2 צפייה בגלריה
"פוגע בעבודת הביקוח של המדינ". בן גביר ולוי
"פוגע בעבודת הביקוח של המדינ". בן גביר ולוי
"פוגע בעבודת הביקוח של המדינ". בן גביר ולוי
(צילום: קובי קואנקס, יואב דודקביץ)
ועדת הביקורת של הכנסת שבראשה עומד חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד תתכנס ביום שני הקרוב כדי לדון בדו"ח מבקר המדינה על המהומות בערים המעורבות במבצע שומר החומות. אל הדיון הראשון בנושא ביקש לוי לזמן את המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מג"ב אמיר כהן - אך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש להגיע גם כן, ומנע בפועל את הגעתם.
2 צפייה בגלריה
הצהרה של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן  בעקבות המתיחות עם המגזר הערבי
הצהרה של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן  בעקבות המתיחות עם המגזר הערבי
בכירי המשטרה בלוד בזמן המהומות. באמצע שבתאי, משמאל: מפקד מג"ב
(צילום: יריב כץ)
לוי, נסביר, לא ביקש מבן גביר להגיע לדיון - לטענתו מכיוון שהוא לא היה בתפקיד בזמן האירועים שמצוינים בדו"ח. בן גביר מצידו ביקש להיות נוכח, ומשלא יכול היה להגיע לדיון במועד המקורי שנקבע - הורה למפכ"ל ולמפקד מג"ב שלא להגיע אליו גם כן. לבקשת בן גביר, לוי אישר לדחות את הדיון בשבועיים, אך גם בתאריך החדש שנקבע הוא הודיע שלא יוכל להגיע. בשלב זה ביקש השר שלושה תאריכים אפשריים לחודש וחצי קדימה, ולוי סירב - והחליט לקיים את הדיון ביום שני הקרוב, חרף ההוראה של בן גביר.
לוי שוקל כעת לפנות ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ולבקש שיתערב, כך שתאושר נוכחות המפכ"ל ומפקד מג"ב גם ללא השר. בנוסף, לוי שוקל להוציא צו הבאה לדיון, שמחייב נושאי משרות ציבוריות להגיע למסור מידע בוועדות הכנסת - כך שהשניים יהיו מחויבים להגיע לדיון.
דוח מבקר המדינה בעניין אכיפת המשטרה בערים מעורבות במבצע שומר החומות יצא ביולי האחרון, אך לא נידון בוועדת הביקורת של הכנסת מאחר ומי שהיה אחראי על הוועדה זו הייתה מפלגת הליכוד - שהחרימה את הדיונים בוועדות. לוי מצידו נחוש לקיים את הדיון בעניין. מטעמו נמסר: "בן גביר פוגע בעבודת הפיקוח של ועדה חשובה מאוד בכנסת ומנסה להכתיב לה על מה ומתי לדון. זה פשוט זלזול בעבודת הכנסת ובמעמדה. זוהי עוד תזכורת לצביעות של מי שמדבר מצד אחד על הפרדת רשויות ועל חשיבות הכנסת כמייצגת העם ומצד שני דורס את הכנסת ברגל גסה".
מלשכת בן גביר נמסר: "אכן לא נוכל להשתתף בזימון מהרגע להרגע, אך השר ביקש לבוא לדיון ואנו רואים חשיבות גדולה בדיון הזה ואפילו הצענו שלושה תאריכים חלופיים בחודש הקרוב. במקום לתת תאריך, החליטו שהם לא רוצים בהשתתפותנו ואנו מאוד מצרים על כך. השר רוצה לבוא ולדבר ורואה חשיבות גדולה מאוד להוביל את הפקת הלקחים מאירועי שומר החומות ומכל התנהלותה של הממשלה בשנה וחצי האחרונות".