הדמעות של שר האוצר, בנאום בישיבת הסיעה: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פרץ בבכי בנאומו היום (שני), כשדיבר על הנופלים מקרב הציונות הדתית. זה קרה על רקע סערת האולטימטום שהציב השר יצחק גולדקנופף, להעברת חוק הפטור מגיוס - עוד לפני הצבעה על התקציב בממשלה. "לא יקרה", אמר סמוטריץ' על אותו אולטימטום שנחשף ב-ynet.
סמוטריץ' בוכה בישיבת הסיעה: "הציונות הדתית משלמת מחיר מטורף במלחמה"
(צילום: ערוץ כנסת)

"חוק הגיוס נמצא עכשיו בדיונים מקצועיים כדי להביא לשינוי המצב", אמר סמוטריץ' בנאומו. "אני קורא לחבריי בהנהגת הציבור החרדי - תשמעו את הזעקה שיוצאת מלב אוהב. כולם אוהבים ומעריכים אתכם על המון טוב בכם, אבל כורעים תחת הנטל. אנחנו קוראים לכם לפעול באחריות, ולגייס אלפים רבים מבני המגזר החרדי לצה"ל. צה"ל צריך אתכם, ביטחון ישראל צריך אתכם".
"אני רוצה לסיים בנימה אישית", הוסיף סמוטריץ'. "אנחנו רואים ושומעים סיפורים קורעי לב על הנופלים, בתוכם הרבה חיילי מילואים מבוגרים, אבות לילדים רבים, דתיים וחילוניים, בני קיבוצים ובני התיישבות. מהלוויה להלוויה משבעה לשבעה פוגשים את כל עם ישראל, אך לא ניתן להתעלם שהציונות הדתית משלמת מחיר בצורה לא פרופורציונלית לחלקה באוכלוסייה".
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' בוכה בישיבת הסיעה: "הציונות הדתית משלמת מחיר מטורף במלחמה"
סמוטריץ' בוכה בישיבת הסיעה: "הציונות הדתית משלמת מחיר מטורף במלחמה"
סמוטריץ' בוכה, במהלך נאומו
(צילום: ערוץ כנסת)
מיד לאחר אותם דברים פרץ סמוטריץ' בבכי. הוא התקשה להמשיך את דבריו, ואמר לאחר מכן: "בני חכמים, בני תורה צדיקים, בעלי משפחות, סבים, נפלו על הגנת המדינה והשאירו אחריהם עשרות יתומים. מול הדבר הזה יש תופעה שמרתיחה את הדם - שוליים קיצוניים שממשיכים גם עכשיו להשמיץ. קוראים לנו אוכלי מוות הרוב מוקיע את דברי הבלע האלה".
"היום יותר מתמיד אני גאה להיות חלק מהציבור הזה", הוסיף יו"ר הציונות הדתית. "אני גאה לקדם את עולם התורה, את ההתיישבות שלו, את מפעלי ההתנדבות והחסד".