1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
יצאו מהגן ללא השגחה וצעדו הביתה. "אחת הסייעות לא מכירה את הילדים". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תקרית חמורה בבנימין: ילדים יצאו מגן באחד היישובים במועצה האזורית שביהודה ושומרון ללא השגחה, חלקם לקחו טרמפ הביתה - וחלקם צעדו ברגל לבית של אחד מהם.
התקרית אירעה ביום שני האחרון כששני ילדים, בני 4 ו-5, יצאו משער הגן ללא פיקוח לרחוב בתוך היישוב ועצרו טרמפ שלקח אותם הביתה. כשהוריהם הבחינו בהם בבית באמצע היום הם מיד עדכנו את הסייעות ואת שאר ההורים. באותו שלב חלק מההורים הגיעו לגן וביקשו מהסייעות לבצע ספירה של הילדים. "הגננת הייתה בחופשה ולכן היו בגן שתי סייעות, שאחת מהן לא הכירה את הילדים", סיפר אחד ההורים.
לאחר הספירה טענו הסייעות כי כל הילדים נמצאו, אלא שלאחר כמה דקות אחת האימהות שמעה קולות בבית השכן. היא צלצלה לשכנתה, שלא הייתה בבית, ושאלה האם יש אצלה מישהו בבית. השכנה השיבה שלא אמור להיות שם אף אחד, ולכן האם הלכה לאותו בית - שם גילתה לתדהמתה חמישה ילדים יושבים וצופים בטלוויזיה להנאתם. מסתבר שגם הם יצאו מהגן וצעדו ברגל לאותו בית.
"התחושה היא שפשוט אין למי לפנות, מעין חוסר אונים", אמר אחד ההורים. "תחושה שאף אחד לא מסוגל לטפל באירוע. בשלב מסויים גם הרבש"ץ של המקום נכנס לתמונה כדי לחפש את שאר הילדים". הורה אחר אמר: "אני לא מבין איך תוך דקות בודדות היו שתי בריחות מהגן? איך הן לא נעלו את השער עם מנעול ומפתח? כאילו שלא למדו לקח. הילדים שנתפסו חזרו ממש בוכים לגן כי חשבו שייקחו אותם לכלא. כולם היו בשוק מהאירוע".
ממועצה אזורית בנימין נמסר בתגובה: "משרד החינוך מתקשה להביא גננות למילוי מקום בגני הילדים, וכדי שגנים לא ייסגרו מביאה המועצה סייעות שימלאו את מקום הגננות באישור משרד החינוך על מנת לאפשר להורים לצאת לעבודה. המועצה משקיעה בכך הון עתק. האירוע החמור טופל בזמן אמת במלוא הרצינות על ידי צוותי המועצה וחודדו ההנחיות והלקחים בכל הגנים. בהתאם לתחקיר שערכה המועצה, אשת צוות הועברה לתפקיד אחר. גם משרד החינוך התייחס ברצינות לאירוע ומצא גננת שתאייש את הגן. המועצה ממשיכה לעקוב אחר יישום ההנחיות".