2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום:הדסה עין כרם)
מספרם של חולי קורונה שמצבם מוגדר קשה ממשיך לעלות והוא עומד הערב (רביעי) על 1,139. מדובר על מספר המתקרב מאוד לשיא החולים הקשים, שנרשם בשיא הגל השלישי בינואר אשתקד. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 256 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.
אתמול נשבר שיא החולים הקשים החדשים שאושפזו ביום אחד ומספרם עמד על 214. ואילו היום השיא המדאיג נשבר שוב כש-232 חולים קשים נוספו מאז חצות. מדובר במספר לא סופי שיעלה ככל הנראה בכמה עשרות.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

מאז חצות אובחנו 41,867 חיוביים לקורונה ומספר החיוביים מתחילת החודש עומד על 1,507,856. יותר ממחצית מהחיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה אובחנו החודש. עבור יותר מ-100 אלף מהם זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה אובחנו כחיוביים לנגיף.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,802 חיוביים לקורונה, 16 מהם היום. החודש נפטרו בישראל 544 חיוביים לנגיף, כשהשיא היומי של הנפטרים בגל הנוכחי היה ביום רביעי בשבוע שעבר – אז הלכו לעולמם 40 חולי קורונה מסיבוכי הנגיף. יש להדגיש כי משרד הבריאות מעדכן את מספר הנפטרים באיחור ניכר ולכן מספרי הנפטרים לפעמים מזנקים, אך מדובר בעדכון נתונים.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון
(צילום : יריב כץ)
113 נפטרים בחודש האחרון מסיבוכי נגיף הקורונה הם בני 90 ומעלה. כך עולה מנתונים של משרד הבריאות. עוד עולה מהנתונים כי 170 מהנפטרים הם בני 89-80, 97 בני אדם בני 79-70, 50 נפטרים בני 69-60, ו-21 שהיו בשנות ה-50 לחייהם.
עוד עולה מהנתונים של משרד הבריאות כי בחודש האחרון מתו שבעה בני 40 עד 49 מקורונה, שלושה בני 30 עד 39 וארבעה נערים וילדים בני פחות מ-19. לגבי יתר הנפטרים בחודש האחרון לא נמסרו נתונים.
מוקדם יותר היום התריע ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, כי הגל הנוכחי עוד לא הסתיים. "אנחנו עדיין בגל גבוה מאוד של תחלואה", אמר זרקא בתדרוך לכלי התקשורת. "בסוף השבוע ראינו ירידה בכמות המקרים המאובחנים, וקיווינו ששיא הגל מאחורינו. אתמול לצערי נרשמה עלייה מחדש וזה מראה על כך שלצערי אנחנו בתקופה לא יציבה. אני באמת מקווה שתהיה תחילה של ירידה אמיתית במספר המקרים, אבל חשוב לומר שהירידה לא מקטינה באופן מיידי את הסיכוי שנידבק. חדרי המיון מלאים והמחלקות ממשיכות להיפתח".
זרקא: "הגל עוד לא הסתיים"
(צילום: לע"מ)

זרקא אמר כי "אפשר לומר שכמעט ולא נותרה תחלואה בווריאנט הדלתא, ועיקר התחלואה היום של של אומיקרון, או מה שמוגדר תת הזן BA1", אמר זרקא בפתח דבריו. "יחד איתו יש גם את זן BA2, ובארץ מאותרים היום כ-350 מקרים. יש בו, על פי הנתונים באירופה, פוטנציאל הדבקה גבוה יותר מאומיקרון".
על הכוונה לבטל את התו הירוק אמר זרקא כי "אנחנו בדיונים מקצועיים. התו הירוק בא להגן עלינו במקומות שיש בהם יותר סיכון - חתונה או אירועים גדולים. אנחנו למדים שכשהחיסונים טריים יש להם הגנה טובה יותר בהשוואה לאנשים לא מחוסנים או מחוסנים ותיקים. אנחנו בוחנים את היתרון בתו הירוק ונציג את ההמלצות שלנו מחר בקבינט. צריך לחשוב עליו מחדש, אבל יש עלינו חובה להמשיך לשמור על האוכלוסייה בסיכון, בטח במגן אבות ואימהות".