כלי תקשורת בלבנון דיווחו הערב (שבת) על תקיפות חריגות של צה"ל, בשני כפרים המרוחקים כ-150 ק"מ מהגבול עם ישראל. במקביל דווח כי צה"ל תקף באל-בקאע בלבנון בכפר המרוחק כ-80 ק"מ מהגבול. לפי משרד הבריאות הלבנוני, ארבעה נפגעו באחת התקיפות בעומק לבנון, בהם שלושה ילדים.
תיעוד: התקיפות בעומק לבנון, ובדרומה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
דיווח לבנוני בעניין תקיפה באזור אל-הרמל שבלבנון
דיווח לבנוני בעניין תקיפה באזור אל-הרמל שבלבנון
תיעוד מהתקיפה באל-הרמל, יותר מ-150 ק"מ מהגבול עם ישראל
4 צפייה בגלריה
דיווח לבנוני בעניין תקיפה בכפר סרעין באל-בקאע שבעומק לבנון
דיווח לבנוני בעניין תקיפה בכפר סרעין באל-בקאע שבעומק לבנון
סרעין, כ-80 ק"מ מהגבול
הערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווח הערב כי היעדים המרוחקים הותקפו כחלק מגל שכלל 11 מוקדים שונים תוך שעה. בצה"ל אישרו כי תקפו מחסני אמל"ח של חיזבאללה, הן בבקאע והן במחוז בעלבכ, לצד שבעה מוקדים שהותקפו במקביל בדרום לבנון.
על-פי הדיווחים בלבנון, גל התקיפות החל בכפר סרפנד, שם הותקף אופנוע ודווח על אדם שנפגע. הכפר נמצא בין הערים צור לצידון. במקביל דווח על תקיפות בכפר כילא, שיחין וא-טיבה בדרום לבנון.
לאחר מכן, דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי חיל האוויר תקף בכפר חוש א-סייד עלי, שבאזור אל-הרמל במחוז בעלבכ. הכפר נמצא כ-155 ק"מ מהגבול עם ישראל. תקיפה נוספת, לפי "אל-מיאדין", בוצעה בכפר אלכואח הסמוך - ושם לפי משרד הבריאות הלבנוני נפגעו ארבעה בני אדם, בהם שלושה ילדים. בהמשך דווח על תקיפה באזור הכפר סרעין באל-בקאע בלבנון, המרוחק כ-80 ק"מ מהגבול עם ישראל.
גל התקיפות בא אחרי שהבוקר שוגרו 55 רקטות לעבר שורת יישובים בצפון, והפעילו אזעקות גם באזור הכינרת. שני כטב"מים התפוצצו הערב מצפון לקריית שמונה, אך לא היו נפגעים.
4 צפייה בגלריה
דיווח לבנוני בעניין כטב"מ שתקף אופנוע באזור א-סרפנד שבלבנון
דיווח לבנוני בעניין כטב"מ שתקף אופנוע באזור א-סרפנד שבלבנון
תיעוד מהתקיפה בסרפנד, בין צור לצידון
4 צפייה בגלריה
שייח' נעים קאסם
שייח' נעים קאסם
נעים קאסם, סגנו של נסראללה. אין תוכנית ליזום מלחמה
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
מחר אמורה הייתה להתקיים ישיבת קבינט שעיסוקה במערכה בצפון, אך היא נדחתה ליום שני הקרוב. בישיבה מתכוון ראש הממשלה בנימין נתניהו להציע להוסיף למטרות המלחמה את החזרת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. ההחלטה היא אמנם סמלית, אך גם משקפת את העובדה שככל שמתקרבים להשלמת המערכה בעזה, הפוקוס עובר לצפון. הצבת היעד היא תנאי להמשך המערכה והחרפתה בצפון. במערכת הביטחון דוחפים להעביר את הדגש לצפון, אך לעניין יש גם משמעויות בעייתיות שקשורות להחזרת החטופים, שעדיין נמצאים ברצועה.
נעים קאסם, סגנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, אמר הערב מנגד כי פתיחה ישראלית במלחמה לא תביא להחזרת התושבים העקורים מבתיהם - אלא להיפך. "אין לנו תוכניות ליזום מלחמה, אך הרחבת תוקפנות מצד ישראל תיענה בהרחבת התגובה", אמר. "אם הם (בישראל - לב"א) חושבים שמלחמה תחזיר את המתיישבים, שייערכו לקלוט עוד מאות אלפי מתיישבים".
מי שלא התרגש מההבטחה להביא לקבינט את הוספת מטרת המלחמה החדשה הוא ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר, שחלק מהיישובים שבאחריותו מטווחים באופן תדיר בידי חיזבאללה. "אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול. אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים", אמר.