ספג כדורים והציל נמלטים מהמסיבה

עמית כהן ז"ל
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
עמית כהןהסלפי האחרון של עמית כהן ז"ל, מהמסיבה
עמית כהן, בן 23 ממיתר, הלך לחגוג בפסטיבל ליד קיבוץ רעים יחד עם חמישה חברי ילדות. כשהתחילה המתקפה של מחבלי חמאס החבורה התפצלה, ועמית ברח יחד עם חברים נוספים לעבר הכביש. יניב סודרי ז"ל, שניסה להימלט עם רכבו, עצר להם והכניס אותם לרכב, שכבר היה מלא.
"אחת מהניצולות סיפרה לנו שעמית דחף אנשים לרכב בכוח, ורק אחרי שכולם היו בפנים הוא נכנס בעצמו", סיפר האח ירדן. "הוא שכב על כולם, וכשירו עליהם בזמן שברחו הוא ספג במקומם את הקליעים. כשהגיעו לבסיס רעים, הוא לא הצליח להוציא את עצמו מהרכב בגלל הפציעה. רק אחרי שעתיים, שבהן ספגו עוד ירי, הצליחו לפנות אותם. החובש שטיפל בעמית סיפר שהוא עוד היה בהכרה, אבל איבד יותר מדי דם ולא היה מה לעשות. כל האנשים שהיו ברכב, מלבד יניב ועמית, ניצלו".
עמית, הרביעי מבין חמישה אחים, תמיד נהג לעזור לאחרים. "כל פעם הוא היה מביא הביתה חברים חדשים, ולא הבנתי מאיפה הוא מוצא כל כך הרבה. תמיד דאג לכולם ובחיים לא אמר מילה רעה על אף אחד, תמיד דיבר רק טוב. הוא נהרג לארח אצלנו אנשים מכל הסוגים. אנחנו עכשיו נמשיך את הדרך שלו".

גוננו על בנם והצילו את חייו

שלומי ושחר מטיאס ז"ל
שלומי ושחר מטיאס נרצחו בביתם שבקיבוץ חולית על ידי מחבלי חמאס שפרצו לעוטף עזה. השניים סוככו בגופם על בנם רותם והצילו את חייו. "הכרנו שני אנשים מדהימים שעשו רק טוב. גם ברגעים האחרונים שלהם עשו הכל כדי לשמור עליי, כדי לעזור לאחרים", ספד להם הבן רותם.
3 צפייה בגלריה
שחר מתיאס ושלומי מתיאס
שחר מתיאס ושלומי מתיאס
שלומי ושחר מטיאס ז"ל
3 צפייה בגלריה
הלווייתם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל שנרצחו בביתם בקיבוץ חולית
הלווייתם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל שנרצחו בביתם בקיבוץ חולית
הלווייתם של שחר ושלומי
(צילום: הרצל יוסף)
"אמא, הרבה זמן לא גיליתי לך סודות. תשעה ימים שאת לא מתקשרת ושואלת לשלומי, ופתאום אני מרגישה את החוסר. אני יודעת שלא אמרתי מספיק שאני אוהבת אתכם, לקחו אתכם מאיתנו באופן הנורא מכל. הכל מרגיש כמו סיוט אחד גדול", ספדה הבת שקד. "אני אוהבת אתכם מאוד, וחושבת שחלק ממני עדיין מכחיש. אני מקווה שאתם לא עוצרים וממשיכים הלאה למקום טוב, רוצה לחשוב שאתם ממשיכים לחיות איפשהו".

"הלב הכי גדול שיצא לי להכיר"

רס"ן עידו יהושוע ז"ל
עידו יהושערס"ן עידו יהושע ז"ל
רס"ן עידו יהושוע, בן 27 מיבנה, שירת כמפקד פלגת ההדרכה בבית הספר לכוחות אוויר מיוחדים. עם פרוץ מתקפת הפתע של חמאס הוקפץ עידו יחד עם הכוחות הראשונים של שלדג לבסיס אוגדת עזה ברעים, כדי לטהר את הבסיס ממחבלים ולהציל את החיילים שנותרו בחיים. הוא נפל באחת מההיתקלויות עם המחבלים בבסיס.
"בתור ילד הוא היה שובב מאוד, תמיד אהב לעשות שטויות ובלגן. אבל באותה נשימה היה לו גם את הלב הכי גדול שיצא לי להכיר. לכל מקום שהגיע הוא הכניס איתו אור עצום", סיפר בן דודו אלמוג יהושע. "הוא נלחם כל כך קשה בשביל להגיע לאן שהגיע, ובסוף נפל תוך כדי שהוא מגן על המולדת, שאותה אהב עד כלות נשמתו. הוא השאיר את כולנו עם לב שבור, אין אחד שמצליח להכיל את המציאות הזו".

