההודעה על מינויו ובירכתי עליה, הבטחתי לו שאעמוד לצידו במשימה החשובה לטיפול המיידי במפונים ובשיקום העתידי. אני מקווה שמינויו יאושר בהקדם".