2 צפייה בגלריה
גזר דין אלון קסטיאל
גזר דין אלון קסטיאל
לא ניתן משקל מספק לעמדת הנפגעות. קסטיאל בבית המשפט, 2018
(צילום: יריב כץ)
פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (רביעי) לבית המשפט לעניינים מינהליים בנצרת עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר על תנאי את אלון קסטיאל, שהורשע בעבירות מין בארבע נשים ונשלח לארבע שנים ותשעה חודשים בכלא.
המדינה טענה בעתירה כי "בהחלטת שחרורו מהכלא לא ניתן משקל מספק לעמדת נפגעות העבירה, ולסיכון המשמעותי הצפוי להיגרם להן כתוצאה משחרורו המוקדם - ולכן ההחלטה חורגת באורח קיצוני ממתחם הסבירות".
עופרי, שהותקפה על ידי קסטיאל, מדברת על שחרורו המוקדם
(צילום: שמיר אלבז)

בשבוע שעבר הורתה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של קסטיאל שהורשע בעבירות ניסיון אינוס, מעשים מגונים בכוח והטרדה מינית, בארבעה אישומים שונים. שחרורו הותנה בתנאים שונים, ובין היתר הורתה הוועדה על איסור כניסתו של האסיר לתל אביב, רמת גן וגבעתיים. עוד נקבע כי כניסתו לתחומי העיר יפו תהיה רק לצורכי טיפול ובשעות מוגדרות.
תוכנית מתוקנת של הרשות לשיקום האסיר שהוגשה בתחילת השבוע לוועדת השחרורים קבעה כי קסטיאל ייחשב "אסיר ברישיון" - שלא סיים את תקופת ריצוי העונש המלא ויתגורר בעיר בעיר בת ים.
בעתירה, שהוגשה כעת באמצעות עו"ד צביקה אברמוביץ, נאמר כי "הוכח בבירור כי שחרורו המוקדם של קסטיאל יגרום לסיכון משמעותי ביותר לנפגעות העבירה, לשלומן הנפשי ולהליך שיקומן. לא מדובר בטענה ערטילאית או פרשנות משפטית, אלא במציאות מוכחת וניכרת. בנסיבות אלו, ברור כי התוצאה המתבקשת של שיקול זה, היתה מחייבת את דחיית בקשת קסטיאל לשחרור מוקדם, תוך מתן משקל מכריע לעמדת הנפגעות".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד שחרור מו'דם לאלון קסטיאל
הפגנה נגד שחרור מו'דם לאלון קסטיאל
הפגנה נגד השחרור מהוקדם של אלון קסטיאל, לפני כשבוע
(צילום: אביהו שפירא)
בשבוע שעבר ועדת השחרורים קבעה כי על הרשות לשיקום האסיר להגיש תוכנית מתוקנת לשיקומו של קסטיאל, שהחל לרצות את עונשו באוגוסט 2018. עופרי יהב, אחת מנפגעותיו, אמרה לאחר הדיון הקודם: "זו תעודת עניות לבית המשפט. זה אפילו לא ברמה של תסכול, מה שהם עשו כרגע זה כמו אונס שני. הציבור צריך לפחד, כי האנס מסתובב חופשי".
בעקבות החלטת הפרקליטות לעתור נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את עבריין המין הסדרתי אלון קסטיאל, עו"ד עינת פישר-לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה: "אנו מברכות על החלטת הפרקליטות לערער נגד החלטת ועדת השחרורים, שבחרה גם הפעם לא לתת משקל מספק לעמדת הנפגעות, ולהשלכות הצפויות עקב כך. החלטת הפרקליטות היא צעד חשוב במאבק למען זכותן של הנפגעות למוגנות ותחושת ביטחון, ומעבירה מסר ציבורי של אפס סובלנות לעברייני מין סדרתיים".