זירת הרצח בבית ג'אן
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בסאם קבלאן (40) נורה למוות הבוקר (שישי) ביישוב בית ג'אן שבגליל העליון. על פי המשטרה האירוע נחקר כרצח. הנרצח הוא אחיו של ראש מועצת בית ג'אן לשעבר ביאן קבלאן. אחיו חוסיין קבלאן נרצח במאי 2016 בכניסה ליישוב ראמה.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בבית ג'ן
זירת הרצח בבית ג'ן
זירת הרצח בבית ג'אן
הנרצח היה בעל עסק לחומרי בניין. מהירי נפגע גם עובד שלו שהיה עימו, כבן 50, שנפצע באורח קשה. העובד ככל הנראה לא היה יעד של היורים.
בשעה 12:03 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על שני פצועים מאירוע אלימות בבית ג'אן. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה קבעו במקום את מותו של אחד מהם שסבל מפציעה חודרת ודיווחו על גבר נוסף מחוסר הכרה - שפונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא מורדם ומונשם.
3 צפייה בגלריה
בסאם קבלאן
בסאם קבלאן
מימין לשמאל: חוסיין קבלאן שנרצח ב-2016 - ובסאם קבלאן שנרצח היום
פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. ראינו את שני הנפגעים שהיו מחוסר הכרה וסבלו מפציעות חודרות. מיד ביצענו בדיקות רפואיות, פצוע אחד היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו, והפצוע השני שנפצע באורח קשה מאוד הורדם בשטח ופונה לבית החולים כשמצבו קריטי".

ראש העדה הדרוזית: "אוזלת יד של המדינה, זה טרור פלילי נפשע"

ראש העדה הדרוזית, השייח מוופק טריף, אמר בעקבות הרצח כי מדובר ב"מעשה טרור פלילי נפשע". לדבריו, "מדובר באירוע קשה, חמור, ואכזרי. לאיש אין זכות ליטול חיים של אדם, כל אדם. אני מגנה בכל תוקף ומוקיע את המעשה הנפשע. אני מטיל את האחריות על משטרת ישראל שאיננה מצליחה למנוע מעשי רצח בלב יישוב בישראל, בצהרי היום באין כל מפריע".
השייח טריף הוסיף כי הוא "מתריע זה תקופה ארוכה בפני גורמי הממשלה והביטחון על אוזלת היד וחוסר המעש. הכתובת על הקיר גם של הרצח הבא וזה יגיע גם למרכזי הערים, אם המדינה לא תתעורר. אנו במצב של מלחמה ויש לנהוג כפי שנוהגים במלחמה ולהפעיל סמכויות חירום. לא די בפרסום סטטיסטיקה לעומת שנה שעברה. רק לפני מספר ימים 'התגאו' בסיכול ארגון פשיעה במרכז, כשהמדינה מאבדת את המשילות בצפון. ליבי עם משפחת הקורבן ומתפלל להחלמת הפצוע שנאבק על חייו ברגעים אלו".
3 צפייה בגלריה
מואפק טריף
מואפק טריף
"מטיל את האחריות על משטרת ישראל". השייח טריף
מוקדם יותר השבוע נרצח בג'דיידה-מכר קאסם סמרי (31), בזמן שישב במרפסת עם אשתו ההרה. קרובת משפחתו של סמרי, אב לבת מנישואיו הראשונים שהתחתן בשנית לפני כשנה, אמרה כי "קאסם היה אדם טוב שאהב לעזור לאחרים, ואף אחד לא יודע מי עומד מאחורי הפשע הזה. הקליעים האלה היו יכולים לפגוע גם באנשים אחרים".
על אף שחלה ירידה מסוימת במספר הנרצחים בחברה הערבית לעומת שנה שעברה, בחודש החולף חלה עלייה משמעותית בכמות מקרי הרצח שמתרחשים כמעט על בסיס יומי. זאת, לאחר שראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב התגאו בירידה במספר מקרי הירי והרצח בחברה הערבית. בחודש יוני לבדו אירעו 14 מקרי רצח בחברה הערבית, והקורבן היום הוא הנרצח ה-46 מתחילת השנה.
מתחילת השנה פוענחו בסך הכול שמונה מקרי רצח בחברה הערבית השנה, יחד עם ארבעה נוספים שאירעו בשנה שעברה. מלבד אירועי הרצח בחברה הערבית, נרשמו עוד מאות אירועי ירי שבהם נפצעו עשרות.