הקלטת השיחה בין קצין המשטרה למפגינים

"זו סתימת פיות. המשטרה מגנה על מיליונרים במקום עלינו". כך אומר יו"ר ועד העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, שהוא וחבריו לא מורשים להפגין מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בבזק. האזינו להקלטת שיחה בין קצין משטרה לבין המפגינים.
כבר כמה שבועות מגיעים עובדים להפגין ברמת השרון מול ביתו של פורר. "אנחנו נאבקים על הפרנסה שלנו. מדובר בהפגנות רגועות, בכל הפגנה יש כ-50 מפגינים. בכל פעם המשטרה הייתה מבקשת מאיתנו לקיים את ההפגנה קצת יותר רחוק מביתו של פורר", אומר שמן.
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של דוד פורר
הפגנה מול ביתו של דוד פורר
ההפגנה ברמת השרון
ביום רביעי הופתעו המפגינים כאשר קצין משטרה ניגש אליהם וביקש מהם למחות במרחק של מאות מטרים מביתו של פורר. בהקלטה שהגיעה לידי ynet נשמע הקצין אומר למפגינים כי פורר הוא איש ציבור והיועצת המשפטית של מחוז תל אביב קבעה שאסור להפגין מול ביתו אלא במרחק של כ-300 מטר מהבית, כפי שנהוג במחאות מול בתי נבחרי ואנשי ציבור.
"זה אבסורד", זעם יו"ר הוועד. "ממתי איש עסקים המרוויח כסף לעצמו הוא איש ציבור? פורר הוא איש עסקים, לא איש ציבור, ומותר לנו להפגין מול הבית שלו. המשטרה רוצה לסתום לנו את הפיות ומגינה על פורר במקום לתת לנו לממש את זכות המחאה כמו שנהוג במדינה דמוקרטית".
"ביום שישי בשבוע שעבר הגיעו עובדים להפגין עם ילדיהם. מלבד שוטרים שלחו גם אנשי יס"מ כאילו אנחנו עבריינים. אין להם לאן לשלוח את היס"מ? אנחנו העבריינים המסוכנים שהמשטרה צריכה להילחם בהם? אם אנחנו חיים בדיקטטורה שיגידו לנו שאסור למחות. אם לא - אז שלא יסתמו לנו את הפיות".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. במקרה זה ניתנה אפשרות להפגין בתנאים שיאפשרו את מימוש חופש המחאה תוך צמצום הפגיעה בפרטיות. יודגש כי ההגדרה של איש ציבור היא רחבה, ולפיכך המשטרה מאפשרת את זכות המחאה בעניינם באיזונים הדרושים מול זכותם לפרטיות".