ההצבעה על הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות
(צילום: ערוץ כנסת )

שעות ארוכות אחרי ההצבעה על הסדרת השימוש בקאנביס רפואי במליאת הכנסת, בליכוד עדיין לא נרגעו הרוחות. אחרי שחברי כנסת רבים מהאופוזיציה נעדרו בכוונה מההצבעה כדי לא להפיל את החוק, החלו אמש דיונים במפלגה כיצד לנהוג עם מי שלא הופיע להצבעה.
עיקר הזעם הגיע מכיוונו של ח"כ דוד ביטן, ששימש בשבוע האחרון כיו"ר הסיעה במקומו של ח"כ יריב לוין, שיושב שבעה על מות אמו. בתום ההצבעה ניהל ביטן שיחות נוקבות שעלו לטונים גבוהים עם חלק מחברי מפלגתו שלדעתו הכשילו את האופוזיציה.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת: ישיבת פגרה מיוחדת- הצעת חוק התקציב
מליאת הכנסת: ישיבת פגרה מיוחדת- הצעת חוק התקציב
ח"כ דוד אמסלם
(צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
קיבלה את התמיכה. ח"כ השכל וח"כ עבאס
(צילום: עמית שאבי)
בעקבות לחץ גדול שהופעל, סיעת רע"ם הצביעה עם הקואליציה, אולם גם בלעדיה הפער היה גדול: 54 בעד מול 42 נגד. מאחורי הקלעים פעלה בין היתר ח"כ גילה גמליאל לכך שחלק מחברי הליכוד ייצאו ויאפשרו את העברת החוק. ח"כ גמליאל בעצמה נעדרה מההצבעה. כמו כן, טענות הופנו נגד יו"ר התנועה בנימין נתניהו, שלא לקח חלק בהצבעות והתקזז עם שר הביטחון בני גנץ.
רשימת הנעדרים בליכוד הייתה ארוכה יחסית ומפתיעה, משום שרבים מהם נכחו במשכן והתעקשו לא להיכנס להצבעה. חברי הכנסת שלא הגיעו להצבעה הם יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, ניר ברקת, גילה גמליאל, גלית דיסטל, צחי הנגבי, ‏מיקי זוהר, ישראל כץ, אורלי לוי אבקסיס, בנימין נתניהו, מירי רגב וקטי שטרית. יצוין כי שטרית, רגב, ברקת, כץ ונתניהו היו מקוזזים מראש ולכן עליהם הללו לא יחולו הסנקציות.
בשל ההיעדרות, ח"כ דוד ביטן צעק על שותפיו למפלגה שנעדרו: "כל מי שלא נמצא כאן - ישלם על זה". לפני ההצבעה אמרה ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה): "הקנאביס הרפואי כבר מזמן אינו משמש רק לשיכוך כאב ובישראל כיום ישנם 102 אלף מטופלים בקנאביס רפואי, הסובלים כולם ממחלות קשות וחשוכות מרפא חלקן סופניות או מסכנות חיים".
3 צפייה בגלריה
הצעת חוק במליאת הכנסת להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות
הצעת חוק במליאת הכנסת להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות
"תומך בלגליזציה של הקנאביס". השר הורוביץ
(צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת)
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "הגיע הזמן לשחרר את העניין הזה שכבול יותר מדי שנים במגבלות בירוקרטיות מיותרות, וצריך לעשות כאן רפורמה אמיתית שתשחרר את השימוש בקנאביס ואני אומר את זה מעבר להצעת החוק ואני תומך בלגליזציה של קנאביס".
מנגד, ח"כ יואב קיש מהליכוד אמר: "החוק הזה מיותר ולא צריך אותו, וכולם יודעים שזה רק כדי שלשרן השכל כאילו יהיה הישג. את כל החוק הזה אני כבר העברתי במשרד הבריאות, היא לקחה את מה שאני כסגן שר הבריאות עשיתי. אין שום צורך בחוק הזה, הצורך היחיד זה לחזק את תקווה חדשה שלא עוברת את אחוז החסימה בסקרים".
גם ח"כ דודי אמסלם תקף את מפלגתו של גדעון סער: "תקווה חדשה קיבלו ערבויות מאדם שיש לו חברת קנאביס ולכן הם הכניסו את זה להסכמים הקואליציוניים. יש פה עסקת שוחד שלא הייתה כדוגמתה".
ח"כ השכל, לשעבר מהליכוד, אמרה בתגובה: "לחבריי בליכוד, איזה ביזיון שאתם מנסים לעשות פוליטיקה על חשבון החולים, ח"כ קיש, כל החולים יודעים שלא נעשה דבר. ח"כ אמסלם אני מתביישת, כאשר אנחנו ישבנו יחד כיסא ליד כיסא לא פעם דיברנו איך משמיצים פוליטיקאים ובמקום להיות ענייניים אנחנו מדברים על הנושאים האישיים ואתה פעם אחר פעם עולה לבמה הזו ומכפיש ומשקר. אני מתביישת לשמוע את הדברים האלה".
פורסם לראשונה: 22:20, 13.10.21