1 צפייה בגלריה
אחמד מחאג'נה
אחמד מחאג'נה
ד"ר אחמד מחאג'נה
(מתוך פייסבוק)
סאגת ההקמה של ממשלת "ימין-על-מלא" מזמנת התקפי חרדה יומיומיים באגף הנגדי: חשש לעתיד ישראל, שינוי רדיקלי במבנה המשטר וכיוצא באלה איומים. גם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שיודע היטב מה הממשל האמריקני חושב עליו ועל הקבינט הבא שלו, מיהר להרגיע. "ישראל לא תתנהל לפי חוקי התלמוד", אמר באנגלית המושלמת הזאת שלו, שאיתה הוא לא סתם פוליטיקאי מבריק ומדינאי מוכשר, אלא כדור הרגעה בגרון של המרכז האמריקני, ככל שנותר ממנו משהו.
אבל לא צריך את "חוקי התלמוד" וגם לא פסקת התגברות ברוב של שלושה ח"כים וחתול. אפילו אין צורך לחכות שח"כ אבי מעוז יחליט מי זכר ומי נקבה. כבר עכשיו, בטרם ח"כ איתמר בן-גביר נשבע אמונים להגן על הביטחון הלאומי (גם בסיוטי הלילה אין תסריטים כאלה) וח"כ יריב לוין משמן מנועים לקראת הפינוי-בינוי של מערכת המשפט, קורים דברים שלא אמורים לקרות: לא לפי החוק, לא לפי המוסר, לא לפי השכל הישר.
הסיפור של ד"ר אחמד מחאג'נה הוא אחד כזה. הנ"ל הוא רופא, שלפחות היה לו עתיד מבטיח בבית החולים "הדסה", עד לתקרית שכבר אין טעם לקרוא לה בשמות המוכרים ("קפקאית") כי גם לקלישאות צריך שיהיה גבול, והוא בהחלט נחצה כאן. נגד ד"ר מחאג'נה נטען כי הוא הכניס עוגה לחדרו של מחבל מאושפז, אמר לו "מברוכ" ו"סאחה" וכינה אותו "שאהיד" באוזני "שתי עובדות במחלקה" (לטענת הדסה). בפרסום הראשוני אף נאמר שד"ר מחאג'נה עשה סלפי עם המחבל, אבל בסיכום הבירור המשמעתי של הדסה אין לכך זכר. לא נורא, העיקר שגוגל אף פעם לא חוטף דמנציה.
שאר הטענות, שבעיקר מציגות התנהלות אדנותית ושיכורת כוח של שוטרים שהחליטו להרים ספין-אוף של "חוק וסדר" בגלל חשד לאירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוגתית), הוכתרו על ידי הדסה כנכונות. זאת על אף עדויות סותרות לחלוטין (שלפיהן לא ד"ר מחאג'נה הכניס את העוגה, שאגב הייתה שם כחלק מאירוע של הצוות וחולקה גם למאושפזים אחרים), הכחשות גורפות (בעניין ה"שאהיד") ותמיכה חד-משמעית ומעוררת הערכה ברופא מאת עמיתים בכירים שלו, וגם מצד ההסתדרות הרפואית, שם אמרו בפשטות: "לא ברור על סמך מה סבורה 'הדסה' כי הרופא ביצע את המיוחס לו".
עינב שיףעינב שיףצילום: נמרוד סונדרס
אבל הדסה, שעומדת על כוונתה לזרוק רופא על מעשים שאין לה הוכחה שאכן קרו כפי שתואר, לא צריכה להסתמך על כלום: רוח הזמן דוחפת אותה, בשעטה, לקראת כינונו של מקרתיזם. מסייעים לה ארגוני ימין קדחתניים, עיתונות לא אחראית וכמובן הידיעה שבעיני חלק ניכר מהציבור היהודי, בסוף, אחרי הכל, מדובר בערבי. אומנם רופא - אוף, כיצד נוכל להמשיך להתרפק על ה"דו-קיום" בבתי החולים? - אבל ערבי. וחוץ מזה, אביו ואחיו מייצגים מחבלים, כך שמלכתחילה אפילו תעודת "ערבי טוב" לא ניתן להנפיק לו בלב שלם.
בראיון ל"ידיעות אחרונות" הביע ח"כ גדי איזנקוט חשש "לגורל המדינה כפי שאני מכיר אותה" וקרא "להוציא מיליון איש לרחובות", אם נתניהו "יפגע בדמוקרטיה הישראלית". ובכן, בתור התחלה, הוא יכול לעשות משהו קל בהרבה: לנצל את היוקרה שצבר ולהראות שאנשים כמוהו, שרועדים מהכינוי "שמאלן" ועדיין חרדים לאופייה של המדינה, מסוגלים להתייצב מאחורי רופא ערבי ולהגיד ל"הדסה", בפומבי ובקול רם: לא בשמנו.
  • עינב שיף הוא עיתונאי "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il