שרי המחנה הממלכתי נעדרו היום (ראשון) מישיבת הממשלה, מה שהוביל לעימות בין השרים גדעון סער מתקווה חדשה ודודי אמסלם מהליכוד.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
מניח את התשתית לפרישה? גנץ
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
3 צפייה בגלריה
דודי אמסלם נואם במליאת הכנסת
דודי אמסלם נואם במליאת הכנסת
עימות בישיבת הממשלה. סער ואמסלם
(צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי)
אנשי תקווה חדשה, נזכיר, הם חלק מרשימת המחנה הממלכתי לכנסת - אך בעוד חברי המפלגה הנוספת ברשימה, כחול לבן, הביעו תמיכה בעזיבת הממשלה, בתקווה חדשה אותתו שזה עוד לא הזמן לכך. ובינתיים, בעוד ששריו של גנץ לא מגיעים לכל ישיבות הממשלה, שרי תקווה חדשה מגיעים כרגיל. לכן בליכוד זועמים על השרים של גנץ, ותוהים אם בכך הוא מניח את התשתית לפרישה מהממשלה בקרוב.
על רקע המחלוקת הזו בתוך הרשימה של גנץ וסער, השר אמסלם תקף בישיבת הממשלה וטען כי "גנץ, איזנקוט וטרופר נעדרים מהישיבות כמעט באופן קבוע. זה משקף את הגישה, אחד הדברים החשובים הוא גם הגעה לישיבות הממשלה".
סער השיב לו: "איך אתה מעז להגיד דבר כזה כשאיזנקוט הגיע לישיבת קבינט המלחמה במהלך שבעה על הבן שלו?".
3 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט עם יוכבד ליפשיץ מחאה מחוץ לקריה למען השבת החטופים
גדי איזנקוט עם יוכבד ליפשיץ מחאה מחוץ לקריה למען השבת החטופים
איזנקוט מגיע לישיבת קבינט בקריה
(צילום: דנה קופל )
חלק מהשרים סביב השולחן חיזקו את דברי סער, אולם מאחורי הקלעים מודים שרים כי המתח בין גנץ ונתניהו גדול - וכי אם הלחימה תיכנס לשלב השלישי שלה ותימשך בעצימות נמוכה, הדבר יקרב ככל הנראה את גנץ לרגע הפרישה.
בסיעתו של גנץ אומרים גורמים כי אין בכוונתו לפרוש מהממשלה, אולם במערכת הפוליטית מעריכים שהוא, איזנקוט וטרופר מתרחקים במכוון מישיבות שבהן לא עולים דברים קריטיים הקשורים לניהול המלחמה - כדי לבדל עצמם כמה שיותר מהממשלה של נתניהו. את עיקר תשומת הלב הם משקיעים בקבינט המלחמה, שם מתקבלות ההחלטות העיקריות.
בליכוד זועמים כאמור על ההתנהלות הזו, ושרים בכירים טוענים כי האחריות של אנשי המחנה הממלכתי כשרי הממשלה תקפה גם לישיבות הללו. "להיות שר בממשלה זו לא תכנית כבקשתך", תקפו.
בכחול לבן מעריכים בכל מקרה כי מערכת בחירות תתקיים במהלך שנת 2024, ולכן גם גנץ מקפיד על בידול מנתניהו ככל יכולתו. גורמים במחנה הממלכתי אומרים על כך: "הצטרפנו לממשלת החירום במטרה להיות חלק מהמאמץ המלחמתי. בכך אנו עוסקים ובכך נמשיך לעסוק".