משבר חדש ברכבת ישראל: ועד העובדים הודיע להנהלה כי החל מיום ראשון ועד להודעה חדשה תושבת פעילות חטיבת המטענים. כך נודע הערב (רביעי) ל-ynet. .
המשא ומתן בין ההנהלה לעובדים מתנהל כבר כמה חודשים על רקע סכסוך העבודה שהוכרז בשל כניסת הרכבות החשמליות והיעילות יותר. עקב הבחירות להסתדרות עיכב הוועד, שבראשו עומדת גילה אדרעי, את המגעים עם ההנהלה. אדרעי מאשימה את מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר על כך שלא הגיע היום לדיון בנושא, למרות שהמשנה למנכ"ל וכמה סמנכ"לית הגיעו לייצג את ההנהלה.
1 צפייה בגלריה
רכבות המשא בדרך להשבתה
רכבות המשא בדרך להשבתה
רכבות המשא בדרך להשבתה
(צילום: באדיבות "רכבת ישראל")
"לאור הזלזול המתמשך מצדכם במו"מ, המשך הפגיעה הקשה בכ-1,500 עובדים הנפגעים מידי חודש עקב החישמול, התחמקותכם מקביעת פגישות בפורום שנקבע מראש, המחלוקת בעניין גובה הסל הכלכלי, תכולת הסל הכלכלי ועוד, יינקטו בחברה עוד צעדים", הודיעה אדרעי להנהלה. בנוסף להשבתת רכבות המטען הוחלט להפסיק גם את עבודתם של פקחי האגף, אך הנהגים ימשיכו להתייצב לעבודתם כרגיל.
מלבד הפגיעה הכלכלית ברכבת, ההשבתה הקרובה תכביד את העומסים בכבישים בשל הצורך לשנע במשאיות את 4,000 המכולות שמסיעה הרכבת מדי יום. בחלק מהמקרים מדובר במטענים מסוכנים, שההובלה ברכבת מאפשרת להרחיק מהציבור.
אולם מעבר לסיכון המוגבר לתאונות מסוג זה, תוספת המשאיות תגביר גם את הסכנה לתאונות דרכים ואת זיהום האוויר בכבישים. לפי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות מעורבות בתאונות קטלניות בשיעור גבוה פי שלושה מחלקן במצבת כלי הרכב בארץ, ודווקא העברת מטענים מהמשאיות לרכבות הייתה אמורה להפחית את הקטל בדרכים, בזמן שכ-60 בני אדם נהרגים בישראל מדי שנה בתאונות במעורבות רכב כבד.