נועה ארגמני, החטופה ששוחררה במבצע "ארנון", פרסמה היום ברשתות החברתיות הספד מרגש לזכרו של פקד ארנון זמורה ז"ל - שנהרג במהלך מבצע השחרור במחנה נוסייראת.
ארגמני כתבה: "ארנון, לא זכיתי להכיר או לראות אותך, אבל ברור לי שלא יכולתי לכתוב את השורות האלה עכשיו אם לא היית מחרף את נפשך במבצע החילוץ ההרואי ולשחרורם של שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ז'אן ולשחרורי. שאלתי עליך. סיפרו לי שאתה אדם ערכי, מקסים, אהוב, בנאדם טהור, איש משפחה, בן זוג מדהים ואבא מושלם. כך אשתך מיכל ביקשה שנזכור אותך וכך אני בוחרת לזכור אותך".
3 צפייה בגלריה
נועה ארגמני בסטורי הספד לארנון זמורה ז״ל
נועה ארגמני בסטורי הספד לארנון זמורה ז״ל
נועה ארגמני בסטורי על ארנון זמורה ז״ל
עוד כתבה: "אני רוצה להודות לך באופן אישי ומעומק הלב על כך שבאומץ ליבך לא חשבת פעמיים ויצאת למבצע החילוץ, על כך שבחרת להציל חיים גם בידיעה שתסכן את חייך, ועל כך שעשית זאת בכל פעם מחדש והכל למען החטופים ולמען כל עם ישראל. אני מבטיחה לך שאזכור ואזכיר אותך ואת מעשה הגבורה שלך בכל מקום, תהיה בליבי תמיד. הביטוי "כי במותו ציווה לנו את החיים" קיבל משמעות עוצמתית שתהיה שזורה בחיי לעד".
זמורה, בן 36 במותו, נהרג במבצע לאחר שעל פי צה"ל "הלך בראש הכוח". הוא התגורר בשדה דוד שליד שדרות. הוא הותיר אחריו את אשתו מיכל, ושני ילדים. אלפים מתושבי מבשרת ציון והאזור ליוו אותו בדרכו האחרונה במפגן דגלים לאורך הכביש ולקחו חלק בהלוויתו.
3 צפייה בגלריה
צעדת דגלים ארנון זמורה ז"ל
צעדת דגלים ארנון זמורה ז"ל
מסע ההלוויה של ארנון זמורה ז"ל
(צילום: עמית שאבי)
ארגמני ואביה הצטרפו בימים האחרונים למשלחת של ראש הממשלה נתניהו לוושינגטון. היא לקחה חלק בפגישה קשה שניהל עם בני משפחות חטופים ואף אמרה בבכי לנתניהו כי "הרגע הכי קשה שלי בשבי היה כששמעתי אותך אומר שהמלחמה עוד ארוכה. זו הייתה נקודת שבר. אתם חייבים לשחרר אותם עכשיו. הם סובלים ומתים שם וצריך להחזיר אותם כמה שיותר מהר. אני לא רוצה להיכנס לוויכוח פוליטי. ראיתי את המוות בעיניים. יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי נהרגו לידי".
בפוסט שפרסמה ברשתות היא ספדה לסבירסקי: "הכרנו אחד את השנייה במסע המשותף שלנו ביחד בעזה, עוד ב-7 באוקטובר. כבר ברגע שבו נכנסת לחדר הבנתי שיש כאן מישהו שאוכל לסמוך עליו. לאורך כל הדרך היית לצידי, ואני לצידך. היית החבר הכי טוב שלי, האיש שיחה שלי והאח הגדול שאף פעם לא היה לי. לימדת אותי את המורכבות של הנפש ואיך כל אחד מאיתנו מתמודד עם דברים בדרך אחרת, שאין דרך לא נכונה. כל אחד והדרך שלו".
3 צפייה בגלריה
יעקב ונועה ארגמני בקונגרס האמריקאי
יעקב ונועה ארגמני בקונגרס האמריקאי
יעקב ונועה ארגמני בקונגרס האמריקאי
(צילום: איתמר אייכנר)
היא הוסיפה: "אני מודה לך על הימים שהייתי מבועתת מפחד ותמיד אמרת לי 'אני פה איתך. זה קשה, אבל אני פה איתך'. כבר 191 ימים שאתה לא פה איתי, וזה עדיין לא נקלט שאנשים חפים מפשע נרצחים. כל מה שנותר לי להגיד זה תודה. תודה שהיית לצידי במשך כל הזמן הזה, שהקשבת לפחדים שלי, שפשוט היית שם. אני מבטיחה לך שתמיד תהיה חלק ממני, שלעולם לא אשכח אותך ושאעשה את הכי טוב שלי על מנת להעניק לך קבורה ראויה. הלוואי שהיית יודע כמה כולנו אוהבים אותך".
בהמשך היא כתבה גם דברים לזכרו של שרעבי: "במשך השהות המשותפת שלנו בשבי הכרתי בן אדם מדהים, מלא אצילות וענווה, בן אדם של אמת", כתבה ארגמני בפוסט באינסטגרם. "תמיד היה לך חשוב להדגיש שלא משנה מה, גם אם אנחנו לא מסכימים אחד עם השני, הכי חשוב זה לכבד האחד את השני. למדתי ממך המון במשך התקופה הזאת, וכל יום הופתעתי לגלות כמה תכונות אופי ותחביבים משותפים יש לשנינו למרות פערי הגילים בינינו". בסיום הפוסט כתבה נועה ארגמני: "תמיד תהיה חלק ממני, ואני לקחתי על עצמי להיות השליחה שתספר את הסיפור, כדי שכולם ישמעו איזה גיבור היית וכדי שהטרגדיות האלה לא יחזרו שוב".
אמש (רביעי) בקונגרס זכתה ארגמני לתשואות הקהל במהלך נאומו של ראש הממשלה נתניהו. נתניהו אמר כי "חמאס חטפו מאות אנשים לתוך עזה. ישראל שחררה את חלקם" - והצביע על ארגמני.