מוטי זוארמן ז"ל, בן 73 מתל אביב, היה אדם צבעוני ושמח. כמי שגדל בבית דתי ויצא בשאלה בנעוריו, זוארמן גמע את החיים ובעולם בפסטיבלים ומסיבות. האחרון שבהם היה פסטיבל "נובה" ליד קיבוץ רעים, שם נרצח באכזריות על ידי מחבלי חמאס. "הוא עשה הכל בתקציבים מאוד מצומצמים. הוא חי חיים פשוטים כדי לאפשר לעצמו את התקציב לנסיעות ולחיים שבחר לו. הוא חישב מאוד את דרכו", סיפר בנו, בן זוארמן.
2 צפייה בגלריה
מוטי זוארמן ז"ל
מוטי זוארמן ז"ל
מוטי זוארמן ז"ל
(באדיבות המשפחה)
באותו הבוקר מוטי לא התקשר לבני משפחתו, גם לא אחרי ירי הטילים או חדירת המחבלים, הוא גם לא סימס. במשפחה חושבים שלא הבין את עומק הסכנה. ילדיו ידעו שהוא במסיבה, אבל לא ידעו איפה היא מתקיימת. "באותה שבת הוא לא ענה לנו כל היום, בערב הלכתי לדירה שלו ודרך המחשב ראיתי את ההזמנה לפסטיבל נובה, אז הבנתי שהוא היה שם. הצלחתי גם לאכן את הטלפון שלו, זה הוביל אותי לרמלה", שחזר בן.
"נסעתי לשם והגעתי למחנה צבאי עם בניין גדול. לא נתנו לי להיכנס כי זה היה בחצות", הוסיף בן. "הגשנו תלונה למשטרה ואחרי יומיים קראו לי לאותו מחנה כדי לזהות אותו. זיהינו אותו לפי הקעקוע הענק והמיוחד שהיה לו בבטן, חלקו הסתיר את הצלקת מהניתוח שעבר בזמן שחלה בסרטן".
2 צפייה בגלריה
התמונה האחרון של מוטי - יירוטים מעל הפסטיבל
התמונה האחרון של מוטי - יירוטים מעל הפסטיבל
התמונה האחרונה של מוטי - יירוטים מעל הפסטיבל
(צילום: מוטי זוארמן)
כשפתחו את הטלפון הנייד שלו הם ראו את המזכרת האחרונה שנותרה מאותו בוקר נוראי ב-7 באוקטובר. תמונה שצילם מוטי ב-6:41 במגרש החנייה של הפסטיבל, שבה רואים יירוטים בשמיים. "הוא צילם בחניון, אחרי שסגרו את המוזיקה. אולי רצה לעזוב ואז נורה. לדעתנו, זמן קצר לאחר מכן הוא נרצח".
מוטי נולד בחיפה ולקראת גיוסו לצנחנים הוא חזר בשאלה. בגיל 27 הוא עזב את חיפה ועבר לתל אביב. במשך שנים היה יבואן נעליים ובעליה של חנות נעליים מוכרת ברחוב דיזנגוף בעיר "פל נעליים". לפני כ-15 שנה הוא חלה בסרטן המעי, ובעקבות כך סגר את החנות. "הוא התאושש מהמלחמה והתקרב לצד הרוחני. הוא התגורר חצי שנה בהודו וחצי שנה בישראל".
"היה לנו אבא צבעוני, לא שגרתי, אבל מופלא. אנשים בגילי שהכירו את אבא היו נדהמים ואמרו לי 'הלוואי שהיה לנו אבא כזה'", סיפר בן. "אבא משך אליו הרבה אנשים, הרבה צעירים שרצו להיות ולהידבק בשמחת החיים שלו. אבא ידע לנהל גם שיחות עומק על פילוסופיה ורוחניות".
"יש משהו מנחם בעובדה שאבא שמח בשעות האחרונות לחייו", אמר בן. "עצוב לנו מאוד שאבא נרצח בצורה אכזרית, אבל לפחות אנחנו יודעים שהוא היה במקום שרצה להיות – שמח ורקד וחי חיים שלמים ומלאים. אבא חי כל יום עד הקצה, כאילו זה יומו האחרון".
המשפחה מבקשת ממי שנפגש עם מוטי במהלך המסיבה ליצור עמה קשר בטלפון: 054-4482082.