1 צפייה בגלריה
"כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה". גלנט ובר
"כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה". גלנט ובר
"כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה". גלנט ובר
(צילום: אלעד מלכה, מוטי קמחי)
שר הביטחון יואב גלנט גיבה היום (ראשון) את ראש השב"כ רונן בר, שספג מתקפות מצד חברי קואליציה בעקבות אזהרתו שלפיה טרור יהודי מלבה טרור פלסטיני. "אני ‏מגנה בתוקף את אמירותיהם של חברי הכנסת המגדפים את ראש השב"כ, ומציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם", אמר גלנט.
לדבריו, "בזכות אנשי שירות הביטחון הכללי והעומד בראשם, הפועלים הרחק מעיני הציבור, ניצלים מדי יום חייהם של אזרחים ישראלים. כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה".
מוקדם יותר אמרה ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) בריאיון ל-ynet Live: "אנחנו רואים שערבבו ולא ידעו להגדיר מי האויב ולא ידעו להרתיע את האויב ולהכניע את האויב, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מול הגדרות מעוותות כאלה - למי אתה צריך לדאוג ובמי אתה צריך להיאבק".
סון הר-מלך, שדוברה לשעבר אלישע ירד (22) נעצר בחשד להרג הפלסטיני קוסאי מעטאן (19) שלשום בכפר בורקה, אמרה כי "יש לי הערכה עמוקה לחיילים ואהבה אינסופית לאנשים האלה, לאנשי הביטחון. אבל אי אפשר להתעלם היום מזה שלתוך הדרגים הפיקודיים הבכירים חלחלה תפיסה ומדיניות שהיא, כמו שאמרתי מקודם, לא יודעת להבחין בין אויב לעם שלך. לא יודעת להבחין בין מי שצריך לדאוג לו. יש הרבה מאוד דברים בהתנהלות שלהם, במיוחד ביחס לאותם תושבים ביהודה ושומרון".
במקביל, תקפה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) ואמרה כי "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ. עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל. הטיימינג של הודעת ראש השב"כ - מקוממת".
(צילום: ירון ברנר)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על ההאשמות נגד בר, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כראש ממשלה עבדתי מול ראש השב"כ רונן בר באופן צמוד ואינטנסיבי. אין לי מושג קלוש מהן דעותיו הפוליטיות, אבל אני יודע שהוא איש מקצוע מעולה, לוחם נטול פחד, פטריוט ישראלי, ובעיקר מנהיג ארגון שנמצא תחת התקפה גם של הטרור הפלסטיני וגם של הטרור היהודי של עברייני הגבעות ושליחיהם בקואליציה". לדבריו, "מול ההתקפות המכוערות על ראש השב"כ של אנשים שלא עשו אלפית ממנו למען ביטחון ישראל, שתיקתו של נתניהו היא חרפה לאומית. המורשת היחידה שתישאר מנתניהו היא כמי שנרמל את הקיצוניות והטירוף".
כאמור, ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי בר הניח בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו - עוד לפני אירועי סוף השבוע שכללו את האירוע החמור ביהודה ושומרון בליל שישי ופיגוע הירי בלב תל אביב אמש - התרעה אסטרטגית בנוגע למצב בשטחים. לפי הדברים שהציג בר בהערכת המצב, הטרור היהודי מלבה טרור פלסטיני ומכניס למעגל הרצחני רבים שלא היו שם לפני כן. בר טען כי הפגיעה בנפש שחווים הפלסטינים, ואפילו פגיעה משמעותית ברכוש, תוביל לפיגועי נקם ותגבה דם יהודי, כפי שקרה לאחר רצח משפחת דוואבשה בדומא. גם הרמטכ"ל הרצי הלוי טען כי האירועים הללו מגבירים את המוטיבציה לטרור.