1 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק )
לאה סעידיאן, אחותו של איציק סעידיאן שהצית את עצמו במחאה על הטיפול שלו זוכים מתמודדים עם פוסט טראומה מאגף השיקום של משרד הביטחון, התייחסה הערב (יום א') לשיפור במצבו - וסיפרה כי הוא מגיב לבקשות שמופנות אליו ואף מצליח לעקוב אחר סרטונים שמוצגים לו. "הייתה פעם אחת שהוא נישק אותי. ביקשתי ממנו והוא קירב את השפתיים ונתן לי נשיקה. זו הרגשה שהוא נולד מחדש", היא אמרה. "זה כמו תינוק - את מתרגשת מכל תנועה קטנה שהוא עושה".
האחות סיפרה שהרופא המטפל באיציק, פרופסור יוסי חייק, שאל אותו שאלות וביקש שישתמש בראשו כדי לענות - וגם לכך הוא הגיב. "גם כשמראים לו סרטונים הוא עוקב עם העיניים", היא הוסיפה. "אנחנו מאושרים מאוד. זה נותן לנו המון כוחות. מה שהרופאים והאחיות בשיבא עשו איתו זה פשוט עבודת קודש. להגיע לאן שהגענו זה לא מובן מאליו אחרי שסיכוייו היו אפסיים וכמובן עם ישראל שזה משפחה ענקית שזכינו בה, לא מפסיקים להתפלל ולחזק וזה פשוט מרגש".
סעידיאן הצית את עצמו ב-12 באפריל השנה אל מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ונפגע באורח אנוש. הוא שירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות.
אחיו של איציק ביוני: לעיתים הוא פוקח עיניים
(צילום: אבי חי)

בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. מאז אותו אירוע הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר. נכי צה"ל רבים יצאו להפגין לאחר המקרה תחת הסיסמה "כולנו איציק סעידיאן", במחאה על היחס שמקבלים מאגף השיקום של משרד הביטחון.
לפני כשלושה חודשים הצליח לנשום בכוחות עצמו, אך עדיין היה מורדם ובסכנת חיים. בית החולים מסר אז כי הוא ממשיך לעבור הליכים כירורגיים וצוות היחידה הלאומית לכוויות עושה כל שביכולתו כדי להציל את חייו.
אבי, אחיו של איציק, סיפר מוקדם יותר שכששאל אותו אם הוא מבין למה הוא נמצא בבית החולים, איציק הניד את ראשו לשלילה. רופאיו של איציק העבירו אותו למיטת עמידה מיוחדת שנרכשה עבורו על-ידי משרד הביטחון, וזו תאפשר לו לעמוד על רגליו ולצאת ממצב השכיבה לפרקים.