זימונו לחקירה במח"ש של מפקד תחנת משטרת חדרה, סגן ניצב עמית פולק, לא הפתיע את המשתתפים הקבועים במחאות מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. פולק, החשוד במעצר ללא סמכות ותוך שימוש באלימות, נחקר הבוקר במח"ש פעם נוספת - הפעם בחשד לשיבוש חקירה. הקצין הבכיר, כך מתברר, הגיע לחקירה עם הטלפון הנייד של בתו - וטען בפני החוקרים כי הטלפון שלו נשבר. בתיעוד שפרסמו המפגינים, הוא נראה נוהג באלימות יחד עם שוטרים נוספים בחלק מהמוחים. צפו בתיעוד:
המעצרים בתקרית הטנק מקרטון, והורדת המשאית מהכביש
(צילום: לוחמי כיפור 73)

4 צפייה בגלריה
תיעוד ממקרי האלימות של עמית פולק למפגינים נגד הממשלה
תיעוד ממקרי האלימות של עמית פולק למפגינים נגד הממשלה
מתוך התיעוד. פולק מוקף בעיגול
(צילום: לוחמי כיפור 73)
4 צפייה בגלריה
תיעוד ממקרי האלימות של עמית פולק למפגינים נגד הממשלה
תיעוד ממקרי האלימות של עמית פולק למפגינים נגד הממשלה
מתוך התיעוד. פולק עם ידו על אחד המפגינים
(צילום: לוחמי כיפור 73)
פולק כבר נחקר יחד עם שוטרים נוספים ביחס למקרה אחד לפחות, ומביתו נלקח אמש הטלפון הנייד שלו בצו חיפוש שניתן לחוקרים. המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי הבוקר הוא נחקר שוב, באזהרה, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. "בחקירתו מוקדם יותר השבוע במח"ש טען סנ"צ פולק בפני חוקריו כי מכשירו הסלולרי נשבר ומשכך אין באפשרותו למסור להם אותו. מבדיקות שערכה מח"ש, כדין ובכפוף לצו בית משפט, עלה כי הטענה אינה נכונה לכאורה ולפיכך אמש נתפס הטלפון הנייד שלו על-ידי חוקרי מח"ש מחוץ לביתו", אמרו במח"ש.
בסביבתו של פולק הביעו תרעומת על כך שהחוקרים הגיעו לביתו בשעת לילה מאוחרת. במח"ש דחו את הטענות: "טענותיהם של באי כוחו לפיהן בוצע חיפוש בביתו לעיני ילדיו הקטנים בשעת לילה מאוחרת - חסרות בסיס", נמסר. לאחר מכן נמסרה תגובה נוספת מסביבתו של פולק, ובה נאמר: "סנ"צ עמית פולק תיאר את הדברים באופן מדויק למח"ש ואם הם היו מתאמצים מעט לבדוק אותם, הם היו יודעים זאת. לגופם של דברים, אתמול בלילה חוקרי מח"ש הגיעו לבצע חיפוש בביתו. החיפוש מתועד בווידאו. רק בעקבות התערבות סנגוריו, במקום לבצע חיפוש בבית, נתפס הטלפון הסלולרי שלו. כל מהלך הדברים נעשה לעיני רעייתו והילדים. במקום להתנצל על הדרך הפוגענית, מח"ש ממשיכה להפיץ הודעות לא נכונות. מצופה ממח"ש לנהוג אחרת".
שלומית, אשתו, אמרה כי "בעלי עושה את עבודתו בשמירה על הסדר - אין זה משנה אם מדובר בהפגנה של העדה האתיופית, המגזר החרדי או מתנגדי ראש הממשלה. בעלי עושה את עבודתו, ואליו מתייחסים כמו עבריין. לא מראים שקיבל סטירה ממפגינה, את הדחיפות והעדויות של השכנים שראו שדחפו אותו. אתמול הגיעו עם צו לבית כאילו מדובר בעבריין, העירו את הילדים שקמו מבוהלים". לטענתה, מח"ש לקחה צד פוליטי: "אנחנו לא מרגישים בטוחים בבית שלנו, גרמו לנו חרדות ופחדים. אני מתחננת שמישהו יתעורר".

