הפלסטיני שנפל קורבן להתעללות מספר על מה שאירע
(צילום: אביהו שפירא)

מבצע "צ'יפס טאקיס": פלסטיני בשנות ה-30 לחייו נפל קורבן למעשה סדום אכזרי, תקיפה בנסיבות מחמירות, פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים וגניבה. כך עולה מסיום החקירה של רב-סמל מתקדם תומר מעודה, חוקר בכיר במרחב העמקים של המשטרה, וכפי שנחשף לראשונה ב-ynet. עורכת הדין דזירה ברבארה, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון, הגישה כתב אישום נגד שני אחים תושבי אזור חיפה. הפרשה תתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
"כשנודע להם שהוא עלול למכור לסוחרים אחרים הם החליטו לנקום בו". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הקורבן נשוי ואב לשלושה ילדים, תושב נפת ג'נין, שעובד בישראל בהיתר חוקי מאז 2019. לפני יותר משנה התחיל לעבוד בסוכנות ממתקים גדולה באזור עמק יזרעאל על בסיס שכר יומי של 400 שקלים. לעיתים חזר לשטחים בלילה, ולעיתים נותר ללון בעסק שבו עבד.
"בעלי העסק צברו חוב של עשרות אלפי שקלים לסוחר גדול בשטחים. הקורבן היה בקשר איתו וחשב לרכוש ממנו צ'יפס טאקיס ולמכור כדי להתפרנס, ואז כשנודע להם שהוא עלול למכור לסוחרים אחרים בצפון הם החליטו לנקום בו", הסביר רס"מ תומר מעודה.
"לשם מימוש החלטתם, סמוך לשעה 1:30 בלילה, הם הגיעו לבית העסק שלהם, ניגשו לקורבן שישן באותה העת במיטתו, והכו אותו בחלקי גופו השונים. המתלונן המבועת שאל אותם לפשר מעשיהם, ובתגובה אחד האחים בעט בו בפניו בחוזקה, וכתוצאה מכך דם זב מפיו ומאפו. הם גררו אותו מהמיטה, הושיבו אותו על כיסא והיכו אותו בחלקי גופו השונים. בהמשך, האח השני ניגש למטבח בבית העסק, שלף סכין, הצמידה לגופו של הקורבן והעביר אותה באזור מותניו של הקורבן תוך שהוא מטיח בו שהוא גונב מבית העסק. הנאשמים איימו עליו כי יהרגו אותו...", כתבה עו"ד ברבארה בכתב האישום החמור.
תומר מעודה יחד עם מ'רס"מ תומר מעודהצילום" אביהו שפירא
פקד טטיאנה שמידובפקד טטיאנה שמידובצילום: דוברות מחוז צפון
הנאשמים חייגו לאחיו של הקורבן ודרשו ממנו באיומים 40 אלף שקל, ואיימו כי אם הכסף לא יועבר אליהם, הקורבן "יחזור למשפחתו בחתיכות". הם גררו אותו לחדר השינה, הורו לו להתפשט, וצילמו אותו בסלולר. הם גנבו את הסלולר שלו, את הכסף שלו ותעודת הזהות שלו ואיימו להפיץ סרטונים שלו אם יעזוב את המקום. הם עזבו את המקום כשהם מותירים אותו עירום, פצוע ומדמם.
כשחזרו לעסק איימו שוב להרוג אותו אם ידווח על מעשיהם, והכו אותו. הם התקשרו לאשתו של הקורבן ודרשו ממנה שתמכור את תכשיטי הזהב שלה כדי להעביר להם את הכסף תוך שהמשיכו להכות אותו, להתעלל בו ולאיים עליו עם סכין. אחרי מספר שעות של כליאה והתעללות הם ביצעו בו מעשי סדום ואילצו אותו לומר למצלמה שהוא הומו. אחרי יותר משמונה שעות הוא הצליח בשארית כוחותיו להימלט, כשהוא ערום, חבול ופצוע. בעל עסק סמוך שמצא אותו הזעיק את השוטרים, שפתחו בחקירה מורכבת ועצרו את שני האחים.
"זה הסיוט של החיים שלי, בחיים לא הייתי מאמין שיש כזו אכזריות, לא דמיינתי שיש אנשים רעים כל כך", סיפר בכאב הקורבן מ'. "הם מפלצות ולא בני אדם, ראיתי את המוות מול העיניים שלי כל הלילה הזה, זה חלומות שלא עוזבים אותי וחוזרים אלי כל הזמן. לא האמנתי שאני אצא מזה חי, אני מבקש מבית המשפט שיגזור עליהם עונשי מאסר כבדים על מה שעשו לי. למזלי פגשתי את תומר, הוא כמו המלאך שלי, האמין לי, הקשיב לי והציל אותי, אני עדיין לא מאמין שניצלתי מהרצח הזה".
עו"ד נוח רחאלעו"ד נוח רחאל
עו"ד נוח רחאל, שמייצג את שני האחים, מסר בתגובה כי "הם כופרים בכל סעיפי האישום. הם מופתעים מכך שהפרקליטות הגישה נגדם כתב אישום, מדובר באזרחים שומרי חוק ונורמטיביים לחלוטין. אחד מהם השתחרר רק לאחרונה משירות בטחוני חשוב. אנחנו ניאבק על חפותם וכדי שהם ישוחררו לבתיהם, אין שום עילה להחזיק אזרחים שומרי חוק במעצר עד לתום ההליכים, ונפעל כדי לשחרר אותם למשפחותיהם ולהביא לזיכויים המלא".