2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, תל השומר
(צילום: טל שחר )
435 חולי קורונה מאושפזים הערב (יום ב') במצב קשה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מדובר במספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז 11 באוגוסט, ומנתוני משרד הבריאות עולה כי 76.5% מהם אינם מחוסנים. 189 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,224 ישראלים אובחנו היום כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-79 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 2.2%. מדובר בשיעור חיוביים גבוה מהימים האחרונים, אך נמוך באופן משמעותי לעומת שיעור החיוביים בסוף החודש שעבר.
הפרויקטור: "לא לצאת מהגל הרביעי במהירות"
(צילום: לע"מ)

מאז חצות נפטרו שני חולי קורונה ומתחילת החודש הלכו לעולמם 152 ישראלים מסיבוכי המחלה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,937 חולי קורונה.
היום שינה משרד הבריאות את פילוח מצבי ההתחסנות בדף הנתונים שלו, המתעדכן פעמיים ביום, כך שאלו שקיבלו את מנת החיסון השלישית ואלו שקיבלו את המנה השנייה בחמשת החודשים האחרונים – מוגדרים מחוסנים, ואילו מי שקיבל את מנת החיסון השנייה לפני יותר מחמישה חודשים – מוגדר מחוסן ללא תוקף.
מהנתונים עולה כי נער בן 19-16 שאינו מחוסן מאושפז במצב קשה, ובנוסף מאושפזים 15 צעירים בני 20 עד 29 במצב קשה, כאשר 12 מהם אינם מחוסנים, שניים מחוסנים ללא תוקף ואחד מחוסן.
בקרב בני 30 עד 39 מאושפזים 25 חולים במצב קשה – 24 מהם אינם מחוסנים כלל, ואחד עם חיסון שאינו בתוקף. מכאן עולה שבקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 40, יותר מ-90% אינם מחוסנים בכלל.
2 צפייה בגלריה
אלה ספיר גונן מנהלת תיכון שמעון בן צבי גבעתיים
אלה ספיר גונן מנהלת תיכון שמעון בן צבי גבעתיים
בשבוע הבא - החלטה אם מתווה הכיתה הירוקה יורחב עוד יותר. תיכון שמעון בן צבי גבעתיים
(צילום: מוטי קמחי)
רוב החולים הקשים הם בני 50 עד 79. מהנתונים עולה כי 190 מהם אינם מחוסנים, 29 התחסנו – אך החיסון שלהם אינו בתוקף ו-45 מוגדרים מחוסנים. כלומר, בקבוצת גיל זו 72% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל. יש להדגיש שבקבוצת הגיל הזו שיעורם הכולל של אלו שלא התחסנו נמוך מ-10% - אך הם מהווים את רוב התחלואה גם בקבוצת גיל זו.
מוקדם יותר היום התחייס פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא לירידה בתחלואה, וקרא "לא לצאת מהגל הרביעי במהירות". לדבריו, "צריך ללמוד את הלקח מהגל השלישי ולהיות זהירים. הנחת העבודה שלנו היא שככל שבעולם הנגיף עדיין משתולל ועדיין יש וריאנטים חדשים צריך להיזהר ולראות איך אנחנו מנהלים את השגרה של החיים שלנו כך שחלילה לא יהיה גל חמישי".
על רקע המחלוקות עם משרד החינוך בנוגע למתווה הכיתה הירוקה והרחבתו אמר כי בשבוע הבא תתקבל החלטה "עד כמה המתווה הוא נכון לטובת הילדים וההורים. ככל שנקבל החלטה שזה נכון, בהחלט נרצה להרחיב את זה גם לכיתות נוספות ולגני הילדים".
לדבריו, משרד הבריאות מגבש תוכנית יחד עם משרד החינוך והשלטון המקומי "מתוך תקווה שהפיילוט יצליח". הוא ציין: "'גן ירוק' זה משהו שאנחנו בוחנים כחלק מסיכום הפיילוט. אחרי שנסכם את הפיילוט כן נאפשר לילדים להיות במספר פעילויות ולא רק בתוך הבית".