צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום כי רס"ן יששכר נתן (28) מקריית מלאכי וסמ"ר איתי שהם (21) מראש העין, שניהם לוחמים מחטיבת הקומנדו, נפלו אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה. הלווייתו של סמ"ר שהם תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בראש העין.
בנוסף, צה"ל הודיע כי לוחם מיחידת עוקץ נפצע אתמול באורח קשה במהלך הקרבות ברצועה.
4 צפייה בגלריה
 יששכר נתן, איתי שוהם
 יששכר נתן, איתי שוהם
רס"ן נתן וסמ"ר הם
(צילום: דובר צה"ל)
רס"ן נתן השתתף לפני כשלוש שנים בסרטון הסברה של זרוע היבשה, וסיפר על התחושות לשמור על יישובי עוטף עזה. "באחד הסבבים האחרונים, כשהחטיבה הייתה באוגדת עזה היינו במוצב ארז, שכבנו שם על הסוללות. ברגע שהתחיל הסבב וירו מרגמות, 100 מטרים מאחוריי, כשאני מסתכל אחורה אני רואה את מושב נתיב העשרה - ובסוף בתחושה שלי היא שאם אני לא שוכב שם או נמצא שם, התושבים שנמצאים 150-100 מטרים מאחוריי יחטפו את הדבר הזה, ייכנסו פנימה ובסוף יבצעו טבח אצלם".
רס"ן נתן בסרטון של זרוע היבשה, שצולם לפני כשלוש שנים
(צילום: זרוע היבשה)

נתן אמר אז: "בחרתי להיות לוחם כי הדבר הזה הוא באמת מאתגר, זאת שליחות בשבילי ורצון לתרום. הלכתי בעקבות אבא שלי, שלחם במלחמת יום כיפור והיה בסיירת שקד. להיות צנחן בשבילי זה לעמוד בדלת של המטוס, שנייה לפני הקפיצה, ולהבין שהדבר הזה הוא מפחיד, אבל בסוף לעשות אותו בצורה הטובה ביותר".
רס"ן נתן נולד בקריית מלאכי, בן למשפחה מוכרת מקהילת חב"ד. בשנים האחרונות הוא התגורר ביחידת דיור במושב כפר ורבורג יחד עם איילת, בת זוגו, והשניים תכננו להתחתן בקרוב. דוד חבבו, חבר ילדות של נתן, סיפר בשיחה עם ynet: "הוא היה לוחם בדם שלו, הוא היה רמבו, ככה היינו קוראים לו. האחרון שהיה אמור למות".
4 צפייה בגלריה
רס"ן יששכר נתן ז"ל
רס"ן יששכר נתן ז"ל
רס"ן נתן מימין. "לא פחד מכלום, נסע לעוטף לבדו ועזר למי שצריך"
4 צפייה בגלריה
רס"ן יששכר נתן ז"ל
רס"ן יששכר נתן ז"ל
רס"ן יששכר נתן ז"ל
חבבו אמר כי "ב-7 באוקטובר יששכר הציל משפחות שלמות בעוטף עזה. בלילה של שמחת תורה ישבנו אצלו בבית עד ארבע בבוקר, שמחנו ודיברנו. בבוקר מוקדם, כששמע על מה שקרה ישר נסע לעוטף לבד כשהוא חמוש. הוא היה בכל האזורים, עזר למי שצריך לצאת משם. אחד הקצינים שלו נהרג והוא תפס את מקומו. יששכר היה לוחם בטבע שלו, מלח הארץ שלא פחד מכלום. הוא גם היה בן אדם שלא מכיר את המושג דלתות סגורות, הוא השיג כל מה שרצה וחלם".
עיריית קריית מלאכי מסרה כי נתן היה מ"פ מוערך ביחידה שלו ובין היתר פיקד על הכוח שאיתר את המחבלים בפיגוע באלעד לפני כשנה וחצי. "בערב חג שמחת תורה האחרון השתתף בהקפות עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר כששמע על פריצת המחבלים נסע במהירות לעוטף והציל משפחות רבות באומץ לב", נמסר.