"נישבר ונקום, זאת צוואה בשבילנו"

גדעון ונועה חיאל ז"ל
גדעון ונועה, אחים מהיישוב אחוזת ברק שבעמק יזרעאל, הלכו יחד לפסטיבל נובה שליד קיבוץ רעים. בבוקר הנורא של שבת שלחה נועה הודעה לאמה אביאלה. "אמא, היו אזעקות, יש טילים. אנחנו בסדר, נדבר מאוחר יתר כשנגיע למקום בטוח". רבע שעה אח"כ דיבר גדעון עם בת זוגו אלינה. "יורים עלינו, אנחנו בורחים. אתקשר אלייך כשנצא מזה". במשך 11 ימים הוגדרו שני האחים נעדרים עד שגופותיהם זוהו.
3 צפייה בגלריה
גדעון ונועה חיאל
גדעון ונועה חיאל
גדעון ונועה חיאל ז"ל
נועה (27) הייתה אחת הבנות הצעירות שנולדו ביישוב, שירתה כחובשת וסיימה תואר ראשון בהצטיינות במכללת תל-חי. גדעון, בן 24, שירת כלוחם בגבעתי ולאחר השחרור טייל בעולם והקים את ליין המסיבות "רדיו ברלין" שמביא לישראל תקליטנים מכל העולם. "הוא חי מוזיקה, את חיי הלילה והמועדונים. בחור תוסס, שמח ומחבר בין האנשים", סיפרה הדודה צביה חיאל.
"למרות הפרש הגיל הם היו מאוד קרובים אחד לשנייה. שניהם אהבו מסיבות טבע וירדו יחד עם חברים למסיבה. זה נראה הדבר הכי בטוח לעשות, לא היה שום חשש או חרדה", הוסיפה הדודה. "מהרגע שנודע להורים על האסון הם איבדו את החיים. כל המשפחה מרוסקת. גדעון קרוי על שם סבא שלו, שנפטר לפני 38 שנים, ועל המצבה שלו כתבו 'אין דבר כזה אי אפשר' - משפט שנועה וגדעון קעקעו על הגוף. זו צוואה עבורנו. נשבר ונקום, נשבר ונקום, עד שנקום כי אין דבר כזה אי אפשר".

"כבר התחיל לתכנן חתונה"

סמ"ר דור מנגדי ז"ל
דור מנגדידור מנגדיבאדיבות המשפחה
דור מנגדי, בן 24 מראש העין, השתחרר משירות צבאי בגולני ומיד התגייס למשטרה. עם פרוץ המלחמה הוא הוקפץ לדרום. "הם הגיעו לשדרות, משם לקחו אותם לבארי - הם נתקלו בחוליית מחבלים והצליחו להרוג אותם. אחרי זה הם המשיכו לכל המקומות שיש בהם מחבלים, נתקלו בחוליית מחבלים שירו RPG על הרכב שלהם ושם אבד הקשר איתו", סיפר אחיו ניר.
במשך עשרה ימים הוא הוגדר נעדר, ושלשום הגיעה הבשורה המרה למשפחה. "הוא היה ילד של בית, משפחה. הייתה לו חברה והם תכננו לעבור לגור יחד ולהתקדם בחיים לטובת חתונה. הוא החל לתכנן את החתונה", הוסיף האח. "הוא היה ילד של בית, ילד של אמא. היא הייתה כל העולם שלו, לפני כולם. אין לנו ברירה, מחזיקים מעמד". דור השאיר אחריו הורים, חמישה אחים ואחיות ובת זוג.
הלוויתו של ד"ר דניאל לוי
(צילום: ישראל פינחסוב)
בסרטון מקריית אונו: מסע הלוויה של ד״ר דניאל לוי ז״ל, מתמחה מסורוקה שנרצח במרפאה בבארי.