"זרקו אנשים בכוח לא יתואר"

התקרית שבה תועד פולק עוצר באלימות מפגינים התרחשה ב-12 באפריל, אז הביאו אנשי מחאת "לוחמי כיפור 73" טנק מקרטון על גבי משאית לביתו של אחד המפגינים בקיסריה. "הגענו עם המשאית ועליה הטנק מקרטון לבית של אחד המפגינים בקיסריה והחנינו אותה בחנייה הפרטית שלו כששניים מגלגליה היו על המדרכה. המטרה הייתה להכין את המיצג ואז לצאת לכיוון ההפגנה. פתאום הגיעו לעברנו שוטרים מכל הכיוונים, עטפו אותנו ואמרו שאנו בזמן מלחמה והטנק מבהיל את תושבי העיר", שחזר איל יפה, ממובילי מחאת "לוחמי כיפור 73". תנועתו הייתה זו שהגישה את התלונה במח"ש נגד פולק.
בשלב מסוים, לדברי יפה, הגיע פולק וביקש מהנהג להביא לו את המפתחות למשאית. "אמרתי לו שאני אחראי למיצג והוא מנגד טען שאין לנו היתר לעשות אותו. מיד הוא התחיל לצרוח לחבר שלו להתחיל לעצור אנשים. בי אישית הוא לא נגע כי השוטרים מכירים אותי, אבל הוא תפס את בעל הבית והשוטרים השכיבו אותו על הכביש, לא עזר לו שהוא טען שזו חנייה פרטית - והם הכניסו אותו לניידת. מדובר באדם הלום קרב ולכן אנחנו תמכנו בו וליווינו אותו לניידת אז הם פשוט החלו להתפרע וזרקו אנשים על הכביש בכוח לא יתואר".
"לא נעשה סצנה": הגעת חוקר מח״ש לביתו של סנ״צ פולק, אמש

4 צפייה בגלריה
מיצג של לוחמי מלחמת יום הכיפורים מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מיצג של לוחמי מלחמת יום הכיפורים מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
הטנק של לוחמי כיפור בקיסריה, במאי
(צילום: בני משי)
4 צפייה בגלריה
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
(צילום: דוברות המשטרה )
בהמשך, לטענת יפה, המשטרה חסמה פיזית את המשאית כך שלא תוכל לנסוע למקום ההפגנה ליד ביתו הפרטי של נתניהו והושת קנס של 500 שקלים על בעליה. 
מקרה אחר, שגם בגינו הוגשה תלונה, התרחש כחודש וחצי לאחר מכן - כשמשאית אחרת עם הטנק מקרטון עשתה את דרכה לכיוון קיסריה. סגן ניצב פולק עצר את הנהג בכביש 2, בדרכו לקיסריה. "הם הזמינו בוחן למשאית והוא אמר שהמשאית נוזלת ולקחו אותה לתחנה לשקול אותה. במשך שבועיים הם לא שחררו לנו את הטנק והמשאית מהתחנה", אמר. הוא טען כי מדובר ברדיפה על רקע פוליטי: "המשטרה לא יכולה להתעלל באזרחים תמימים ששומרים על החוק בצורה הברוטאלית שנכנסו בנו בכל הכוח. אני שמח מאוד שחוקרים אותו כי השוטרים משרתים את העם ולא את השלטון. חלקם התבלבלו ולקחו לעצמם את החוק לידיים לפי חוקים שהם קבעו לעצמם".
"הוא ללא ספק מואשם בדברים נכונים", טען דוד גרין, ממובילי מחאת קיסריה. "מדובר באדם כוחני ושקרן שמהווה חלק ממבנה הפיקוד של המשטרה שמאוד מכוון לשר הממונה. היו איתו מקרי אלימות, למשל של דחיפות בעת פיזור הפגנות שהיו כביכול לא-חוקיות".