1 צפייה בגלריה
הבן בזמן אירוע הירי
הבן בזמן אירוע הירי
"טענו להגנה עצמית". הבן בזמן אירוע הירי
סכסוך משפחתי ישן על רקע הבחירות המקומיות שהתקיימו בשנת 2018 ביישוב שיבלי שבצפון, כמעט עלה בחייו של צעיר בשנות ה-20 לחייו בחג הקורבן. בזמן שהגיע לברך בני משפחה, נורה על ידי אב ששירת בעברו כקצין במג"ב ובנו, עורך דין. הצעיר נפצע באורח קשה מאוד. היום (שני) הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד הבן (36) ואביו (71) בגין ירי לעבר בן המשפחה.
"לפני כשלושה שבועות, במהלך חג הקורבן, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה, על ירי בכפר שיבלי. כוחות של המחוז הצפוני הוקפצו לכפר וסמוך להגעתם הם זיהו צעיר שנפצע מירי באורח קשה מאוד", תיאר ראש היחידה ללוחמה בפשיעה במחוז הצפוני של המשטרה רב-פקד פבל סחרוביץ'.
הפצוע פונה במהירות לבית החולים העמק בעפולה ועבר כמה ניתוחים. חוקרי המשטרה שהגיעו ליישוב החלו לאסוף ראיות ועדויות. "מהעדויות הראשונות עלה שאדם בן 71, תושב היישוב, ביצע את הירי, נמלט לביתו והסתגר שם. הגענו לביתו, עצרנו אותו, ובחיפוש בבית נמצא אקדח שהוחזק ברישיון ולפי ההערכה שימש לביצוע הירי", הוסיף רפ"ק סחרוביץ'.
בהמשך החקירה, שנוהלה על ידי רס"מ איתמר סורק, התברר שבנו של האב גם היה מעורב בירי לעבר בן המשפחה. אולם, הוא נמלט מהיישוב והסתתר באחד הכפרים בצפון. לאחר כמה ימי חיפושים, הסגיר את עצמו לידי המשטרה. בכתב האישום שהוגש נגד השניים נכתב כי "הנאשמים המתינו לצאתו של הקורבן, כשהנאשם העיקרי מחזיק בידיו אקדח גלוק והנאשם השני מחזיק באקדח שלא ידוע למאשימה".
סחרוביץ' הסביר כי "שניהם טענו להגנה עצמית. לטענתם, האבא ירה לאחר שהקורבן תקף אותו עם גז מדמיע והוא הגיב בירי כדי להגן על עצמו. עוד טוענים כי הבן הגיע כדי לסייע לאביו ומכחיש שעשה שימוש באקדח". הוא סיכם כי "מדובר באירוע חמור מאוד שרק בנס לא הסתיים במותו של הקורבן. ביקשנו את מעצרם עד לתום ההליכים של שני הנאשמים, נמשיך ונילחם בכל אירוע אלימות חמורה".
עו"ד צבי אבנוןעו"ד צבי אבנוןצילום: יריב כץ
עו"ד צבי אבנון, שמייצג את האב ובנו, מסר בתגובה: "שניהם כופרים בכל סעיפי האישום, האב הוא קצין לשעבר במג"ב, איש שתרם רבות לטובת המדינה וביטחונה. הבן עורך דין פעיל ונורמטיבי, שניהם ללא כל עבר פלילי. שניהם נפלו קורבן לעלילת שווא חמורה, בזמן שלמעשה הבן הותקף על ידי המתלונן, נחבל ונפגע, ואביו המודאג במסגרת הגנה עצמית עשה שימוש באקדח שמוחזק ברשותו כחוק על מנת להגן על בנו, וירה ירי אזהרה שפגע במתלונן. אין לי ספק שנוכיח את חפותם בבית המשפט".