בהצהרתו אמש אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי כוחות של אוגדה 36, יחד עם לוחמי חיל הים, פשטו על המרינה בעיר עזה. לדבריו, הפשיטה שם נעשתה כחלק מכיתור העיר: "הכוחות נמצאים כעת במעגנה, ובאזורים המזרחיים למעגנה, וכך מתבצע כיתור מלא באזור שבו פועלים במחנה שאטי וגם הכוחות באזור המעגנה ומשם למזרח העיר".
דובר צה"ל: "ממשיכים לחפש את הנהגת חמאס ולפגוע בה"
(צילום: לע"מ)

הוא ציין כי "הלוחמים מאתרים משגרים ארוכי טווח שכוונו לישראל ופירי מנהרות ועוד תשתיות טרור, ומשמידים אותם". עוד אמר כי במסגרת הפעילות ברצועת עזה "אנחנו ממשיכים לחפש את הנהגת חמאס, לפגוע בה. עושים את זה מסביב לשעון כל הזמן. צה"ל, חיל האוויר, פיקוד הדרום ושירות הביטחון הכללי - אנחנו נגיע לכולם".
שב"כ וצה"ל הודיעו אתמול כי מתחילת הלחימה בעזה נעצרו יותר מ-20 מחבלי חמאס בלב הרצועה והובאו לחקירות בישראל. עוד נמסר כי החקירות של פעילי הטרור ישמשו לקבלת מודיעין עדכני מהשטח לטובת המשך התמרון הקרקעי ולטובת מאמצי הלחימה.
4 צפייה בגלריה
בית חולים שיפא ב עזה
בית חולים שיפא ב עזה
"המחסור בחשמל, מים ומזון מסכן חיים באופן מיידי". בית חולים שיפא
(צילום: Khader Al Zanoun / AFP)
רשויות הבריאות בעזה, שנתונות לשלטון חמאס, טענו אמש כי חמישה תינוקות פגים בבית החולים שיפא, ועוד שבעה מטופלים אחרים ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי בעזה, מתו בעקבות הפסקות חשמל במתחם - שמדווח כבר ימים ארוכים על מחסור חמור בדלק. "אנחנו חוששים שהמניין הזה יטפס עד הבוקר", אמר סגן שר הבריאות בעזה יוסף אבו ריש.
עוד קודם לכן טענו בשיפא כי שלושה מ-39 פגים בבית החולים מתו בסוף השבוע אחרי שהגנרטור שסיפק חשמל לפגייה שלהם נפגע בהפגזה, וכי לאחרים שהוצאו מהאינקובטורים נעשתה הנשמה ידנית עד שהועברו ליחידה אחרת שבה נותרה אספקת חמצן.
"אבו ריש לא רוצה": ההקלטה שמוכיחה שחמאס מנע העברת דלק לשיפא
(צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל חשפו אמש כי ניסו להעביר 300 ליטר של דלק לבית החולים במהלך הלילה, והאשימו שחמאס מנע את העברת הדלק. הצבא אף פרסם הקלטה שבה נשמע בכיר במערכת הבריאות אומר כי אבו ריש, אותו בכיר במשרד הבריאות בעזה, "לא רוצה" את הדלק מישראל. מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, השיב לטענה הזו ואמר כי גם אם הדלק הזה היה מועבר הוא לא היה מספק. "צריך לפחות 8,000 ליטר ביום להפעלת בית החולים, והכיבוש מדבר על 300 ליטר בלבד", אמר.
הלילה דיווח משרד הבריאות בעזה כי לפחות 2,300 בני אדם עדיין נמצאים בתוך בית החולים שיפא. ארגון הבריאות העולמי שיתף את הנתונים בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), וציין כי לפי העדכון "יש בין 600 ל-650 מאושפזים בבית החולים, 500-200 אנשי צוות רפואי וכ-1,500 עקורים שביקשו מחסה". הארגון הוסיף כי המחסור בחשמל, במים ובמזון במרכז הרפואי "מסכן חיים באופן מיידי", וחזר על קריאתו ל"הפסקת אש מיידית" ול"הגנה אקטיבית על אזרחים ועל שירותי הבריאות".